Onko oikein syyllistää isää, jos ei tapaa lasta useammin kuin joka toinen viikonloppu?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "tellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

"tellu"

Vieras
Eronnut mies, sovittu että lapset on isän luona joka toinen viikonloppu. Onko oikein lasten äidiltä syyllistää miestä siitä ettei käy moikkaamassa lapsia väliajalla ja vie heitä paikkoihin? Miten teillä eronneilla naisilla kuviot menee, minkä verran lasten isät ovat tekemisissä lastenne kanssa?

joskus aikaisemmin syyllistin isää siitä ettei halua olla lapsensa kanssa tekemisissä kuin 2 arkiyötä viikossa, mutta aikaa myöten tämä on helpottanut, kun lapsi ei enää "osaa" ikävöidä isäänsä (lapsi siis 5v). toivoisin, että isä olisi aktiivisemmin lapsen elämässä, mutta en enää aio painostaa, pakottaa tms. koska pahoitan sillä vain oman mieleni. loppupeleissä hän siinä häviää...

On oikein. Ja jos tämä isä siitä syyllistyy, niin silloin isä todennäköisesti itsekin tietää, että hänen toiminnassaan on parantamisen varaa.

Ja tämä syyllistäminen on ns. reilua silloin, kun nainen ei ole eron jälkeen muuttanut 1000km päähän ja sitä kautta itse tehnyt niistä tapaamisista lähes mahdottomia, vaan käytännössä isän siis olisi mahdollisuus lapsiaan enempi tavata, jos haluja löytyisi.

En ole eronnut, enkä ole eroamassa, mutta juteltiin tästä asiasta mieheni kanssa muutama viikko sitten...idea keskusteluumme lähti tällä palstalla olleesta ketjusta. Me molemmat olimme sitä mieltä, että jos eroaisimme, muuttaisimme lähekkäin ja lapset olisivat isällään 3 viikonloppua kuukaudesta, sekä joka viikko arki-iltoja ja alle kouluikäiset myös aamupäiviä, isän iltavuoroviikoilla, jolloin nuo arki-iltatapaamiset eivät onnistuisi.

Isä siis veisi lapsia ihan normaalisti kerhoihin, harrastuksiin ja viettäisi heidän kanssaan aikaa, vaikkei enää täällä asuisikaan. Ehkä sellainen 2 arkipäivää viikossa, kenties joskus kolmekin, hän lastensa kanssa olisi.

joskus aikaisemmin syyllistin isää siitä ettei halua olla lapsensa kanssa tekemisissä kuin 2 arkiyötä viikossa, mutta aikaa myöten tämä on helpottanut, kun lapsi ei enää "osaa" ikävöidä isäänsä (lapsi siis 5v). toivoisin, että isä olisi aktiivisemmin lapsen elämässä, mutta en enää aio painostaa, pakottaa tms. koska pahoitan sillä vain oman mieleni. loppupeleissä hän siinä häviää...

Siis 2 arkiyötä joka toinen viikko, tuohan olisi jo luksusta jos joka viikko olisi :D

Se riippuu.Hyvä että tapaa edes sen joka toinen viikonloppu eli kuitenkin säännöllisesti.
Riippuu myös miehen töistä,onko mahdollisesti vuorotyö,reissutyö yms.

No miksi se äiti on ylipäänsä halunnut sitten sellaisen sopparin, että isä näkee lapsiaan vain joka toinen vkl?? Miksei voinut heti vaikka haluta viikko-viikko-systeemiä? Itsekäs äiti on tuossa ollut mun mielestä, ihan turha nyt vinkua kun juridinen puoli on äidin puolella, että kun ei löydy lapsenlikkaa....

Riippu monesta asiasta. Kuten nyt vaikka siitä, kuinka kaukana asuu, millaiset välit vanhemmilla on jne.
Mies voi vaikka pelätä kiintyä lapseen liikaa, koska kuitenkin lapsi asuu äidillä ja voi olla vaikka pelko, että äiti haluaakin myöhemmin yksinhuoltajuuden.

Riippu monesta asiasta. Kuten nyt vaikka siitä, kuinka kaukana asuu, millaiset välit vanhemmilla on jne.
Mies voi vaikka pelätä kiintyä lapseen liikaa, koska kuitenkin lapsi asuu äidillä ja voi olla vaikka pelko, että äiti haluaakin myöhemmin yksinhuoltajuuden.

Vaikka äidillä olisi lapseen yksinhuoltajuus, on lapsella silti oikeus isäänsä. Äiti voi olla yh, vaikka lapsi olisi molemmilla 50-50. Ei sillä huoltajuusasialla ole siis tässä kohtaa merkitystä.

