Onko pimennysverhoista hyötyä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ennariina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Ennariina

Aktiivinen jäsen
04.01.2007
2 571
0
36
Siis pimentääkö ne oikeasti huoneen? Minulla ei mitään käsitystä verhoista, ja nyt olen alkanut harkitsemaan niitten ostoa josko niistä olisi apua. Meillä tyttö 6kk alkaa nimittäin heti ilakoimaan ja heräilemään kokonaan kun vaan päivänvalo alkaa sälekaihtimien välistä pilkottaa esim. tänään klo 5!!! Mietin saako noilla verhoilla pimennettyä huonetta oikeesti, jotta saisi edes tyttöä hämättyä että vielä on yö ja nukutaan.

Kyllä niillä aika hyvin saa pimennettyä, mutta jos opetat lapsen nukumaan säkki-pimeässä olet lisissä, kun joskus menet sen kanssa kylään yöksi, missä verhoja ei ole.
Ei kannata opettaa lapsille kaiken maailman häppäsvärkkejä, ne yleensä kostautuu jossain vaiheessa. Lapselle pää tyynyyn ja itse esität nukkuvaa, kyllä se siihen taipuu

On hyötyä! Ostin ihan vaan JJyskistä sellaiset halvat pimennysverhot sekä aikuisten että lasten makkariin ja nukutaan koko perhe paljon paremmin. Mua varsinkin valoisuus häiritsee kun nukun muutenkin huonosti.

Kyllä on apua, meillä on ollut rullaverhot jotka on täysin pimentävät.
Meillä eivät ainakaan ole oppineet nukkuman pimeässä siten etteikö muualla nukkuminen onnistuisi, vaikkei ihan pimeetä olekkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä niillä aika hyvin saa pimennettyä, mutta jos opetat lapsen nukumaan säkki-pimeässä olet lisissä, kun joskus menet sen kanssa kylään yöksi, missä verhoja ei ole.
Ei kannata opettaa lapsille kaiken maailman häppäsvärkkejä, ne yleensä kostautuu jossain vaiheessa. Lapselle pää tyynyyn ja itse esität nukkuvaa, kyllä se siihen taipuu

Miksi lapsi pitäisi opettaa nukkumaan valoisassa? Monet aikuisetkin saavat kunnon unet vasta pimeässä :headwall: