Onko pieni karhunkierros liian kovahomma 4 ja 6vuotiaille kävellä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";26535670]Siellä on noin puolivälissä kiva nuotiopaikka järven rannassa, voi uidakin ja olikohan siellä vessatkin...[/QUOTE]

Kiitos. Kiva tietää.

Pidän tuon pyhä-häkin kansallispuiston mielessä. Sinne ei olis ko 200km matkakaan. Ja päästäis siitt kätevästi keskisuomeen ja eräälle mökille.

Ja se ollaan huomattu että lapsetkin jaksaa kummasti kun varaa aikaa riittävästi ja menee tarpeeksi venyvää tahtia. Eväät, ihmettelyä, uintia jne ja huilia. Aikaa menee kiitettävästi kun sitä katteltavaa jne piisaa joka mutkassa.

On liian pitkä todellakin. Jos aikuisellakin tekee tiukkaa, niin tekee tuon ikäiselläkin.

Heh. Aikuisilla on usein varusteet selässä (eväät sun muut) ja mukulat juoksee edeltä. Äsken kävelimme kaameassa kivikossa ja aikuiset pyyhki hikeä ja noitui maastoa. 6-vee juoksi edeltä...

Mutta siinä rajoissa matkan pituuden suhteen mennään oman mukulani osalta. Viime vuonna 5-veenä meni 9-10km. Nyt varaisin aikaa noin pitkään reissuun ihan koko päivän ja monta taukoa. Paluumatkaa varten toki kannattaisi olla varasuunnitelma. Tänä vuonna on tehty vasta pari retkeä ja toiveissa on tehdä monta reissua ja valloittaa 6veen kanssa useampi korkeampi tunturi.

Toki ei kai kukaan tee tuollaista reissua "kylmiltään". Pitää tuntea oma lapsensa ja toki liikkua usein vähän lyhempiä reissuja lapsen kanssa.

Nuuksiossa Espoossa on monta erilaista reittiä ja ainakin 2 - 3 niistä soveltuisi loistavasti tuon ikäisille lapsille. Maisemat on mahtavat ja grillipaikkojakin löytyy.

Siis herranjumala, huomaa kyllä nykypäivänä että lapset viiän autolla joka paikkaan ja kannetaan aina.
4- vuotias ja 6- vuotias jaksaa kyllä kävellä tuon ( tai sinähän lapsesi tunnet)
Me käytiin viime kesänä ja lapset oli 3.5 v ja 5.5 v ja jaksoivat kävellä koko matkan itse 7 tuntia siinä taisi mennä. Välillä paisteltiin makkaraa ja vaahtokarkkeja ja evästeltiin. Isompi jopa keräsi marjoja samalla. Paljon vaan vettä mukaan ja reipasta mieltä!

• Tykkää
Reactions: Tuulipuku
[QUOTE="susu";26534763]no jos jaksatte koko loppumatkan (10km)kuunnella rutinaa että"mä en jaksa enää kävellä"[/QUOTE]

Meillä oli aina toisinpäin eli alkumatkasta oli tylsää mutta kun maasto muuttui haastavammaksi niin matkanteko reipastui :D
Siis vuorivaelluksia tehtiin Alpeilla ja 4-vuotiaan kanssa aloitettiin. Hyvin meni 6 tunnin vaelluksetkin ja jyrkätkin nousut.

[QUOTE="vieras";26536067]Siis herranjumala, huomaa kyllä nykypäivänä että lapset viiän autolla joka paikkaan ja kannetaan aina.
4- vuotias ja 6- vuotias jaksaa kyllä kävellä tuon ( tai sinähän lapsesi tunnet)
Me käytiin viime kesänä ja lapset oli 3.5 v ja 5.5 v ja jaksoivat kävellä koko matkan itse 7 tuntia siinä taisi mennä. Välillä paisteltiin makkaraa ja vaahtokarkkeja ja evästeltiin. Isompi jopa keräsi marjoja samalla. Paljon vaan vettä mukaan ja reipasta mieltä![/QUOTE]

Meidän lapsia ei ole kyllä turhaan kuskattu. Pyörällä ajavat lähes joka paikkaan.
Mä luulen että se joka eka väsyy ni on perheen isä ;)

juuri oltiin lapissa vaeltamassa 7v, 6v ja 1v kanssa. Hyvin nuo jaksoivat sellaisen 12km päivämatkan vaikeammassakin maastossa.

Mielestäni tuon ikäiset jaksaa. pysähdyksiä vaan ja kun on paljon kaikkea nähtävää. karhunkierros ( se pienikin ) on tosi kaunis ja siellä on mahdottomasti kaunista katseltavaa.

Hienosti hieman alle 4v. jaksoi Pienen karhunkierroksen kiertää. Aikaa meni 6,5 tuntia ja pari kertaa syötiin matkalla. Reitti oli märkä tihkusateen vuoksi, mutta liukasta oli vain pikku pätkällä missä enemmän paljaita puun juuria. Suosittelen kyllä jo tuon ikäiselle, jos on "kävelykokemusta". Meillä on kävelty talvisin päiväkotimatkat 2km suuntaansa jo 2v. alkaen.

Yhteistyössä