Vaikka äidillä olisi lapseen yksinhuoltajuus, on lapsella silti oikeus isäänsä. Äiti voi olla yh, vaikka lapsi olisi molemmilla 50-50. Ei sillä huoltajuusasialla ole siis tässä kohtaa merkitystä.

Joo, väärä sanavalinta. Mutta isällä voi kuitenkin olla pelko, että äiti taas joskus haluaakin vähentää tapaamisoikeutta.
Mä oon nähny niin monta tapausta, missä äidit pitää isää heittopussina jonka on oltava lapsen kanssa silloin kun he tarvii lapsenhoitajaa, mutta ei halua antaa säännöllisiä tapaamisoikeuksia, että mä en pysty pitämään näitä yksiselitteisinä asioina. Isällä voi olla syynsä siihen, että haluaa toimia juuri ja täsmälleen niin kuin lastenvalvojan kanssa on sovittu.

pakko kommentoida tuohon miksi hyväksytty sellainen soppari, jossa isä vain joka toinen viikonloppu...tms. miellä isä ei halua olla lapsensa kanssa, jonkinlainen sopimus on hyväksyttävä, koska jos tapaamisasioissa lähdetään käräjöimään niin oikeus ei tule velvoittamaan isää olemaan lapsensa kanssa - sellaista lakia ei siis vielä ainakaan ole!usko pois olen selvitellyt. Joskus on pakko tyytyä edes siihen vähään, että lapsi saa joskus tavata isäänsäkin. Toki minäkin riemusta kiljuen ottaisin viikko-viikko systeemin tai edes sen joka toinen viikonloppu, mutta kun kukaan ei voi isää pakottaa niin tyytyminen on tähän kaksi arkiyötä joka toinen viikko. mutta silti se minun aiemmin tekemä syyllistäminen ei vienyt asiaa yhtään eteenpäin eikä isä osannut edes syyllistyä.

pakko kommentoida tuohon miksi hyväksytty sellainen soppari, jossa isä vain joka toinen viikonloppu...tms. miellä isä ei halua olla lapsensa kanssa, jonkinlainen sopimus on hyväksyttävä, koska jos tapaamisasioissa lähdetään käräjöimään niin oikeus ei tule velvoittamaan isää olemaan lapsensa kanssa - sellaista lakia ei siis vielä ainakaan ole!usko pois olen selvitellyt. Joskus on pakko tyytyä edes siihen vähään, että lapsi saa joskus tavata isäänsäkin. Toki minäkin riemusta kiljuen ottaisin viikko-viikko systeemin tai edes sen joka toinen viikonloppu, mutta kun kukaan ei voi isää pakottaa niin tyytyminen on tähän kaksi arkiyötä joka toinen viikko. mutta silti se minun aiemmin tekemä syyllistäminen ei vienyt asiaa yhtään eteenpäin eikä isä osannut edes syyllistyä.

Kyseessähän on lapsen oikeus. Siitä lähtee kaikki. Ko isä vaikuttaa tyhmältä, mutta miksi sinä äitinä haluaisit lapsesi olevan paikassa, jossa hän on ei-toivottu?

• Tykkää
Reactions: LisaMarie
Miehen lasten äiti ei alunperin suostunut 50-50 tapaamisiin, kun mies sitä yritti ehdottaa. Nyt mennyt näin joka toinen viikonloppu jo usean vuoden ajan. Sen jälkeen kun mies löysi elämäänsä uuden naisen, on lasten äiti ruvennut syyllistämään miestä kun ei tapaa lapsia enempää.

[QUOTE="tellu";28658366]Eronnut mies, sovittu että lapset on isän luona joka toinen viikonloppu. Onko oikein lasten äidiltä syyllistää miestä siitä ettei käy moikkaamassa lapsia väliajalla ja vie heitä paikkoihin? Miten teillä eronneilla naisilla kuviot menee, minkä verran lasten isät ovat tekemisissä lastenne kanssa?[/QUOTE]

on oikein syyllistää ja pitääkin jos isä on noin lusmu!

isä on tasa-vertainen vanhempi,yhtälailla vastuussa lapsista! mun lapsen isä hoitaa lapsen 50%! käy jopa nukuttaa sen täällä välillä.. yhdessä hoidetaan jutut jotka liittyy lapsiin...

ei oo sopimuksia... miks pitäskään olla?

ap miksi sä et kysy että mikä vaivaa miestä joka ei halua olla lapsiensa kanssa? mikä vaivaa isää joka ei ajattele lapsensa parasta? siis 2viikkoo lasten pitäs olla näkemättä isää.. tosi pitkä aika!

pitäs olla joku laki jotta lusmu isät pääsis sit istuu vankilaan jos ei huolehdi lapsistaan, loppuis lisääntyminen niiltä miehiltä joista ei isäksi ole!!!!

