Onko paikalla ketään joka tietäisi kilpirauhasasioista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lilya
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Lilya

Aktiivinen jäsen
26.03.2008
3 285
2
36
Itselläni vasta todettu kilpirauhasen vajaatoiminta ja verinäytteestä selvinneet arvotkin sain tietää, mutta unohdin kumpi oli kumpi.. :ashamed: Eli lääkäri sanoi että toinen arvo oli 6 ja toinen (kuulemma se, joka piiskaa kilpirauhasta tuottamaan jotain..? ) oli 77. Nyt yritän netistä katsella vähän tietoa tuosta kilpparivaivasta ja mietityttää että mikä arvo nyt meinaa mitäkin, osaisiko joku tämän sekavan selityksen perusteella veikata mitä nuo arvot meinaavat ja mikä on mikäkin?

TSH normaalirajat on 0,4-4 eli jos vaiva ei ole paha, sinulla se lienee tuo 6. T4V on vapaa tyroksiini veressää ja se normiarvot ovat 11-23 ja se LASKEE vajaatoiminnassa. Jos sinulla on vaikea vajaatoiminta tai ei lääkitystä, voisi nuo arvot olla sinulal toisinkinkäin, tsh 77 ja t4v 6.

Vajaatoiminta kyseessä ja lääkitystä ei tuolloin vielä ollut aloitettu, onko tuo TSH siis se hormoni joka piiskaa kilpirauhasta tuottamaan lisää hormonia? Mielenkiinnosta vaan tuumin että mitkä olivat arvot missäkin.

millasta se sun turvotus oli? oliko se kokoaikaista, vai sellasta et heittelehti ihan sikana, vaikket mitään erikoista syönytkään...siis mitään suuremmin turvottavaa. Oliko nuo oireet siis ne joiden vuoksi menit lääkäriin..?
Onko tuo vajaatoiminta niin perinnöllistä?

Alkuperäinen kirjoittaja NH87:lle:
millasta se sun turvotus oli? oliko se kokoaikaista, vai sellasta et heittelehti ihan sikana, vaikket mitään erikoista syönytkään...siis mitään suuremmin turvottavaa. Oliko nuo oireet siis ne joiden vuoksi menit lääkäriin..?
Onko tuo vajaatoiminta niin perinnöllistä?

Olin mä kokoajan turvoksissa, siis jokapuolelta. Kaikki väitti mun laihtuneen lääkityksen alettua vaik oikeesti vaan turvotus oli hävinnyt.

Varsinaisesti lääkäriin menin kun ei mitään jaksanut tehdä ja väsytti kokoajan. Ois vaan halunnu nukkua.

Yhteistyössä