Onko paikalla Saksassa käyneitä? Matka-apuja kiitos!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Tarkoitus olis lähteä lasten kanssa (3v&8v) kesällä Saksaan, muutamaksi päiväksi.
Missä kaupungissa olisi eniten nähtävää/koettavaa?

Ja lentäen mentäisiin joten autoa ei ole käytössä eli jokin kaupunkikohde.

Kiitos, tuota Berliiniä mäkin olen miettinyt.
Tiedätkö onko Berliinissä/missään suht lähellä mitään huvipuistoa tms.?
Poika haaveilee siitä Euroopan suurimmasta huvipuistosta mutta se ei taida olla lähelläkään Berliiniä..

Berliini on tosiaan upea kaupunki! Ottakaa käteistä rahaa mukaan, luottokortit ja varsinkaan visa ei käy löheskään joka paikassa, esim. takseissa. taksilla ajelu on melko edullista.

Oon käyny Hampurissa, Münchenissä, Dresdenissä, Frankfurt am Mainissa, Düsseldorfissa, Lyypekissä ja useasti Berliinissä. Kaikkialla helppo ja kiva liikkua lasten kanssa ja saksalaiset noin kansana tuntuvat olevan todella lapsirakkaita ja varautuneita lapsiin (mm. ravintoloissa omat menut + askartelua/leikkinurkka).

Berliiniä suosittelen ensikertalaiselle, on niin paljon nähtävää ja koettavaa. Huvipuistoa ei taida ihan siinä olla, mutta Legoland ja upea eläintarha tarjoavat lapsille aktiviteetteja. Wannseen uimaranta myös kiva kesähelteillä - ja pääsee mukavasti julkisilla.

Niin ja siis olin itse viime syyskuussa kolmevuotiaan kanssa Berliinissä muutaman päivän. Tyttö ihasteli kovasti ympäri kaupunkia löytyviä karhuja, jotka maalattu milloin mitenkin (United Buddy Bears). Niitä muistelee edelleen lämmöllä.

Elintaso on edullisempaa kuin Suomessa, kaupoista ostettuna ihan todella halpaa (esim. sämpylät, olut, virvokkeet, jäätelö, vanukkaat yms.). Pieniä leipomoita kaupunki pullollaan, joista voi napata mukaan herkulliset eväät juuri vaikka rannalle menoa varten.

Ihmiset ystävällisiä, kohteliaita saksalaiseen tyyliin ja mielellään opastavat mikäli kysyttävää tulee. Englannilla pärjää, mutta suurimmat hymyt saa paikallisilta mikäli osaa muutaman "turistisanan" sanoa - danke schön, bitte, tschüss, entschuldigen.

Ok, kiitos paljon!!
Miten te olette majoittuneet, tässä kun koitan eri vaihtoehtoja kartoittaa, tai siis noita hotelleja on melkoisesti tarjolla. Ehkä uskallan ottaa riskin ja varata edullisimman..:D

[QUOTE="Vieras";26300290]Pitäkää kolikoita taskussa, vessassakäynti maksaa.[/QUOTE]

Joo, tavarataloissakin usein edellytetään pientä maksua vessojen käytöstä.

Yhteistyössä