Onko palstasta tullut kamalampi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mitämitämitämitä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mitämitämitämitä

Vieras
Huomenta! Oon käynyt täällä mustana melkein joka päivä vuodesta 2004 alkaen, mutta viime vuonna lopetin palstailun, kun en vaan enää ehtinyt. Nyt oon käynyt alkuvuodesta silloin tällöin kattomassa ja mun mielestä tää on mennyt ihan kamalaksi tää keskustelu. Ihan tismalleen joka asiasta riidellään. Onks tää ollut aina tällästä enkä oo sitä huomannut? Vai onks tää vasta äskettäin muuttunut tämmöseksi?!

Kyllä täällä rajumpi meno on nyt, kuin vuosia sitten...tai sitten se vaan tuntuu siltä sillä nykyään palstailen itse enemmän.

Toisaalta mulla on aika hyvä suodatin, eli mä henk. koht. en juurikaan jaksa välittää päänaukojista.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Onhan tää aikamoinen hiekkalaatikko. Kaikkeen ei tarvi lähteä mukaan, onneksi. Miksi antaa riidan haastajille se tyydytys, että lähtee mukaan niiden hölmöön leikkiin?

Näin juuri. Paras tapa on vaan olla vastaamatta yhtikäs mitään älyttömiin päänpaukutuksiin. Kukaan kun ei jaksa yksikseen riehua kovinkaan kauaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Joni Makkuusäkki:
Onhan tää aikamoinen hiekkalaatikko. Kaikkeen ei tarvi lähteä mukaan, onneksi. Miksi antaa riidan haastajille se tyydytys, että lähtee mukaan niiden hölmöön leikkiin?

Totta. Mut kyllähän siihen kumminkin menee vähän energiaa, että suodattaa noita sontia pois.

Alkuperäinen kirjoittaja Herra Majuri:
Modet on joko kyvyttömiä tai haluttomia puuttumaan häiriköintiin tai sitten ne ei välitä siitä.

Millä tavalla häiriköinti esiintyy täällä. En ole varsinaisesti huomannut. Modet näyttää asianmukaisesti poistavan ne ylilyönnit.

Joo. Nyt tälläkin palstalla jo viihtyy jonkin aikaa. Aikaisemmin tää oli sellainen hymistelypalsta, että oksetti. Tänne on varmaan tullut muitakin pakolaisia av:ltä, kun se oli pitkään niin huonosti toimiva.

Mä en oo kovin kauaa palstaillut, mutta kyllähän täällä aika menoa välillä on. Ja sit ko koittaa sorsittua puolustaa, niin tuleekin selkään ja haukutaan just hymistelijäks, ja käsketään vaan leikkiä pojan kanssa legoilla :laugh:

Mutta kuten sanottu jo moneen kertaan, on parempi vaan itse pysyy asialinjalla. Kyl munkin tulee välillä varmaa sanottua jyrkästi jotain takaisin, kun kiehahtaa, mut pääasiallisesti pyrin pysymään rauhallisena ja muistamaan että palstan ulkopuolella on elämää :xmas: Toivottavasti muillakin :)

Alkuperäinen kirjoittaja mitämitämitämitä:
Ihan tismalleen joka asiasta riidellään. Onks tää ollut aina tällästä enkä oo sitä huomannut? Vai onks tää vasta äskettäin muuttunut tämmöseksi?!

Aika taitaa taas kullata muistot.. ihmismieli on ollut yhtä kamala viimeiset miljoonaa vuotta :whistle:

Minusta tämä on mennyt pahemmaksi ajan saatossa. Tai sitten itse olen muuttunut kalkkikseksi, suvaitsemattomaksi ja kapeakatseiseksi mökkihöperöksi. :o

Alkuperäinen kirjoittaja tripod:
Aika taitaa taas kullata muistot.. ihmismieli on ollut yhtä kamala viimeiset miljoonaa vuotta :whistle:
Voit olla oikeassa. Mutta kyllä mullakin on sellainen mielikuva palstailuni alkuajoilta, että silloin kirjoittajat pääsääntöisesti halusivat, että täällä olisi kaikilla mukavaa. Eikä se tarkoittanut, että olisi oltu asioista aina samaa mieltä, mutta tapa, millä se oma mielipide ilmaistiin, taisi olla vähän toinen kuin nykyään.

Olen palstaillut mustana ja harmaana jo vuosia sitten, pari taukoa ollut välissä. Tuntuu, että vuosikymmenen alkupuolella keskustelut olivat vähän "paremman" väen juttuja. Koneita ei ollut kaikilla kotona ja koko juttu oli uusi. Nyt palstoille yleisemminkin on tullut taviskansaa ja tavallaan taso on laskenut. Alkuvaiheissa kyssärit ja avaukset olivat asiallisia. Nyt palstalla näkyy jo "tyhmimmät avaukset ja kysymykset" avauksia., mikä kertoo jotain. Provoja tulee yhä enemmän ja huomaa osan kansasta myös ärsyyntyneen yleisen tason laskusta, mikä aiheuttaa näitä ilkeilyjä ja alaspäinkatsomista. Myös ihmisten tarve tuoda julkisuuteen henkilökohtaisia asioita ilman itsekritiikkiä lisää erilaisia tapoja ottaa kantaa nöäihin vuodatuksiin. Samoin tavisten tultua palstoille, on typerät, alatyylin avaukset lisääntyneet. Kertoo ehkä enemmän tasosta, kuin ketjujen ilkeilyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Olen palstaillut mustana ja harmaana jo vuosia sitten, pari taukoa ollut välissä. Tuntuu, että vuosikymmenen alkupuolella keskustelut olivat vähän "paremman" väen juttuja. Koneita ei ollut kaikilla kotona ja koko juttu oli uusi. Nyt palstoille yleisemminkin on tullut taviskansaa ja tavallaan taso on laskenut. Alkuvaiheissa kyssärit ja avaukset olivat asiallisia. Nyt palstalla näkyy jo "tyhmimmät avaukset ja kysymykset" avauksia., mikä kertoo jotain. Provoja tulee yhä enemmän ja huomaa osan kansasta myös ärsyyntyneen yleisen tason laskusta, mikä aiheuttaa näitä ilkeilyjä ja alaspäinkatsomista. Myös ihmisten tarve tuoda julkisuuteen henkilökohtaisia asioita ilman itsekritiikkiä lisää erilaisia tapoja ottaa kantaa nöäihin vuodatuksiin. Samoin tavisten tultua palstoille, on typerät, alatyylin avaukset lisääntyneet. Kertoo ehkä enemmän tasosta, kuin ketjujen ilkeilyt.

Mä olen tavis ja ostin ekan pc:n v.1998. Täällä olen palstaillut 9v. ajan.

Yhteistyössä