onko pakko päiväkotiin viedä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuskastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuskastunut

Vieras
lapsen sairaskertomukset? viime keväästi asti on oma hoitaja pyytänyt sairaskertomuksia käynneistä kun kävimme sairaalassa. Nyt taas alkoi pyytämään että ei oel saanut vieläkään niitä kertomuksia.
no en ole niitä muistanut toimittaa ja nyt kun muistin niin huomaan että yhdessä lukee meidän perheen asioita joita en halua päiväkodin tietävän. eli en halua sitä sinne toimittaa.
Hoitaja sanoi että ne pitää liittää lapsen papereihin? MIKSI? Jos lapsen asiat on tiedossa sairaalassa ja neuvolassa josta tieto siirtyy kouluun niin miksi päiväkodin pitää tietää? Ja kyseessä ei ole mikään mikä vaikuttaa lapsen kehitykseen tai muuten toimintaan päiväkodissa eli ei ole sairas/erityislapsi, ei käy terapioissa ym

ei tarvii jos et halua niitä tietoja antaa. todellakin jos ne ei vaikuta siihen normaaliin toimintaan (ei esim. niin suuri kehitysviivästymä tms.) ni tietoja ei tarvii antaa

mä olen kans ihmetellyt samaa, mun mielestä niille ei kuulu pätkääkään jonkun sairaskertomus, ainakaan siinä tapauksessa kuten meillä, että sairaus ei vaikuta hoitoon mitenkään. mä sen sinne toimitin, kun ei ollut mitään salattavaakaan. mutta mun mielestä sun ei ole pakko niitä antaa.

Riippuu ihan millaisesta sairaudesta on kyse ja mitä päiväkodissa halutaan tietää papereistanne. Käytäntöön kuuluu sellasten hoitoonvaikuttavien tietojen saanti päivähoitopuolelle ihan lapsen parasta ajatellen, mutta en saanut oikein selvää minkä tyylisestä asiasta teillä on kyse.

vedä kopioiduista teksteistä ne kohdat mustlla tussilla yli mitä et tahdo muiden tietoon. toisaalta ihmetyttää mikä kumman sairaus kyseessä jos niitä kertomuksia penäävät ja ei kuitenkaan vaikuta lapseen /hänen kehitykseensä millään tavalla?

No suurimman osan papereista olen vienyt kun vielä asiaa selviteltiin, mutta nyt kun selvisi ettei mitään ole mihin tarvitsisi kuntoutusta/terapiaa, mutta käynnit jatkuvat harvakseltaan sairaalassa varmuuden vuoksi. päiväkodilla on jo paperi missä selvästi sanotaan ettei syytä huoleen ja parasta "kuntoutusta" normaali päiväkoti elämä. Nyt viime keväänä kävimme näissä varmuuden vuoksi kontrolleissa joissa sitten jutteltiin muuten meidän perheen tilanteesta (meillä erityislapsi jolla sama lääkäri) ja lääkäri oli maininnut asiasta tässä sairaskertomuksessa.

en haluaisi sitä paperia viedä koska minusta alkanut tuntumaan että ko. hoitaja haluaa tietää meidän asioita vähän liikaakin ihan uteliaisuuttaan vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pretty:
Silkkaa uteliaisuutta! PK ei tarvitse minkäänlaisia epikriisejä mistään sairaala yms. käynneistä, todellakaan. Olen ite työskennellyt pk:ssa aiemmin ja tätä nykyä terkkarissa. Eikä viemättä jättämistä tarvitse edes selitellä, sanot vaikka ettei ne ole edes tallella enää, eikä niissä ollut mitään olennaista päiväkotia varten.

