Onko outoa, jos 21-vuotias on kahden alle 2-vuotiaan lapsen yksinhuoltaja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja siirri
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No noinhan se yleensä menee. Tehdään liian aikaseen muksut ja ollaan liian nuoria parisuhdetta hoitamaan.. Minä en edes tiedä hyvin nuoria äitejä, jotka eivät olisi YH:ta..

On niitä nuoria ei yh äitejäkin. Esin minä :) Kylläkin vaan 1 lapsi ja oon 21v. Mut on toi musta kyllä vähän vastuutonta, että eri miehen kanssa on kaksi noin pientä lasta, oli sitten kyse parikymppisestä tai vanhemmasta.

On se outoa!

Tuttavapiirissä ja suvussa on aina ollut paljon lapsia, mutta tuommoseen en ole koskaan törmännyt. 21-v. äitejä kyllä on ollut ja eroperheitä myös.
Eroperheissä kaikki tuntemani isät ovat kantaneet vastuuta yhteishuoltajuudessa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No noinhan se yleensä menee. Tehdään liian aikaseen muksut ja ollaan liian nuoria parisuhdetta hoitamaan.. Minä en edes tiedä hyvin nuoria äitejä, jotka eivät olisi YH:ta..

millanen on hyvin nuori äiti? siis eroaako oikeasti jotenkin, onko 21 vai 23?

no en pidä outona, ehkä ajattelisin että nuori nainen, joka on vain ollut väärien miesten kanssa (kun ei kerran ole sama isä, eli molempien kans sit menny poikki)...harmi sinänsä, vois olla vaikee saada enää miestä joka hyväksyis lapset jotka on kahdelle eri miehelle...

hmm..mun kaveri sai esikoisensa 19v, ja nyt 24v toisen. samalle isälle. ovat olleet miehensä kans 8v yhdessä, mutta on ollut kyllä ongelmia...pettämistä molemmin puolin ym...he jumittavat toistensa kanssa, nuorena kun aloittivat suhteensa...

Onko se jotenkin kunnioitettavampaa kun ei kolmekymppisenä tai nelikymppisenä osaa suhdettaan hoitaa? Tehdään väkipakolla lapsi tai pari lyhyen tuttavuuden jälkeen kun biologinen kello tikittää ja koska ollaan liian totuttu olemaan ja menemään just niinkuin itse halutaan, ei osata ottaa huomioon elämänkumppania saati sitten lapsia. Parempi?

Mä olin 22-vuotiaana kolmen lapsen yh, nyt lapset on jo aikuisia - ihan hyvä elämä meillä oli , ja muksut on ihan "kunnon" ihmisiä :D
Ei ikä tee kenestäkään hyvää tai huonoa äitiä , ja jotkut naiset on sellaisia kuin mä ; lapset on ihan OK ja niitä halusin, mutta miks ihmeessä olisin ottanut siihen jonkun miehen vielä passattavaksi ?
Kun parisuhteista lukee, ja miesten reissuista jne, niin helpolla mä olen päässyt elämässä - olen huolehtinut itsestäni ja lapsistani, ei oo tarvinnut tuhlata energiaa miehestä huolehtimiseen. Näyttäis noi hyvät parisuhteet olevan aika vähissä.

Ja miks vika on naisessa, jos sillä on kaks lasta eri isälle ? Eiks miehillä ole mitään vastuuta siitä, mihin siementään levittävät ?!

Alkuperäinen kirjoittaja Lapsella on oikeus molempiin vanhempiin:
Toivottavasti lapsilla on tiivis suhde isiinsä.

Jos äiti on yksinhuoltaja, niin ei voi olla!!! Muuten olisi yhteishuoltajuus, joka on nykypäivänä se normaalimpi tapa.

puhutaanko sitten yhteishuollossa olvien lasten vanhemmista yhteishuoltajina..?? :o

Yhteistyössä