Onko palkatonta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tietääkö kukaan?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tietääkö kukaan?

Vieras
Lapsi on kipeenä ja joudun pitämään kotona koko viikon. 3 päivää voi olla palkallisesti töistä pois. Torstaiksi sain hoitajan ja voin mennä töihin. Onko perjantai silti palkaton, vaikka olisin ollut välissä yhden päivän töissä?

Vaihteleeko tämä eri aloilla vai miten?

Tuon vuoksi monet ilmoittautuvat itse sairaaksi tuon kolmen päivän jälkeen....Meillä ainakin saa olla kolme päivää poissa ilman lääkärin todistusta, ellei esimies sitä erikseen vaadi

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsukka:
Tuon vuoksi monet ilmoittautuvat itse sairaaksi tuon kolmen päivän jälkeen....Meillä ainakin saa olla kolme päivää poissa ilman lääkärin todistusta, ellei esimies sitä erikseen vaadi

Meillä on toinen lapsi flunssassa, joten mietin, et ilmoitanko, et hän on myös sairas. Lääkärintodistusta ei yleensä vaadita, mut jos aletaan epäillä jotain, niin en tiedä saanko toisella lapselle poissaolotodistusta vain pelkän flunssan takia kun ei oo kuumetta tms.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Meillä on toinen lapsi flunssassa, joten mietin, et ilmoitanko, et hän on myös sairas. Lääkärintodistusta ei yleensä vaadita, mut jos aletaan epäillä jotain, niin en tiedä saanko toisella lapselle poissaolotodistusta vain pelkän flunssan takia kun ei oo kuumetta tms.

Meillä kaksi isompaa lasta. Viime vuonna mies oli kotona laseten kanssa palkallisesti viikonkin. Eka tuli vanhempi kipeeksi. Haki th:lta todistuksen ja oli oli kotona 3 päivää. Jonka jälkeen sitten nuorempi kipee ja haki sille todistukesen.

Sinuna meninis hakemaan toiselle lapselle sen todistuksen ainakin. Jos hän on siinä kunnossa ettei hoitoon voi viedä niin kyllä se sen saikun kirjoittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Ei kuume ole ainut mittari millä saa sairaslomaa. Ja aina voit sanoa, että on saanut kuumettaalentavaa, mutta kun lääkeen vaikustus lakkaa kuume taas nousee.

Mä sain vuosi sitten lääkäriltä itse viikon sairasloman, kun lääkärin mielestä tytön piti levätä rauhassa kotona pitkittynyt flunssa.
Siis itse kävin lääkärissä ja sain antibiootti kuurin, mutta oli sitä mieltä etten sairasloma tarvitsisi enkä olisi tarvinnutkaan. sen jälkeen tarkasti tytön korvat ja korvat oli ok, mutta nuhainen ja kova yskä ei kuumetta.
Lääkäri totesi etti tuo likka kyllä siellä päiväkodissa parane pitäisi olla kotona tämä viikkon levätäkseen rauhassa, joten kirjoitti minule sairasloman ettei mene palkattomaksi. Olin kyl tosi ylättynyt moisesta ajattelevaisuudesta. Yleensä ,kun esim torstaina saa just sen kaksi päivää ja on vaikea lääkärinkin ymmärtää että molemmat vanhemmat voivat olla myös viikonloppuisin töissä.

Yhteistyössä