Onko palstalääkäreitä paikalla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kivulias
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kivulias

Vieras
Olen soittanut terveyskeskukseen ja saanut ajan lääkärille, mutta se on vasta kahden viikon kuluttua. Olen yrittänyt selvittää mistä voisi olla kyse, mutta en ole löytänyt oireitani vastaavaa. Voisitteko auttaa?

Minulla on lieviä kipuja vasemmalla puolella alavatsaa, suunnilleen munasarjojen kohdalla. Kipu on kuukautiskivun tapaista ja tuntuu myös kohdun alueella. Alavatsalla tuntuu lievää painetta ja pissalla tarvitsee käydä tavallista useammin. Aloittaminen tuntuu inhottavalta, mutta ei kuitenkaan kirvele eikä kourista.

Kuukautiset ovat tulleet vajaa kuukausi sitten ja samaan aikaan alkoi nuo kivut. Alkuun ne tuntuivat päivittäin, mutta eivät koko aikaa. Ajattelin niitten olevan kuukautiskipuja ja myöhemmin ovulaatiosta johtuvia. Nyt ne ovat jatkuvia, mutta voimakkuus vaihtelee. Ehkäisyä on käytetty, joten raskaana en usko olevani. Mistä nämä oireet voisivat johtua? Pitäisikö lääkärillä käyntiä kiirehtiä?

No virtsatietulehdukseen sopii nuo oireet.

Etkö tosiaan saisi lääkäriltä edes labralähetettä? Kävisit vain antamassa pissanäytteen labrassa ja jos tulehdus löytyisi, saattaisit saada lääkäriltä antibiootit siihen puhelinajalla.

Tylsää jos pitää vielä 2 viikkoa kärvistellä. :(

Pääsen testaamaan onko tulehdus. Tuloksenkin saan heti ja lääkkeetkin tarvittaessa. Itse en osannut tuota virtsatietulehdusta epäillä, kun mielestäni oireet eivät siihen sovi. Aikaisemmin ei sitä ole ollut. Onneksi pian selviää, jos on siitä kyse. Kiitos kommenteista!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Pääsen testaamaan onko tulehdus. Tuloksenkin saan heti ja lääkkeetkin tarvittaessa. Itse en osannut tuota virtsatietulehdusta epäillä, kun mielestäni oireet eivät siihen sovi. Aikaisemmin ei sitä ole ollut. Onneksi pian selviää, jos on siitä kyse. Kiitos kommenteista!

Hieno juttu. :)
Kylle ne oireet tosiaan vti:n sopii.

Alkuperäinen kirjoittaja th:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voiko vtin oireina olla vaan jatkuva (harjoitus)supistelu ja jatkuva pissahätä? Että jos ei oo mitään kirvelyä tai kipua?

Voi.
Oireet vaihtelee eri ihmisillä.

Kiitti. Pitää varmaan soitella neuvolaan maanantaina. Harmi, että on perjantai, tällasen asian olis mielellään hoitanu mahd nopeesti. Mutta ei kai tässä nyt viikonlopun aikana voi mitään katastrofia tulla, vaikka vti oliskin...

Alkuperäinen kirjoittaja th:
Voiko vtin oireina olla vaan jatkuva (harjoitus)supistelu ja jatkuva pissahätä? Että jos ei oo mitään kirvelyä tai kipua?

Voi.
Oireet vaihtelee eri ihmisillä.

Kiitti. Pitää varmaan soitella neuvolaan maanantaina. Harmi, että on perjantai, tällasen asian olis mielellään hoitanu mahd nopeesti. Mutta ei kai tässä nyt viikonlopun aikana voi mitään katastrofia tulla, vaikka vti oliskin...

Seuraile tilannetta. Jos oireet pahenee, kannattaa käydä vaikka äitipolilla näytillä.

Joku tulehdus sisäsynnyttimissä, sp-tauti ja siitä syystä tulehdus, hiivan aiheuttama tulehdus. Mut siis joku infektio veikkaan minä.

Papa otettiin ihan vähän aikaa sitten ja oli ihan normaali. Eikös siitä olisi nähnyt, jos olisi ollut sp-tauti tai tulehdus?

