onko outoa jos mies pesee pyykit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja miehet:
Alkuperäinen kirjoittaja hapsie:
Meillä pesee kanssa mies AINA pyykit. viime viikolla pesin ekaa kertaa varmaan vuoteen, kun mies oli viikon poissa. Mies myös tekee 90% ruuista.
Mä teen muut siivousjutut sitten suurimmaksi osaksi, mutta kyllä mies niitäkin tekee :)

eikö teidän miehet tee mitään työkseen?
meillä mies on 6.00-18.00 töissä joka päivä joten ei se jaksaisi mitään pyykkejä kyllä pestä.
ja viikonloppusin auttaa ruuassa tai siivoamisessa jos jaksaa tai ehtii.

Tekee kyllä, ja vielä kahdessa vuorossa, mutta hyvin näyttää ehtivän. Se käyttää vapaa-aikansa perheen hyväksi, eikä lähde kaljalle kavereiden kanssa. Ihana mies!

Alkuperäinen kirjoittaja Aava-Maria:
Pakko tunnustaa, meillä mies pesee kaikkien pyykit, minä sit käärin ne koska mies ei "tiedä" mikä vaate menee kenenkin lapsen kaappiin :D

aa, no ton unohin mainita, että mä kyllä viikkaan pyykit. Mutta mies pesee ja ripustaa ja hakee kuivaushuoneesta.

Ihan yhtä paljon mies pesee pyykkiä kuin minäkin. Olisi tosi outoa, jos mies ei "osaisi" pyykkikoneella pyykkiä pestä. :o Monet miehet heittäytyy osaamattomiksi, kun kyllä vaimo sitten hoitaa kotityöt, kun mies ei "osaa". Kätevää. Kyllä minäkin voisin jonkun kotiorjakseni ottaa, jos heittäytymällä avuttomaksi saisin toisen tekemään kaikki työt. :D

Alkuperäinen kirjoittaja apua:
minkälainen nainen ei osaa pyykinpesu konetta käyttää,se vasta outoa on..huh!

Miten se on oudompaa kuin se, että mies ei osaa käyttää pyykinpesukonetta? Eihän sitä pyykkiä sukupuolielimillä pestä...ainakaan meillä. =)

Meillä pesee kanssa mies AINA pyykit. viime viikolla pesin ekaa kertaa varmaan vuoteen, kun mies oli viikon poissa. Mies myös tekee 90% ruuista.
Mä teen muut siivousjutut sitten suurimmaksi osaksi, mutta kyllä mies niitäkin tekee :)

meillä mies on 6.00-18.00 töissä joka päivä joten ei se jaksaisi mitään pyykkejä kyllä pestä.

:laugh: :laugh: :laugh: On sitä itse kukin töissä, mutta silti kotityöt on hoidettava. Meillä ei tunneta erivapauksia sukupuolen takia - eikä niitä kyllä kukaan ole pyytänytkään. Meillä hommat hoidetaan 50 - 50 sillä periaatteella, että se tekee tekemistä kaipaavan kotityön joka sattuu ehtimään.

Alkuperäinen kirjoittaja Sörhis:

:laugh: :laugh: :laugh: On sitä itse kukin töissä, mutta silti kotityöt on hoidettava. Meillä ei tunneta erivapauksia sukupuolen takia - eikä niitä kyllä kukaan ole pyytänytkään. Meillä hommat hoidetaan 50 - 50 sillä periaatteella, että se tekee tekemistä kaipaavan kotityön joka sattuu ehtimään.

Hyvä Sörhis. Juurikin näin. Jaksettava on, vaikka on töissä, molempien.

Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Ei oo outoa, pesee meilläkin mies pyykit... En tosin uskalla edes nykyään koskea pesuaineisiin, nokkosrokko villiintyy samantien...

eihän niihin aineisiin vissiin kosketa,ainoastaan purkkiin missä ne on :D
vaI?

Meillä minä pesen pyykit koska pidän siitä. Minusta pyykinpesu kuuluu molemmille tasapuolisesti. Ei ole outoa jos mies pesee pyykit, se on vain mukavaa että toinen auttaa. yhdessä tekeminenkin on kivaa, toinen täyttää ja toinen sitten tyhjentää. :p

Alkuperäinen kirjoittaja mamma:
no musta toinen saa taas levätä jos on koko päivän raskaassa työssä.
kohtuutonta pyytää toista jos tekee työtä.
ainakin jos on aamusta iltaan töissä.

Entäs sitten kun on molemmat aamusta iltaan töissä? Kuka sitten tekee? Sitäpaitsi meillä ei todellakaan tarvitse pyytää...

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Alkuperäinen kirjoittaja idunnor:
Ei oo outoa, pesee meilläkin mies pyykit... En tosin uskalla edes nykyään koskea pesuaineisiin, nokkosrokko villiintyy samantien...

eihän niihin aineisiin vissiin kosketa,ainoastaan purkkiin missä ne on :D
vaI?

Purkin ympärillä saattaa olla jäämiä siitä, tai jauhoa/huuhteluainetta laittaessa iho joutua kosketuksiin. En ota sitä riskiä :)

olis sitten varmaan outoa jos oikein pesisi ne, siis käsin. mutta meillä heitetään likaset vaatteet suoraan pesukoneeseen, ei siinä tartte kun lyödä kansi kiinni ja laittaa aineet sisään ja vääntää nappulaa. Ei kauheasti tartte huhkia tai rehkiä. Parin tunnin päästä jompi kumpi vie pyykit telineelle, kumpi sattuu muistamaan ja ehtimään...

Ei se ole ihmeellistä, että mies täyttää pesukoneen ja vie pyykit narulle. Sitä jo hieman ihmettelen, jos mies myös viikkaa ja silittää vaatteet ja osaa viedä ne oikeisiin kaappeihin oikeille hyllyille.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Onko teistä outoa jos mies pesee perheen pyykit tai joskus auttaa pyykinpesussa?
kun kaverilla mies pesee koko perheen pyykit,lapsienkin.

meillä minä pesen pyykit,mies auttaa ruuanteossa tai tekee joskus ruuan jos töiltään ehtii.
mutta muuten pyykinpesu on aina ollut minun juttu,meillä mies ei varmaan edes tiedä miten pyykinpesukone lähtee päälle :D :D

meillä pesee mies pyykkiä, leipoo, tekee ruokaa, siivoaa, tiskaa ja hoitaa lapsia aivan kuten minäkin. Ei minusta ole mitenkään erikoista.

Kyllä meillä mies pesee pyykit melkein aina. Tänään pesi 5 koneellista ja minä kaksi. Ruuanlaitto on myös hänen heiniään, tekee siis lapselle ja itselleen ruuat, minä teen omat karppiruuat :)
Siivoaa myös, mutta yleensä siivoaminen on minun hommaa, koska rakastan siivoamista.

Alkuperäinen kirjoittaja tt ei kirj:
Kyllä meillä mies pesee pyykit melkein aina. Tänään pesi 5 koneellista ja minä kaksi. Ruuanlaitto on myös hänen heiniään, tekee siis lapselle ja itselleen ruuat, minä teen omat karppiruuat :)
Siivoaa myös, mutta yleensä siivoaminen on minun hommaa, koska rakastan siivoamista.

Niin ja yleensä hoitaa kauppareissut, aamuheräämiset lapsen kanssa jne :)

On mulla vaan rakas ukko :)

Yhteistyössä