onko pakko pitää lapsen synttärit just sillon kun

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja plaah
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

plaah

Vieras
sukulaiset ym vieraat sitä odottaa?? lapsen syntymäpäivä 22.11. Itse olen matkoilla 18-20.11. Meille sopis vaikka viikolla mutta vieraille ei. 25-27.11 olen töissä enkä jaksa juhlia pitää silloin. Sitten taas joulukuussa on niin monella muulla syntymäpäivä että olis monta juhlaa päällekkäin. Eniten ärsyttää se että mummo meni lapselle höpisemään että sulla ensviikolla synttäri juhlat ym.. Nyt sitte lapsi jo ihan täpinöissä... Kauhea pettymys ja huuto sitten kun ei tule olemaan silloin...

Ei ole. Kaveriasynttärit on isommalle pidetty "oikeana" päivänä, sukulaisille pidetään yhtenä päivänä joka sijoittuu puoleen väliin molempien synttäreistä.
Ja kuttu nyt tajusin että kuopus täyttää maanantaina neljä ja mitään synttäreitä ei ole tulossa.

• Tykkää
Reactions: Riivinrauta
No se lapsi ei siihen huutoon nyt kuole. Selität että mummu ei tiennyt ettette voi silloin pitää. Ei ole pakko pitää silloin kun sukulaiset haluaa. Sinä päätät millon halut pitää, ilmoitat muille. Mutta älä suutu, jos kaikki ei pääse juuri sinä päivänä tulemaan.
Mä itse kyselen kummeilta milloin pääsisivät tulemaan, mitkä päivät on ehdottomasti ei. Sitten sumplin omien menojen mukaan jonkun yhteisen päivän. Muita kutsun sitten sille päivälle ja he jotka pääsevät, tulevat.

Tietysti pidätte juhlat silloin kun se teille sopii. Ja jos vieraat ei pääse tai jaksa tulla silloin, niin siitäkään ei juhlien järjestäjän tarvitse loukkaantua...

Meidän ystäväpiirissämme tulee kutsu, jossa on isäntäperheen määrittämä päivä ja aika. Ne tulevat, joille aikataulu sopii. That's so simple. Mummoille toki järjestetään pienemmät kahvitukset erikseen.

Meillä järkätään lapselle synttärit ensi viikolla arkipäivänä, koska silloin on vapaapäivä ja mummo + pappa kerkeävät hyvin tulemaan synttäreille, ovat eläkeläisiä.

Kummeja en ole edes pyytänyt tulemaan. Pyydän heidät joskus toiste sitten, kun minulla koittaa vapaapäivä viikonlopulle.

Yhteistyössä