Onko olemassa joku sellainen koirarotu, joka ei aiheuta allergiaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Hippopotaamus:
Ainakin villakoirat on sellaisia,niillä ei ole sitä hilsettä mille yleensä herkistytään,siis jos allergiaa on.Itellä kääpiövillis ja aivan ihana koirarotu. =)

Ja espanjanvesikoira ja lagotto kanssa. Meidänkin äiti on allerginen,
mutta lagotoista sanotaan, ettei ne aiheuta kauheasti allergiaa.
Niistähän ei irtoa karvaa, vaikka hilseestähän allergia tulee.

En jaksanut lukea koko ketjua mutta teidän pitäisi jotenkin pystyä hiljalleen altistamaan miestäsi tulevalle asukille. Voisi kokeilla josko pennun synnyinpaikassa voisi käydä useamman kerran viikossa altistumassa (edellyttää että pennut lähellä), alussa tietysti ihan muutama minuutti mutta siitä hiljalleen aikaa pidentämällä voisi saada sietokykyä lisättyä. Meillä tyttö allerginen kissalle, koiralle, hevosille, jyrsijöille jne mutta omasta koirasta ei tule mitään oireita ;)

Alkuperäinen kirjoittaja bampula:
tuleeko cavalier king charlesin spanielista allergiaa, jos on allerginen koirille?
ja mitä kaikkia semmosia rotuja on mistä EI tulisi PALJON allergiaa.

Ainakin yhdessä tapauksessa tuli perheen pojalle allergiaa mäyräkoirasta,
ja he vaihtoiva cavalieriin. Poika ei saanut siitä oireita.

Minä allergisoin yleensä lyhyt karvaisille koirille mutta myös joillekkin pitkä karvaisille. yleensä "trimmattavat" koirarodut on parempia allergisoiville tai ainakin minulle ja veljilleni kuten snautserit spanielit ja villakoirat yms. dopermannit suomenpystykorvat rottwailerit ja tälläset on ollu pahimpia. aika usein sama kissojen kanssa että lyhyt karvasista enemmän allergioita ku pitkä karvasista. koirissa tietty poikkeus hirvikoirissa yms...

Mun tietääkseni ei ole.
Kyllä on! <3 Minulla on koira joka on valkoinen länsiylämaanterrieri, minun perheessäni on ilmennyt koira allergiaan pariin otteeseen... koirallani puuttuu yksi ihokerros joka on juuri se allergisoiva ;D siltä ei irtoa karvaa (paitsi harjaamisessa) eikä myöskään hilseile! ja olen erittäin ylpeä siitä!! Tahtoisin toisenkin koiran mutta allergisoimatonta... en mielellään saman rotuista, rodussa ei ole mitään vikaaa mutta vaihtelu virkistää!!!! (roduista) Ja se on samalla ns. rodun/eläimen kunnioittamista että ei ota samanlaista tilalle!!

Kuulin pari pv:tä sitten tutultani, että koira allergia voi mennä ohi, se on tutkittu asia!!
Jos olet allerginen koirile ja sinulla on koirakuume, saatat voida silti ottaa valitsemasi koiran vaikka allergiaa ilmenisi sillä nennäsi toottuu koiran aiheuttamiin allergia oireisiin ja allergia saattaa mennä ohi! Toki allegisoivan koiran aiheuttamat allergia ''kohjtaukset'' saattavat olla aikas moista kärsimistä jonkin aikaa mutta oireiden ohi menemisellä on n. 60% mahdollisuudet! Ellei isommat! ;D Onnea koiran hamnintaan!! (tietyst iriippuu ihmisestä, mutta kannatta kokeilla ottamalla vaikka hoitokoira joksikin aikaa ja kattoo mitä siitä suraaa...)

Vähän epäilen tässä ketjussa esitettyjä "todisteita". Vielä en ole törmännyt koiraan, josta en olisi saanut oireita ja olen tavannut ketjussa nimettyjä rotuja. Minäkin tiedän ihmisiä, jotka eivät saa oireita kaikista koirista, mutta itse en kuulu niihin. Mun puolesta jokainen tekee niinkuin haluaa -ottaa tai ei ota koiraa. Ärsyttää vaan koiran omistajat, jotka haluavat tuoda koiransa mun luokseni tai mun kotiini, kun se ei aiheuta allergiaa. Olen suututtanut ihmisiä saamalla oireita heidän puudeleistaan. Anteeksi siis kovasti hankala allergiani...

Riippuu ihan täysin ihmisestä. Me ollaan aina voitu pitää, mulla on allergiaa ja samoin äidille, astma myös. Mutta mun miestä villakoira allergisoi enemmän kuin mikään muu rotu.

Villakoirat ei oo allergisoivi, ne on jalostettu allerkikoille! (: Mun yhel bestiksellä on keskikokoinen villakoira mut se on kyl normaalia keskikokosta villakoiraa pienenmpi! <3
Mutta silti hyvässä kunnossa ja elämä pyörii mahtavasti! ;D

Minä aikankin suosittelen villakoiran hankintaa! <3 Ne eivät ole allergisoivia! taino riippuu tietysti ihmisestä... Mutta kannattaa kokeilla! Ei kannata heti ostaa, vaan voit ottaa hoitoon villakoiran joksikin aikaan ja katella että miten allergiasi suhtautuu siihen koiraan! Onnea koiran hankinnassa!! ;D

Uskokaa nyt. Ei ole olemassa taianomaista rotua, joka olisi allergeenivapaa! Ihminen voi siedättyä ja ihmisille tulee oireitakin melko yksilöllisesti. Mutta sellaista koiraa ei ole, joka jokaiselle allergiselle ihmiselle sopisi.

Yhteistyössä