Onko olemassa vain kaksi parisuhdemallia?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Milla"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Milla"

Vieras
Kaverin kanssa tuli erimielisyyttä omasta parisuhteesta, joka on kaukosuhde. Mies asuu toisella puolen maapalloa. Mielestäni on erilaisia parisuhteita niin monta kuin on pareja kun kaverin mielestä omani ei ole parisuhde, koska mies ei asu Suomessa ja tämä on kaukosuhde.

Mitä mieltä?

Niin ja kaverin mielestä on olemassa vain avoin suhde ja kaukosuhde, jossa molemmat asuvat samassa maassa. Muita suhteita ei luokitella parisuhteiksi.
 
Just. Kaiken maailman idiootteja sitä onkin. On olemassa niin monta parisuhdetta kun on pariakin. Kyllä mullekin on sanottu, että ette te ole parisuhteessa, koska ette asu yhdessä. Mikäköhän tämä meidän suhde sitten on, jos ei kerran parisuhde?
 
Aapee sekoittaa nyt kaksi eri asiaa.

-Mulla on pari koiraa. Ok. ne voivat olla (hetkellisesti) eri paikoissa. Pari tarkoittaa tässä tapauksessa muutamaa.
-Mulla on parisuhde.
-Me ollaan pari(s)kunta.

Mieti suomenkieltä, ja tule sitten uudestaan.
 
[QUOTE="vieras";28771848]Ei se ole pari, jos ei ole yhdessä.[/QUOTE]

Mutta hehän ovat yhdessä. Eivät fyysisesti joka päivä, mutta yhdessä kuitenkin. Vai kuinka tarkkaan tämä "yhdessä" määritellään? Onko pariskunta, joka viettää joka päivä 10 tuntia erossa toisistaan yhdessä? Entäs jos toisella on kaksi viikkoa kestävä työreissu? Tai jos lähtee vuodeksi rauhanturvaajaksi?
 
  • Tykkää
Reactions: Data
Alkuperäinen kirjoittaja ensimmäinen vieras;28771864:
Mutta hehän ovat yhdessä. Eivät fyysisesti joka päivä, mutta yhdessä kuitenkin. Vai kuinka tarkkaan tämä "yhdessä" määritellään? Onko pariskunta, joka viettää joka päivä 10 tuntia erossa toisistaan yhdessä? Entäs jos toisella on kaksi viikkoa kestävä työreissu? Tai jos lähtee vuodeksi rauhanturvaajaksi?

Kai sen jokainen määrittelee itse. Sitähän aloittaja juuri kyselee. Oletko pelle?
 

Yhteistyössä