Onko nyt muka oikeasti tarvetta vaihtaa??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja fldflkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

fldflkf

Vieras
Olen syönyt imetys ajan minipillereitä. Imetyksen olen lopettanut jo reilu vuosi sitten. Olen tykänny näistä minipillereistä ja siksi jatkanut, reseptin olen vain laittanut uusittavaksi ja jatkanut käyttöä kerta kun resepti on mulle uusittukin...

Nyt kävin vaihteeks gynekologilla papa kokees ym.. Oli hän sitten ihan ihmeissään miks edelleenkin syön minipillereitä.. Pitäis kuulemma vaihtaa pikaisesti yhdistelmiin... En ite kyllä oikein tajunnut että miksi.. Nämä sopii minulle ja koen että on turvallisempaa syödä näitä, muutenkin minipillereissä on pienemmät riskit monessaki asiassa... Joten miks ottaa yhdistelmät ja olla hermona kokoajan että niistä seuraa jotain ikävää?!

Minipillereissä on yleensä vaarana se, että ottaja unohtaa ottaa pillerinsä. Niissä kun on max 12h turvallista "unohtaa".
Lisäksi minipillerit altistavat herkemmin kohdunulkoiselle raskaudelle ja varhaisraskauden keskenmenolle.
Toiset syövät minipillereitä koko ikänsä ainoana "e-pillerinä", koska syystä tai toisesta eivät voi yhdistelmäpillereitä käyttää.

Kai se nyt petaa sitä ajatusta, että ne on vähän teinien pillereitä, siis monen lääkärin mielestä. Itsekin söin niitä pari vuotta lasten jälkeen ihan huoletta, ehkäisynä ihan jees, mutta muut oireet sitten pakottivat miettimään uusia ratkaisuja. Popsi naamariis vaan ihan surutta jos ne sulla toimii.

Yhteistyössä