[QUOTE="aloittaja";28658748]Miehen lasten äiti ei alunperin suostunut 50-50 tapaamisiin, kun mies sitä yritti ehdottaa. Nyt mennyt näin joka toinen viikonloppu jo usean vuoden ajan. Sen jälkeen kun mies löysi elämäänsä uuden naisen, on lasten äiti ruvennut syyllistämään miestä kun ei tapaa lapsia enempää.[/QUOTE]

Minkä ikäisiä ne lapset silloin eron aikaan oli? En mäkään suostuisi mihinkään 50-50 tapaamisiin alle kouluikäisten kohdalla. Aivan liian pitkä aika olla viikkoa erossa äidistä, taikka isästä.

Vähintään joka viikonloppu on lapsen isä lapsen kanssa. Jos on työkiireitä niin on koko viikonlopun lapsen kanssa mutta jos töitten puolesta ehtii niin on keskiviikkona yhden päivän/illan ja sitten yhden yön viikonloppuna.

[QUOTE="vieras";28658745]Kyseessähän on lapsen oikeus. Siitä lähtee kaikki. Ko isä vaikuttaa tyhmältä, mutta miksi sinä äitinä haluaisit lapsesi olevan paikassa, jossa hän on ei-toivottu?[/QUOTE]

Tähän lopputulemaan minäkin tulin, ettei ole lapsen etu olla paikassa jossa häntä ei haluta, enkä siis ole enää painostanut enempään. Tämä nykyinen systeemi on siis isän toive.

Meillä isä näkee lapsiaan 3-4 kertaa vuodessa pari viikkoa kerrallaan ja siinä välissä ei isästä kuulu pihaustakaan. Esikoinen on jo ilmoittanut, että hän ei isälle halua mennä, kun iskä ei leiki hänen kanssa ja iskä aina huutaa, mutta kuitenkin on ilmeisesti siellä jotenkin viihtynyt, tosin selvästi on ollut kova ikävä äitiä.

En tiedä, mitä hyötyä siitä syyllistämisestä on. Jos isää ei kiinnosta tavata tai ei pysty esim. välimatkan takia, mikään tuskin muuttuu. Ne isät, joilla on kiinnostusta ja mahdollisuus varmaan tapaavatkin useammin.

Syyllistäminen lienee turhaa, mutta onhan noin harvat tapaamiset aika karua lapsen kannalta.
Mun mielestä isä on isä ja äiti on äiti, vaikka tapaisi lastaan vain joka toinen viikonloppu, mutta kasvattajaksi sellaista ei oikein voi kutsua, sillä kasvattajana toimiminen vaatii jo läsnäoloa.

Mutta sellaista kai se usein on kun erotaan, ettei toinen vanhemmista enää voi olla kovinkaan läsnäoleva ainakaan niin, että lapsi menee aina vanhemman luo, sillä ei kai sellanen kodista toiseen pomppiminen hyväksi lapselle ole.
Kurjia juttuja. Just juttelin yhden rikkinäisestä perheestä tulevan kaverin kanssa ja hän kertoi kokeneensa joka toisena viikonloppuna kodin vaihtamisenkin jotenkin levottomaksi ja uuvuttavaksi.

Mua etoo jo toi sanonta "tapaa lastaan". Ois hirveää, jos mun pitäisi tavata lastani, tai jos mun olisi lapsuudessa pitänyt _tavata_ isääni/äitiäni.
Mä ELÄN lapseni kanssa ja ELIN vanhempieni kanssa.

Taitaa uusi nainen kuvitella itsestään liikoja ja uskoa kaiken minkä mies hänelle syöttää...

Kyllä pari yötä joka toinen viikko on aikast vähäistä vanhemmuutta. Itse en sellaista miestä voisi arvostaa enkä rakastaa, joka ei omistaan tuon enempää piittaa.

[QUOTE="tellu";28658366]Eronnut mies, sovittu että lapset on isän luona joka toinen viikonloppu. Onko oikein lasten äidiltä syyllistää miestä siitä ettei käy moikkaamassa lapsia väliajalla ja vie heitä paikkoihin? Miten teillä eronneilla naisilla kuviot menee, minkä verran lasten isät ovat tekemisissä lastenne kanssa?[/QUOTE]

olet tuollaisen järjestelyn halunnut, turha sitä on miestä syyllistää jos hänen aikatauluunsa ei ole saanut enempää tilaa lapsille laittaa.

Ja moikkaamassakin pitäisi vielä käydä, pitäisiköhän vielä tuoda postikin ja käydä kaupassa ämmän puolesta?

Vittu te olette sekaisin..

Yhteistyössä