Onko paikalla äitejä joiden lapset kutsuu sinua omalla nimellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kitty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kitty

Vieras
Onko täällä ketään joiden perheessä ei lapset sano äiti tai isä.Vaan käyttää etunimiä vaikka Maija ja Lasse kun kutsuu äitiä ja isäänsä.

Me olimme tänään perhejuhlissa ja siellä oli miehen jotain sukua oleva perhe kanssa niin heillä ei lapset saaneet sanoa äidiksi tai isäksi vaan huusivat aina esim kun oli äidille asiaa että Maija.Musta se on niin hassun kuulosta enkä ole koskaan ajatellut että sellaistakin on mutta on varmaan ja siitä tulimin mieleen että mua nyt kiinnostaa onko täällä paljon tuollaisia vanhempia ja syy miksi teillä lapset kutsuu etunimillä.

Alkuperäinen kirjoittaja e:
Mistä tiedät, etteivät lapset SAANEET kutsua vanhempiaan isäksi ja äidiksi?

Kysyin tätä mieheltä ja se selitti vain että ei ne saa puhutella vanhempiaan äitinä ja isänä.Niille on pienestä asti opetettu syystä tai toisesta noin.Kuulema ovat omiakin vanhempia puhutelleen etunimillä.

oma lapsi kutsuu mua äidiksi ja isäänsä isiksi, mutta tiedän yhden miehen, nyt jo aikuisen, joka on aina kutsunut äitiään ja isäänsä niiden etunimillä. musta se on tosi outoa. tän miehen sisko kyllä sanoo vanhempiaan äidiks ja isäks. mutta tässä kyseisessä miehessä on muutenkin jotain outoo, en tiä mitä, mut kuitenki.

meillä lasten kavereita ollut nyt kesälomalla enemmän kylässä ja kaverit kutsuneet minua nimeltä...nyt omat leikki-ikäiset huutavat kanssa etunimellä...pikkuisen hankalaa suhtautua :)

meillä kutsuttiin ja minä olen aina kutsunut vanhempiani etunimeltä puhutellessani, olen kyllä jo 30 vuotias.
Omat lapseni kutsuvat minua äidiksi ja äitiäni Etunimeltä mummon sijaan.

Kun miehen etälapsi on meillä, alkaa pikkusisarensakin puhuttelemaan minua etunimellä
:D kuulostaa omaan korvaan korkeintaan j
hassulta. Äiti siis kutsumanimeltäni omille lapsilleni olen.

Isoäitiäni olen kutsunut aikansa etunimeltä enkä nähnyt siinä mitään omituista. Muut kyllä näkivät senkin edestä. Silti isoäitini oli pullantuoksuinen esiliina ympärilln hyörivä hössöttäjä kuten kuka tahansa mamma tai mummo :D

Eräässä elämänvaiheessa olin samassa työpaikassa äitini kanssa. Silloin aloin (luonnollisesti) kutsumaan häntä etunimellä. Suurelta osin se on vielä jäänytkin. Mun lapsetkin kutsuvat äitiäni etunimellä.

Yhteistyössä