Onko paikalla noin vuoden ikäisen yh:ta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja todella väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö 10 kk:
Tarkoitatko "olosuhteiden pakolla" sitä, ettet työllisty ennen ensi kevättä? Voisitko hakeutua johonkin kurssille ja laittaa tytön hoitoon siksi aikaa?

Niin no suunnilleen noin. Ajattelin, että tytön olisi kuitenkin parempi olla kotona, kun kerta sellainen mahdollisuus on nyt kevääseen asti. Hirveän vaikea sitä on hoitoon viedä, kun on niin kiinni minussa... Tietysti vaan sekin pahenee kun ikää tulee lisää =(

Kerron oman kokemukseni...
Minulla on nyt 5vuotias, 3 vuotias ja 3kk vanhat tytöt.Eli 3 lasta.
Mies käy töissä, ja on sitten viikonloput aina menossa kaveriensa kanssa. Minä hoidan talon ja lapset. Tuntuu edelleen että olen yksinhuoltaja. Jos menen jonnekkin on lapset mukanani, mies siis menee aina yksin.
Minulla ei ole enää "kunnolla"kavereita, vain nämä tytöt täällä seurassani. Vapaa-aikaa minulla ei ole, paitsi kun laitan pienimmän unille, ja isommat muksut ulos tai sit kun kaikki 3 pikkuneitiä nukkuu on minun oma hetkeni,jolloin istun vaan ja olen tekemättä mitään....
Välillä tuntuu etten jaksa, mutta ilman tyttöjä en varmaankaan olisi enää järjissäni... On ne nii ihania, keksiivät aina kaikkea.
Aloin seurustelemaan 13 vuotiaana,itseäni huomattavasti vanhemman miehen kanssa. oltiin oltu 5vuotta yhdessä,kun huomasin olevani raskaana. Miehelle se oli kauhunpaikka, ja mies jätti minut.Päätin etten tee aborttia,vaan hoidan sit lapsen yksin.Mies hoiti tyttöä 1kerran kuussa,kunnes ruvettiin sit 1 vuoden jälkeen taas seurustelee tytön isän kanssa, tulin raskaaksi, erottiin ystävinä isännän kanssa...olin taas raskausajan yksin 1,5 vuotiaan uhmaikäisen kanssa.Oli tosi rankkaa...Minnekkään ei tosissaan päässyt ilman lasta, vessassakin kävin ovi auki.Tytöt kasvoi, kun vanhempi oli 3 ja nuorempi vuoden ikäinen aloitettiin taas isännän kanssa yhteiselo...Nyt ollaan oltu siis reilu 2 vuotta yhdessä, meillä on 3 yhteistä lasta. Välillä tuntuu ettei voimat riitä, mutta pakko on sinnitellä eteenpäin.
Meillä on ollut 2 vanhemmalla muksulla korvatulehduskierteet ja nuorimmalla todettiin just maitoallergia, eli todella rankkaa...
Nyt eletään päiväkerrallaan.
Tsemppiä teille muille, kyllä se sit elämä helpottaa kun lapset kasvaa... Rankkaahan se on, mut sitä ei kestä (toivottavsti) pitkään.
Sinua "todella väsynyt" neuvoisin hankkimaan tukiperheen tai pyytäisit tuttuasi/jasi vahtimaan muksua vaikka pari tuntia,että saisit itse levätä.
Voit myös laittaa minulle meilia, jos tahdot jutella jollekin.
:hug: TSEMPPIÄ!!!

osta titinalle tai fröbelin palikat dvd ja laita ipana katsomaan telkkaria... ja jos se roikkuu lahkeessa ja huutaa, juttele sille ja jos ei silti lopeta, anna huutaa.

Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
Alkuperäinen kirjoittaja väsynyt:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
miten poika reagoi jos laitat häönet lattialle leikkimään ja itse olet vähän matkan päässä?
tai siis meitin että poika sussa niin kiinni..hitsin hitsi kun en osaa auttaa.
ei ihminenkään loputtomiin jaksa
:hug:

On tyttö muuten! =) Jos laitan lattialle, niin kävelee perässä ja kiipeää syliin ja roikkuu lahkeessa ja jos en ota niin alkaa itkeä ja itkee niin kauan että oksentaa...olen kokeillut kerran huudattaa, kun ajattelin, että jos se tottuisi, etten aina ota syliin vaan teen joskus ruokaa yms.

Sitten on ihan tyytyväinen kun saa olla sylissä, eli ei varmaan mitäään hätää lapsella ole.

Ei vaan tahdo saada mitään tehdyksi yhdellä kädellä enää kun lapsi on jo niin iso...

Ja haluaisin niin kovasti saada tehdä rauhassa jo jotakin hommaa edes joskus =(

anteeks :ashamed: olipa taas luetunymmärtämis ongelmia mulla,en tiedä mistä mä tuon pojan keksin :saint:
no voi kökkö,olen kuullu että sosiaaliviraston (?) kautta voi saada hoitajan käymään sillontällön.
jos soittaisit sinne tai ottaisit neuvolaan yhteyttä ja kertoisit nuo asiat,ettet pääse suihkuunkaan rauhassa että olet ihan loppu kun tilanne on tämä.

Mä oon niin uppiniskanen ja tyhmä, etten halua apua tahtoa "viralliselta taholta". Tuntuu, että siinä saa heti leiman otsaan ja pelkään, että tyttö viedään minulta kokonaan...tyhmää, tiedän...

Mieluummin tulen tänne välillä ruikuttamaan ja odotan aikaa parempaa.

Ja en koe itseäni mitenkää masentuneeksi, väsyneeksi vain...niin väsyneeksi tuohon kitinään ja lahkeessa roikkumiseen...

Yhteistyössä