Onko Oulu pohjoisessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei.
Oulu on keskellä suomea, ihan niin keskellä kun mikään kaupunki voi vain olla, oulu on siinä.
MIKSI etelässä asuvat ihmiset pitävät Oulun olevan "pohjois-suomessa" ??
Oulu on KESKI-SUOMESSA.

[QUOTE="vieras";23658350]ja miksi lapin uutisissa on aina puolet jutuista OULUSTA??? tätä minä ihmettelen kovastikkin[/QUOTE]

Koska Lapissa ei tapahdu juuri mitään, tyhjä tila täytetään oululaisten uutisilla.

[QUOTE="vieras";23658296]Hyvä ihminen ei kolmeen osaan, vaan kahteen ja yhtäsuureen ja siinä puolessa välissä, on OULU, eli KESKELLÄ SUOMEA. ei POHJOISESSA[/QUOTE]

Ai että keski-Suomessa olisi vain yksi kaupunki? Voi hyvä ihminen, yritä nyt ymmärtää, että asia on vain yksinkertaisesti päätetty näin ja koita elää sen kanssa

[QUOTE="vieras";23658781]Kyllä nuo Helsingin neitoset ovat luulleet jopa Kokkolan olevan lappia. :D

Surullista vai huvittavaa, sen voi jokainen päätellä itse.[/QUOTE]
No en ihan sentään Kokkolaa pidä osana Lappia, mutta ei Kokkola eteläisellä pallonpuoliskollakaan käsittääkseni ole. Ja lähempänä Kokkola käsittääkseni on Lappia kuin Kataloniaa. Mulle pohjoinen pallonpuolisko kuitenkin alkaa jostain Vaasan tienoilta.

Joo, määhän rupeenkin esittelemään itteeni että "olen KESKI-suomesta, Oulusta"...saattas useempikin kattoa vinoon...
Se nyt vaan Pohjois-Pohjanmaata tää Oulu eli Pohjoista. Se että se kartalla on keskikohdalla ei meitä tee Keski-Suomalaiseksi vaikka sua kuinka kiukuttaa. Eli kyllä mää Pohjosesta olen.

Onhan se pohjoisessa kun katsotaan vaikkapa Helsingin vinkkelistä, sitä tuskin kukaan kiistää. Se vain tuppaa naurattamaan että jotkut kuvittelevat Oulun olevan Lapissa. Ei nyt varsinaisesti liittynyt aiheeseen, joten jatkakaa.

On ja ei. Riippuu ihan siitä, mistä asiaa katselee.

Aikanaan, kun opiskelin Oulussa, mietimme, että oikeastaan Oulu on Keski-Suomea. Mutta jostain syystä nyt vain on päätetty sanoa sitä Pohjois-Suomeksi. Yhtä käsittämätön juttu kuin se, miksi maapallo on alettu kuvata näin päin (siis pohjoinen "parempana" ylhäällä ja etelä "huonompana" alhaalla).

Yhteistyössä