Näin tein viime syksynä niin arvaas mitä hoitaja teki?!? soitti itse sairaalaan ja pyysi papereita itselleen. Onneksi oli fiksu ja vaitiolovelvollisuuden tunteva osastosihteeri joka soitti minulle ja kertoi tuon puhelun, oli sanonut hoitajalle ettei hän voi edes kertoa onko tämä lapsi käynyt tällä polilla. hoitaja oli inttänyt että kyllä on käynyt, tietää ja että hänellä on lupa papereihin. No osastosihteeri lähetti minulle paperit, ei päiväkotiin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Silkkaa uteliaisuutta! PK ei tarvitse minkäänlaisia epikriisejä mistään sairaala yms. käynneistä, todellakaan. Olen ite työskennellyt pk:ssa aiemmin ja tätä nykyä terkkarissa. Eikä viemättä jättämistä tarvitse edes selitellä, sanot vaikka ettei ne ole edes tallella enää, eikä niissä ollut mitään olennaista päiväkotia varten.

Näin tein viime syksynä niin arvaas mitä hoitaja teki?!? soitti itse sairaalaan ja pyysi papereita itselleen. Onneksi oli fiksu ja vaitiolovelvollisuuden tunteva osastosihteeri joka soitti minulle ja kertoi tuon puhelun, oli sanonut hoitajalle ettei hän voi edes kertoa onko tämä lapsi käynyt tällä polilla. hoitaja oli inttänyt että kyllä on käynyt, tietää ja että hänellä on lupa papereihin. No osastosihteeri lähetti minulle paperit, ei päiväkotiin

Ota yhteyttä päiväkodinjohtajaan ja kerro tämän hoitajan toimista.Musta todella törkeetä toimintaa tuolta hoitajalta.

Alkuperäinen kirjoittaja mamma ja pojat:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ota yhteyttä päiväkodinjohtajaan ja kerro tämän hoitajan toimista.Musta todella törkeetä toimintaa tuolta hoitajalta.

No johtajankin kanssa ollut erinnäisiä "ongelmia". Lapsemme on ollut useassa eri päiväkodissa enkä ole missään törmännyt ennen tälläiseen toimintaan mitä tässä päiväkodissa harrastetaan.

Kerran soitin päivähoidon johtajalle ja tein valituksen päiväkodinjohtajasta, hän sanoi että tämän päiväkodin kanssa on ollut ongelmia ennenkin vaan ihme ettei henkilökunta vaihdu?

Miksi sairaalan papereita pitäisi päiväkodille toimittaa? :o

Ei meidän ole koskaan tarvinut mitään tuollaista tehdä vaikka erityislapsi onkin kyseessä. Kuntoutustiimi käy päiväkodilla ja heidän kanssaan keskustelalan pojun asioista sen mikä päiväkodin aosalta on tarpeellista. Muuten sairauksista tietty itse kerron sen mikä vaikuttaa pojun hoitoon, astmalääkitykset ym käydään läpi mutta ei ole tullut mieleenkään että päiväkoti tarvitsisi lapsen sairaalapapereita.

Jos lapsen sairastelussa tai hoidossa on jotain mikä päiväkotia epilyttää, voitaneen järjestää palaveri mihin lapsen lääkäri tulee kertomaan näistä asioista henkilökunnalle ja vastailee kysymyksiin. En todellakaan toimittaisi mitään paparia missä käydään läpi perheen muita asioita. Jos päiväkoti noita kirjallisena vaatii ja heillä katsotaan olevan siihen oikeus, niin sitten kai pyytäisin lääkäriä erikseen kirjoittamaan päiväkotia varten paperin joka käsittelee ainoastaan lasta (siltä osin mikä päiväkodille kuuluu).

Joskus olen miettinyt,että hoitajat haluaa kyllä tietää kaiken ja mielessään kääntävätkin asiat jotenkin vanhempia vastaiseksi. Vaikkakin tarkoitus olisi olla vanhempien tukena lapsen kehityksen etenemisessä jne. MUTTA onko se tosiaankaan niin??? Uteliaisuus ja syyllisten löytäminen tärkeintä joillekin hoitajille lopulta se tärkein. Ihmisiähän hoitajatkin ovat.

Yhteistyössä