Onko PAKKO hakea vahvisterokote influenssaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sann
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sann

Vieras
Pojalle laitettiin n. kk sitten kausi-influenssarokote, sitten 2 viikkoa sitten sikapiikki ja huomenna pitäs laittaa kausi-influenssan vahvisterokote.. onko se pakko laittaa..? Suojaisko toi yks piikki sitä vastaan kuitenkin.. ei millään haluis enää kolmatta piikkiä laittaa toiseen..

Pakkohan ei ole mutta jos suojan haluaa niin pitää laittaa. Jos elämänsä ensimmäisen influenssa rokotteen on saanut niin tehoste pitää ottaa mutta tulevina vuosina ei.

Onko kaikki kuitenkin hakeneet vahvisteen? Onko se suositus että se otetaan vai ns. pakko eli meneekö se niin et joko laitetaan molemmat tai ei kumpaakaan? Eli kun yhden on saanut niin meitä odotetaan huomenna hakemaan myös se toinen..?

Kannatta ottaa. Onhan ainaskin suojauduttu. Ei pitäis taudit iskee nyt. Toivottavasti ei muutaman vuodenkaan kuluttua iske sairaudet. Mä en muuten ees tiennyt , et tohon influenssaan pitää ottaa tehoste. Onko se ihan oikeesti niin ?

Alkuperäinen kirjoittaja juup:
Jos elämänsä ensimmäisen influenssa rokotteen on saanut niin tehoste pitää ottaa mutta tulevina vuosina ei.

Näinkö se meneekin??!
Meillä poika on saanut jo viime syksynäkin kausi-influenssarokotteen ja tehosterokotteen eli tänä vuonnako riittäis tää eka piikki ja tehostetta ei tarvita?? Miksei kukaan infonnut terveyskeskuksessa??! Onko tuo faktaa vai joku heitto vain?

niin mitäänhän tässä maailmassa ei ole pakko, mutta ei ne huvikseen sitä vahvistetta anna. Me ollaan menossa joulukuun puolivälissä hakemaan influenssarokotteen vahviste ja samalla twinrix :n vahviste (siinä pitää antaa vuoden sisällä 3 piikkiä). Muutaman sekunnin parkasu vuosien suojasta (twinrix:n kohdalla) ei ole mielestäni pahajuttu ollenkaan.

Pakkohan ei ole mutta jos suojan haluaa niin pitää laittaa. Jos elämänsä ensimmäisen influenssa rokotteen on saanut niin tehoste pitää ottaa mutta tulevina vuosina ei.

Tässä voisi olla totuuden siemen. Minä en itse saanut tehostetta, mutta 2v. pitää antaa. Vai voisiko olla vastustuskyvyn muodostumisessa jokin ero lapsilla ja aikuisilla....

Alkuperäinen kirjoittaja :

Tässä voisi olla totuuden siemen. Minä en itse saanut tehostetta, mutta 2v. pitää antaa. Vai voisiko olla vastustuskyvyn muodostumisessa jokin ero lapsilla ja aikuisilla....

onko jollain tietoa?? Pitääkö kolmivuotiaalle laittaa vielä tehosterokote?? =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Jos elämänsä ensimmäisen influenssa rokotteen on saanut niin tehoste pitää ottaa mutta tulevina vuosina ei.

Näinkö se meneekin??!
Meillä poika on saanut jo viime syksynäkin kausi-influenssarokotteen ja tehosterokotteen eli tänä vuonnako riittäis tää eka piikki ja tehostetta ei tarvita?? Miksei kukaan infonnut terveyskeskuksessa??! Onko tuo faktaa vai joku heitto vain?

Se on faktaa. JOs on aiemmin saanut kausi-influenssarokotteen tehosteineen niin tänä vuonna riittää yks annos.

Kiitos!!!! Ihanaa, ihania uutisia. Teki niin pahaa ajatus taas viedä poika piikille. Ei se aina mene niin kun joku teistä vastasi että yks parkaisu ja vuosien suoja. Meillä poika tulee KIPEEKSI rokotteista.. eli kuukaus sitten sairastettiin kun tää kausi-influenssa rokote laitettiin, sitten sairastettiin h1n1 rokotteen jälkeen ja huomiseks odotin taas et piikin jälkeen nousee kuume ja taas sairastetaan.. eli ihanaa, voin huoletta jättää huomenna menemättä pojan kanssa piikille. KIITOS!!
Pelastitte iltani tällä tiedolla =)

Alkuperäinen kirjoittaja DFGD:
ENTÄ SIKAROKOTE? TULEEKO SIIHENKIN TOINEN JA JOS, NIIN KUTSUTAANKO KOULUSTA SITTEN VAI PITÄÄKÖ HOITAA ITSE. MOLEMMAT LAPSET SAIVAT 1-2VK SITTEN SIKAPIIKIT

Siitä ei kai ole vielä tullut virallista päätöstä, että laitetaanko tehoste. Jossain vaiheessa puhuttiin, että lapsille mahdollisesti joudutaan laittamaan toinen annos, ei vaan ole vielä sen kummemmin kuulunut, että onko siitä virallista päätöstä tehty.

Yhteistyössä