Onko nyt liikkeellä joku flunssatauti joka aiheuttaa myös ripulia???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja määvaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="erin";29544148]Mun esikoisella on ollut ennenkin tällästä että on flunssa ja oksentaa ja ripuloi, mutta kukaan muu ei oo saanut kun korkeintaan flunssan. Nyt mä sitten nappasin kans ton ripaskan :( Ja pojalla noi vatsaoireet menee tosi aaltoilevasti. Vihaan näitä tauteja kun tuntuu ettei tää sairastaminen lopu ikinä!

Mene ihmeessä ap vähän ulos, vaikka sen imodiumin avulla. Pieni happihyppely piristää :) Ja syö ihmeessä niitä maitohappoja! Eivät missään tapauksessa pahenna oireita! Käy vaikka hakemassa Precosaa apteekista. Se on tehokas ja auttaa sun masua parantumaan :)[/QUOTE]

Joo, mä käytin omaa järkeä ja otin maitohapot :D
Kauanko sun pojalla on toi tauti kestäny? Musta tuntu eilen et se vähän rauhottu, mut tänään on ollu tosiaan varmaan pahin päivä kaikista. Aaltoilee siis varmaan mullakin..

Pojalla alko tää siis la-su välisenä yönä oksentelulla joka vaihtu löysään vatsaan aamulla. Sitten vrk ok,kunnes taas oksensi kerran ja sitten 2vrk ok kunnes taas oksensi! Tässä välissä on ollut sitten tuo uloste vaihtelevaa koostumukseltaan :/ Että juuri viikon kestänyt hänellä.

Onko sulla ollut häikkää suolistossa ennen tätä? Ärtynyt suoli tms.? Aloitko muuten oksentamaankin...?

Mulla on ollu pitkään ja paljon vatsavaivoja - oon sitäki miettiny et ehkä tää siks iski mulle näin lujaa ku suolisto jo valmiiks ihan "romuna".
En ole oksentanut, vielä, toivottavasti ei alakaan pahoinvoinnista huolimatta..

Varmasti vaikuttaa se sun suoliston kunto! Bakteerit mennyt siellä nyt entistä enemmän sekaisin ja ei meinaa maha rauhoittua. Jätä kaikki vatsaa ärsyttävä ruoka ja juoma nyt pois ja ota tilalle kaikki vatsaa hellivät eväät :)

Kiitos sulle tsempeistä! :) Nyt vaikuttaa siltä et alkaa taittuun parempaan (toivottavasti asia todella on näin!!), viime yö oli pahin kaikesta, meinas usko loppua, mut ehkä elimistö vaati sen et tulee "kaikki (pöpöt) pois". Olo on heikko mut mitä muuta voi odottaakaan. Ehkä mä selviin tästä. Jatkossa tervetuloa vaan Norot sun muut, ne sentään menee ohi nopeesti, tää pysyköön ikuisesti pois kiitos :D

Se oli vain toiveajattelua. Homma jatkuu. Huomenna lääkäriin, alkaa vähän jo huolettaa ku 9. pvä jo menossa :(
Vieläkin ois kiva kuulla, onko muilla ollu vastaavia oireita ja näin pitkään kestänyt ripuli? Voiko se Adenovirus jyllätä suolistossa näin kauan?

[QUOTE="a.p";29551188]Se oli vain toiveajattelua. Homma jatkuu. Huomenna lääkäriin, alkaa vähän jo huolettaa ku 9. pvä jo menossa :(
Vieläkin ois kiva kuulla, onko muilla ollu vastaavia oireita ja näin pitkään kestänyt ripuli? Voiko se Adenovirus jyllätä suolistossa näin kauan?[/QUOTE]

Ihan kuule kevyesti voi mennä parikin viikkoa aikuisella. Ei sua kyllä lääkäri voi mitenkään auttaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Kestettävävaan;29551298:
Ihan kuule kevyesti voi mennä parikin viikkoa aikuisella. Ei sua kyllä lääkäri voi mitenkään auttaa.

Onko sulla omakohtasta kokemusta?
Olis kuitenkin ehkä hyvä varmistaa tässä kohtaa, ettei kyse ole mistään muusta, hoitoa vaativasta asiasta? Mua vähän kummastuttaa kun ei kukaan muu meidän perheestä oireile näin. Mielessä on käynyt et jospa se ei olekaan mikään virus vaan jos joku elin, esim. maksa tai sappi, prakaa. Turha odotella liian pitkään... ennemmin käyn sit vaikka turhaan :)

Saakohan tähän tautiin immuniteetin, joku "asiantuntija" paikalla. Aika monta suunniteltua kivaa juttua meni ohi nyt hiihtolomalla tämän saakutin adeno-oksennus-yskä-ripuli-hässäkän kanssa. Itämisaika on kuulemma viikko (7-10 vrk) eli vatsataudiksi todella pitkä. Aattelin vaan että tuleeko sitten vanhemmille vielä viikon päästä vai olemmeko suojassa tältä kenties.

Mitenköhän aloittaja voi nyt? Kauanko sun oireilu loppujen lopuksi kesti? Meillä on kestänyt jo 3 viikkoa :O Oireet on kyllä luojan kiitos lieventynyt ja pojan yleiskunto on hyvä, mutta kyllä on perseestä tää(kin) tauti! Mulla on edelleen vatsa huonossa kunnossa niin, että se kipuilee ja lorisee ja lurisee ja päivittäin on pahaolo eikä ruoka maistu :/ Nyt tuntuu että flunssa oireetkin tulee takas. En jaksa!

mulla ja lapsella aivan kuin sinulla oireet. Ensin flunssaa ja sitten vatsa kipeä ja maha löysällä. Aivan ripulia ei, mutta löysällä. Mulla ollut jo toista viikkoa ja lapsella alkoi viime viikon lopulla.

Täällä myös. Miehen työkavereita kipeenä, pitkään kestävää flunssaa ollut ja lopulta maha sekaisin kaikilla. Yhdellä oli pitempäänkin. Miehellä vain 2päivää koski mahaan ja yhtenä päivänä oli ripulia.

Käytin pojan tänään lääkärissä ja lekuri oli ihan ihmeissään. Totesi loppujen lopuksi että on vaan pöpön jälkimaininkeja. Määräsi toki labroja mutta ei tässä kuitenkaan ole syytä epäillä mitään ihmeellistä. Meillä tämä alkoi siis ihan vatsatautina, flunssa tuli perästä. Muilla on näköjään mennyt toisin päin...

Yhteistyössä