onko pakko lahjoa kummeja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:/

Vieras
siis lapsen kummeista kyse. Jotenkin hassulle tuntuu kun ei meidän suvussa ole ollut tapana ja itse olen nimenomaan sanonut ettei lapselle tarvitse lahjoja antaa ja jos tahtoo silti muistaa niin nimenomaan jotain pientä.
Nyt vaan sitten kun lukee näitä ketjuja niin on syyllinen olo kun en ole lapsen puolesta mitään kangaskasseja jouluksi väkrännyt.. normaali valokuvat meinasin laittaa. onko pakko lahjoa muuten?

Hei, monen lapsen kummina vastaan, että ei ole =) On kyllä kiva tulla muistetuksi, mutta minulle ainakin kortti riittää. Ja tykkään saada myös sen täällä kiistellyn valokuvakortin =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mutkun lapsi on alle 2 v.. ei tule kovin nättejä pipareita ja tuntuu jotenkin niin teennäiseltä tuommoset värkkäykset

No onpa ainakin lapsen itse tekemiä. Enpä usko että ne kummitkaan odottaisi pipareiden olevan mitään ranskalaisia mestariteoksia, mutta sehän se pointti onkin. Mulle kelpaisi kyllä. Me laitetaan kummeille soivat korurasiat, pipareita ja itse tehtyä suklaata.

kun kyse on oikeesti siitä että minua ei vaan kiinnosta lahjoa ihmisiä, en tykkää joulusta edes ja sitä on pakko viettää miehen ja lapsen takia. en osta joululahjojakaan kun vaan omat kummilapset ja sit paketti tälle meidän muksulle niin tuntuu vaan niin tyhmälle että nyt pitäs sitten rueta aikuisia lahjomaan kanssa koska ovat kummeja.. huoh.

Osta myös lasipurkki, laita konvehdit/karkit/keksit/piparit sinne purkkiin ja purkin ympärille kaunis nauha. Ei tarvi nähdä paljoa vaivaa että lahjasta saa persoonallisen ja kauniin. Näitä mä annan meidän naapurustolle jotka meille kantaa joulukukkia tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
enkä oo yhtään askartelu tai näpräilyihmisiä enkä tykkää leipoa, ehkä ostan sitten kaupan konvehdit siihen kuvan kylkeen tai valmiin piparipaketin,.

Voi järki. Miksi sä sitten vingut täällä? Jollet tykkää, etkä halua laittaa niin anna sitten olla. Sellainen väklinäisyys kyllä paistaa kauas.

Mä taasen haluan laittaa ja mua kiinnostaa, tahdon että lapselle jää muistoja siitä kuinka Äidin kanssa tehtiin ja laitettiin ja muistettiin muita. Mutta kukin tyylillään. Mutta suht höhlä aloitus jos kerran oikeasti noin " vaikeaa". :/

En mäkään ole koskaan kummeille mitään joululahjaa laittanut, joulukortti on lähetetty. Lasten kuviakin annan kun koulukuvat saa, enkä säästä niitä jouluun.

Eli ei ole pakko lahjoa kummeja, mullakin on kaksi kummilasta eikä he mulle mitään lahjaa ole koskaan antaneet.

Minun mielestä kummi ostaa kummilapselleen lahjan. Ja jos kummilapsi itse haluaa jossain vaiheessa kummilleen ostaa jotain, niin se on ihan ok. Mutta ei ole kivaa, jos vanhempien pitää stressata kummin lahjan suhteen. Kummi nyt sentään on aikuinen!
Itse ostan kaikille kummilapsilleni lahjan. En mitään kovin suurta, koska minulla on monta kummilasta ja rahat eivät yksinkertaisesti riitä siihen, että jokainen saisi jonkun 50? maksavan lahjan. Mun lahjat ovat olleet jotain 20? luokkaa. Mutta ikinä en ole odottanut, että kummilapsen pitäisi antaa minulle lahja. Olen onnellinen valokuvista, joita joskus tulee ja joulukortti on vallan riittävä muistaminen. Mutta se tuntuisi pahalta, jos tietäisin, että kummilapsen vanhemmat kokosivat kamalaa stressiä siitä, että minulle on hankittava jotain.

*muoks* Itse tykkään kaikesta näpertelystä yms. joten me askarrellaan lapsen kanssa joulukortit ja sellaisen kummit saa. Ja ostan kummeille kyllä lahjatkin, mutta ostaisin ne lahjat kyllä silloinkin, jos mitään kummisuhdetta ei olisi. Kummit ovat hyvin läheisiä ihmisiä.

Annan kummilapsilleni lahjoja ja olen saanut kummina lahjoja kummilapsiltani. Oman lapsen kummeille annamme kuvat, jotain leivonnaista tms. pientä kivaa. Minusta joululahjoissa on tärkeintä se muistaminen, se on aika jolloin muistetaan meille tärkeitä ihmisiä tavalla tai toisella.

Mun mielestä kummiakin pitäisi muistaa. Kummilapsikin kohteliaana muistaa kummia eikä vain ota kummin antamia lahjoja vastaan.

Meillä olemme laittaneet jotain lapseen liittyvää ennen kuin on osannut itse tehdä. Esim. muki johon oli painettu kuva jossa kummi ja lapsi ovat yhdessä. Ja kun lapsi hieman kasvoi on maalattu tuikkupurkkeja jne.

Itse en osta kummille jotain valmista, lapseen liittymätöntä. Ja tuommoisista lahjoista on minullekkin kummina tullut hyvä mieli :)

Yhteistyössä