onko olemassa ja mistä saa "syötävää" väriä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja maalari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

maalari

Vieras
siis kysymys kuuluu onko olemassa ja saako jostain sellaista sormiväriä tai vauvoille sopivaa maalia, jota voisi käyttää vauvan kanssa maalailuun? siis niin ettei olisi haittaa vaikka sitä saattaisi hieman suuhunkin mennä? Meillä kun on sormiväriä mutta siinä lukee ettei alle 3 vuotialle eikä saa laittaa suuhun. ajattelin josko kortteja mummoille vauva itse maalaisi..

sekoita itse värit, eli kermaviiliä ja siihen elintarvikevärejä. Hyvin toimii! Annat vain kuivua ilmavassa paikassa, kun kuivuu ei sitten homehdu. Hauskoja maalaushetkiä!

Ei varmaan teollisia.

Elintarvikevärit taitavat olla ainoita syötäviä maaleja, mutta maalatessa vauvan kanssa niitäkin tulisi varmasti nautittua niin suuria määriä, että en antaisi. Tällä hetkellä markkinoilla olevista väreistä suurin osa on atsovärejä, joiden haitallisuuksista on tutkimuksia. Parempi toki ettei noin pieni söisi niitä yhtään, mutta isommillekin on niissäkin määritelty ns. turvalliset rajat.

oikein vauvamaalauskurssi, käyttivät, rahkaa ja kermaviiliä ja elintarvikkeita joista lähtee väriä, mustikka, punajuuri, kaakao ja jos vaikka keltaista haluaa voi käyttää elintarvikeväriä.

Sotkuahan siitä tulee mutta onpahan vaaratonta =)

Nuo itsetehdyt onkin varmaan hyviä :)

Mutta mä oon ostanut ihan lelukaupasta sormivärejä joissa ei ollu myrkkyjä, ihan valmistajalta asti varmistettiin että vaaraa ei ole vaikka vauva söisi sitä vahingossa tai imeskelisi sormistaan. se ikäraja niissä on siksi että tukehtumisvaara on olemassa, ne purkkien kannet on joissain väreissä aika pienet esim. ilmeisesti se on niitä varten joiden mielestä on ok jättää vauva yksinään syömään värejä ja purkkeja, ja pelottaa turhaan niitä jotka oikeasti maalaisivat lapsen kanssa ja lapsi juurikin korkeintaan nuoleskelee sormiaan.

Yhteistyössä