Onko oikein toimia vanhemman näin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Lapsi on leikkimässä olohuoneessa legoillansa. Isä käskee ts. pakottaa lapsen siirtymään omaan huoneeseen leikkimään, koska isä haluaa katsoa nauhoittamaansa ohjelmaa joka on K18.

Tällä hetkellä lapsi itkee keittiön pöydän alla ja riitelee isänsä kanssa asiasta. Keskustelu menee tällä hetkellä näin

Lapsi: Onko joku tv ohjelma tärkeämpi kuin lapsi?
Isä: Tällä kertaa on!
Lapsi: Minä en halua olla yksin omassa huoneessa.
Isä: Jos et nyt heti tule pois sieltä pöydän alta ja mene huoneesees, et sa kattoa koko viikonloppuna mitään pikkukakkosia tai mitään.. jne.

Laps itkee ja mä en tiiä mitä tekis.. :( Noustako isää vastaan ja puolustaa lasta, niin kuin sydän sanoo?! :(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mitä sä tollasella ukolla teet?

Samaa ihmettelen?:o JA vielä kysyt puolustaako lasta?

Must tuntuu et jos nousen miestäni vastaan nyt, saan vielä isommat ongelmat aikaan. Tekis mieli vetää luu kurkkuun tolle ukolle, ihan oikeesti.

Periaatteessa aina oon sietä mieltä että lapsen kuullen/nähden ei nousta toinen toisiaan vastaan, siis vanhemmat. Siks en halua puuttua - koska siitä riita siirtyy vain meidän vanhempien välille ja se taas on minusta lapsen kannalta vielä pahempi.

Toki sanoin oman mielipiteeni asiallisesti, mutta en mennyt puuttumaan heidän riitaan.

Miksi vanhempi ei saa viettää omaa aikaa sen yhden ohjelman ajan. Siis jos muuten kuitenkin osallistuu perheen tekemisiin ja olemisiin täysipainoisesti. Välinpitämätön isä katsoisi sen K-18 ohjelmansa piittaamatta siitä, että lapsikin sen näkee.

Kouluikäinen ei enää äitiä tai isää huoli leikkeihin ;) Ja isä ei voi katsoa ohjelmaa myöhemmin koska sitten on jo pienempi herännyt päikkäreiltä, eikä voi silloinkaan katsoa. Isällä tavallaan ainoa hetki nyt katsoa.

Lapsi on jo siellä omassa huoneessa ja isä katsoo ohjelmaansa :( Mun tekis niin mieli räjähtää miehelle..

kuule lapsella kun on hätä niin silloin en toista AIKUISTA mieti ihan sama se on VAIN OHJELMA ajattele itse ei pieni ole valmis tommoista käsittelemään ,nyt menet aikuistan oikeasti ottaan lapsi syliin ja toivo ettei tullut tunnevaurioita...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mitä sä tollasella ukolla teet?

Samaa ihmettelen?:o JA vielä kysyt puolustaako lasta?

Must tuntuu et jos nousen miestäni vastaan nyt, saan vielä isommat ongelmat aikaan. Tekis mieli vetää luu kurkkuun tolle ukolle, ihan oikeesti.

Periaatteessa aina oon sietä mieltä että lapsen kuullen/nähden ei nousta toinen toisiaan vastaan, siis vanhemmat. Siks en halua puuttua - koska siitä riita siirtyy vain meidän vanhempien välille ja se taas on minusta lapsen kannalta vielä pahempi.

Toki sanoin oman mielipiteeni asiallisesti, mutta en mennyt puuttumaan heidän riitaan.

Pyydä nätisti se mies sitten käymään toisessa huoneessa, kerro mielipiteesi ja ehdota että mies on nyt aikuinen ja pyytää lapselta anteeksi, ja myöntää että käyttäytyi höpsösti. Joskus aikuisetkin ovat väärässä, ja sen saa myöntää. Helpottaa sitten myös lasta tulevaisuudessa myöntämään omat virheensä.

Meillä tuo systeemi toimii yleensä niin, että kun toinen vanhemmista sanoo jotain, ja vaikka toinen olisi eri mieltä, niin sanotaan lapselle, että isä sanoi noin, teeppäs nyt sitten niin. Eli molemmat vanhemmat vetävät samaa köyttä, se luo lapselle turvallisuuden tunnetta, kun ollaan samoilla linjoilla asioissa.

Alkuperäinen kirjoittaja terve vaa:
kuule lapsella kun on hätä niin silloin en toista AIKUISTA mieti ihan sama se on VAIN OHJELMA ajattele itse ei pieni ole valmis tommoista käsittelemään ,nyt menet aikuistan oikeasti ottaan lapsi syliin ja toivo ettei tullut tunnevaurioita...

Siis mitä valmis käsittelemään??? Sitä, että lapsella on oma huone, jossa leikitään eikä olkkarin lattialla?

En mä nyt käsitä koko juttua. Tehdään kärpäsestä härkänen. Millä tavalla se lapsi vahingoittuu siinä, että se on omassa huoneessaan leikkimässä? Jossain perheissä lapset leikkivät aina omissa huoneissaan...

Alkuperäinen kirjoittaja terve vaa:

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Meillä tuo systeemi toimii yleensä niin, että kun toinen vanhemmista sanoo jotain, ja vaikka toinen olisi eri mieltä, niin sanotaan lapselle, että isä sanoi noin, teeppäs nyt sitten niin. Eli molemmat vanhemmat vetävät samaa köyttä, se luo lapselle turvallisuuden tunnetta, kun ollaan samoilla linjoilla asioissa.

Niin meilläkin, ja kotimme on koko perheen koti. Lapsi sai jo leikkiä legoillaan olohuoneessa joten nyt on isän vuoro katsoa ohjelmaansa. Lapsella on oma huone jossa voi leikkiä, ja lapset tottelee vanhempiaan.

Nimen omaan tämä oli syy miksi en noussut isää vastaan! Kiitos tästä paremmasta artikuloinnista :)

Mies ei ole mielestään tehnyt mitään väärin, ei todellakaan pyydä anteeksi lapselta :(

Kouluikäinen ei enää äitiä tai isää huoli leikkeihin ;) Ja isä ei voi katsoa ohjelmaa myöhemmin koska sitten on jo pienempi herännyt päikkäreiltä, eikä voi silloinkaan katsoa. Isällä tavallaan ainoa hetki nyt katsoa.

Lapsi on jo siellä omassa huoneessa ja isä katsoo ohjelmaansa :( Mun tekis niin mieli räjähtää miehelle..

Onpa kamalaa. Et sitten äitinä vois keksiä lapsen kanssa jotain tekemistä, että isä saisi sen ohjelmansa katsoa tän kerran rauhassa? Puolustan isien oikeuksia, ei ole reilua sekään että hänelle ei jää ollenkaan omaa aikaa eikä tilaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ei olisi ongelma:

Niin meilläkin, ja kotimme on koko perheen koti. Lapsi sai jo leikkiä legoillaan olohuoneessa joten nyt on isän vuoro katsoa ohjelmaansa. Lapsella on oma huone jossa voi leikkiä, ja lapset tottelee vanhempiaan.

Näin minäkin sanoisin lapselle. Siis että on isän vuoro.

Mies ei ole mielestään tehnyt mitään väärin, ei todellakaan pyydä anteeksi lapselta :(

Mitä anteeksi pyydettävää miehellä on? Koti lienee hänenkin kotinsa ja lapsihan pullikoi ja käyttäytyi tuhmasti.

Yhteistyössä