Honey,
riippumatta siitä, pettääkö miehesi vai ei (meistä kukaan ei sitä tiedä, itse olen "ein" kannalla), pidä huolta itsestäsi! Ei niin että "jos tulen mielenkiintoisemmaksi ja laihdun, niin mies ei sitten petä", vaan SINUA itseäsi varten! Jos elämänilosi on kateissa, ei sinullakaan varmaan ole mukavaa. Mieti, miten voisit piristää itseäsi. Haluaisitko aloittaa uuden harrastuksen? Yksinäiset kävelylenkit? Käydä kavereitten kanssa kahvilla ilman lapsia? Kun keksit, mitä haluat, ehdota miehellesi että jospa hän voisi olla jonkun illan lasten kanssa niin että sinä pääsisit vähän piristymään. Tai haluaisitko miehesi kanssa ulos syömään? Onko mahdollista viedä lapsia vaikka isovanhemmille yöksi tms.?
Totta toki on, että jos pidät huolta itsestäsi ja olet pirteämpi, miehesi ei ehkä niin todennäköisesti petä sinua. Mutta saattaa hän pettää siltikin. Itsestään huoltapitämisen "syy" pitääkin olla se, että haluat pitää *itsestäsi* huolta! Olet silloin myös parempi äiti lapsillesi, miehesi on onnellisempi (kukapa ei olisi, jos ihminen jota rakastaa (siis tässä tapauksessa Kuurankukkanen) on onnellisempi?) ja jos avioero sattuisi tulemaan, et jäisi tyhjän päälle.
Ja jos elämänilo on pahemmin kateissa (masentunut), sitten kannattaa hakea apua ammattiauttajalta. Mutta jos ei näin ole, niin yritä saada itsellesi omaa aikaa!
Tsemppiä
Ps. Jokaisen puoliso voi pettää. Usein siitä on merkkejä; toisinaan ei. Toisaalta jos taas haluaa alkaa etsiä merkkejä mahdollisesta pettämisestä, niitähän löytyy aina! Kenen puoliso ei olisi joskus ollut vastaamatta puhelimeen? ("Olin palaverissa", "En kuullut kun se soi" jne.)