Alkuperäinen kirjoittaja Onnsku:
Itse vanhana endottarena yhdistän nuo vaivat aina endometrioosiin, mutta paha sanoa.. Toivottavasti syy selviää!

Tuosta olen jotain lukenut näiden oireiden ilmaannuttua. Välivuotoja ei kuitenkaan ole ja kipuilua on jatkunut jo kuukauden melkein muuttumattomana. Kuulostaako silti endolta? En tunne ketään kenellä se olisi, joten en voi kysyä kokemuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja palstalääkäri:
divertikkelit on "vasemman puoleinen umppari". Kohdunulkoinen raskaus?

Ehkäisyä on käytetty, joten raskauden mahdollisuus on todella pieni. Divertikkelistä en ole aikaisemmin kuullut. Perehdyn siihen. Kiitos!

Kirjoita hakuun esim. alavatsakivut
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti

Kiitos! Katson tämänkin.

Ei mullakaan pitkän endohistoriani aikana ole ollut koskaan välivuotoja. Oireet ovat tosi yksilöllisiä. Mulla kyllä painottuu vaivat siihen kuukautisiin ja viikko sen jälkeen.

Muuttumaton kipu voi olla myös kysta, joka painaa tai jos sua on joskus leikattu niin kiinnike..

- Klamydia ja muut sukupuolitartunnat eivät, vasten yleistä luuloa, näy papa-testissä. Klamydiatestiä suositellaan siksi, että useimmilla on enemmän kuin yksi seksikumppani elämänsä aikana ja tartuntamahdollisuus on yksi elämän ikävistä realiteeteista.

http://www.studiamedia.com/Klamydia-yllaettaeae.167.0.html

Alkuperäinen kirjoittaja Onnsku:
Muuttumaton kipu voi olla myös kysta, joka painaa tai jos sua on joskus leikattu niin kiinnike..

Kysta minulla on todettu olevan, mutta ilmeisesti se ei aikasiemmin ole aiheuttanut oireita. Se löydettiin vuosia sitten muun tutkimuksen yhteydessä, mutta raskautta ultratessa siitä ei sanottu mitään.

- Klamydia ja muut sukupuolitartunnat eivät, vasten yleistä luuloa, näy papa-testissä. Klamydiatestiä suositellaan siksi, että useimmilla on enemmän kuin yksi seksikumppani elämänsä aikana ja tartuntamahdollisuus on yksi elämän ikävistä realiteeteista.

Minut ja mieheni on testattu suhteen alussa ja minut muistaakseni myös raskauden alussa. Testitulokset olivat puhtaat. Olemme olleet yhdessä useamman vuoden eikä minulla ole syytä epäillä uskottomuutta. Ei ole syytä pelätä kyseessä olevan sp-tauti.

Bivertikkeleitä haetaan kaikilta, vaikka syynä olisi ruokamyrkytys torjunta-ainejäämästä. Business on sellaista:
http://www.hs.fi/talous/artikkeli/Salainen+osakassopimus+jakaa+vallan+Terveysrahastossa/1135232639353

Alkuperäinen kirjoittaja juu:
Klamydialta kuulostaa :/ eikä se näy papassa, niinku joku tossa kirjoitti, eikä näy muuten tippurikaan, että niihin pitää olla omat testit.

Kirjoitin jo aikaisemmin, että tätä vaihtoehtoa ei ole syytä pelätä. Mikäli mieheni olisikin käynyt vieraissa ja saanut tartunnan, olisi tartunta ollut minulla kolmatta vuotta. Olisi varmasti huomattu aikaisemmin. Kiitos kuitenkin kommentistasi.

Niin, kannattaa etsiä itse syitä eikä taustalla aina ole mitään sairautta. Älä lääkitse mitään omin päin äläkä missään tapauksessa ota mahakipuun mitään lääkettä.

http://www.mtv3.fi/uutiset/45min/jaksot.shtml?619886
Katso toi ohjelma ja jätä kaikki fosfaatit ruoasta. Jos olet syönyt karrageenia, lähtee se pois apteekkivalmisteella Colonsteril, mutta onhan siinäkin omat vaaransa....

Yhteistyössä