Onko oikeasti luotettavia ihmisiä olemassakaan ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierass
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierass

Vieras
Luotettavia siis siinä mielessä, että heille voi kertoa ja uskoutua yksitysimmissäkin asioissa pelkäämättä, että siitä asiasta tulee jokin juoruilunaihe.

Sitä vaan on omalle kohdalle sattunut vaan hieman turhan paljon ihmisiä, jotka kovasti vakuuttavat luotettavuuttaan, mutta sitten kuitenkin tosiasiassa (mikä usein tulee havaittua liian myöhään), se kuultu yksityisasia, nyt vaan on ihan pakko jakaa ainakin oman miehen ja/tai siskon ja/tai sen toisen parhaan ystävän kanssa koska kuulemma, "me jaamme kaiken ja kerromme kaiken toisillemme". Ja tokihan näillä miehellä, siskolla ja parhaalla ystävällä on tietysti ne omat ihmisensä, joille nyt vaan on ihan pakko kertoa kaikki.

No itse ainakin pidän muiden salaisuudet, yks kaveri jopa suuttu mulle kun en suostunut paljastamaan sellaista koskien yhteistä tuttuamme.

Mä kyllä pidän sisälläni muitakin juttuja, en oo esim pystyny kertomaan lemmikkini kuolemasta tai siitä että asun nykyään yksin.. Oikeastaan saan jonkin asteista tyydytystä siitä että jätän asioita kertomatta.

Ei tuollaisessa aisiaas, eikä juuri muutenkaan juuri ole ihmisiä joihin voi yleensä luottaa. Usein luotetettavimpia ovat omat vanhemmat ja lapset - ei kuitenkaan kaikissa asioissa. Eikä edes itseensä voi aina luottaa.

Lähtökohtaisesti ei. Keksi itsestäsi joitain todella herkullisia, tekaistuja juoruja ja kerro ne ao. henkilölle. Odottele ja seuraa, tuleeko juoru tietoosi jotain toista kautta. Näin voit testata sosiaalisen verkoston ja onko kyseinen ihminen luottamuksesi arvoinen. Mikäli on, voit sitten paljastaa todelliset asiasi.

Yhteistyössä