Onko pitkät hiukset pakkomielle teidän suvussa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Mua ärsyttää ku itse tykkään lyhyistä hiuksista ja ne on jopa kivan näköiset mulla. Silti aina joku sukulainen kyselee (yleensä äiti) että "aatteleppa jos et olis leikannu kuinka ihanat pitkät hiukset sulla ois, kaduttaako kun leikkasit?" Meidän suvussa pitkät hiukset on jotenkin niin spesiaali juttu ja sit niitä reuhkatukkia suoraan sanottuna löytyykin. Eli ei leikata vaikka olis menny jo latvat huonoon kuntoon "kun pitkät on niin hienot" *argh*

Itselläni on ollut 6-vuotiaasta lähtien pitkähiuksisen ja korkeilla koroilla kulkevan naisen identiteetti, tosin äitini yritti kitkeä sitä siihen asti kun oli 13... Suvussani ko. identiteettiä ei ole aikaisemmin (eikä sen jälkeenkään) tavattu, joten äiti oli ymmärrettävästi hämillään.

Tosin esikoispoika, rokkari ja soittaja, viihtyy tätä nykyä vielä pitemmissä, ja pakko tunnustaa, paremmin hoidetuissa hiuksissa kuin minä. Mulla nämä luonnonkiharat ovat vaativat hoidettavat.

Piika-äiti

Mä olen meidän suvusta näin äkkimiettimältä ainoa, jolla on pitkät hiukset.
Mielestäni asia on juuri päinvastoin.
Lyhyet hiukset ovat pakkomielle nykyajan nuorille ihmisille.
Kaikkien on PAKKO kyniä se tukka kananperseeksi, kun se sattuu olemaan muotia ja sitten kiskotaan niskaan vielä sentinmittaiset saparot :x :x :x .
Kukin tyylillään toki toki...

No tuota :) Meillä on äitini kans molemmilla lyhyet/suht lyhyet hiukset ja aina oon saanu ite päättää mitä omilla hiuksillani teen. Iskän sisaruksista yhdellä on pakkomielle kyllä, eikä anna oman tyttärensä leikata lyhyeksi vaikka tyttö pitkälti jo täysi-ikäinen..

Alkuperäinen kirjoittaja vili43:
Kaikkien on PAKKO kyniä se tukka kananperseeksi, kun se sattuu olemaan muotia ja sitten kiskotaan niskaan vielä sentinmittaiset saparot :x :x :x .

Mitä tarkoitat tuolla "mielestäni asia on päinvastoin.."? Nimenomaan olen sitä mieltä että jokaisella saa olla sellaiset hiukset kun tykkää. En vain ymmärrä sitä että puututaan siihen millaiset hiukset itse tykkää pitää. Lyhyet hiukset saa laitettua myös tyylikkäästi, harvalla aikuisella se on "kananperse".

aivan samaa mieltä. pitkät hiukset ovat aivan harvinaisuus nykyään. osaksi varmasti nykyajan ihmisten lyhytpinnaisuus, kaikki pitää tulla heti nyt tänne, ja aika on tiukilla. Pitkät hiukset varsinkin lapsilla vaativat kovasti aikaa ja työtä vanhemmilta/äidiltä.
nykyään tytöillä on muotia poikamaisuus ja kovismaisuus ja kaikki prinsessamaisuus on lähes kaikkien äitien mielestä ällöttävää, prinsessahepeneet ym. niitä ei anneta lapsille vaikka haluaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mitä tarkoitat tuolla "mielestäni asia on päinvastoin.."? Nimenomaan olen sitä mieltä että jokaisella saa olla sellaiset hiukset kun tykkää. En vain ymmärrä sitä että puututaan siihen millaiset hiukset itse tykkää pitää. Lyhyet hiukset saa laitettua myös tyylikkäästi, harvalla aikuisella se on "kananperse".

Sitä kuten ensimmäisessä viestissä ilmaisinkin, eli mielestäni nykypäivänä se lyhyt tukka on ihmisille pakkomielle.
Nykymuoti on lyhyille hiuksille sopivaa ja huvittavaa huomata täälläkin tuppukylässä, miten joka toisella nuorella naisella on tismalleen samanlainen tukkatyyli, se kun on tällä hetkellä IN :D .

Tottakai jokaisella saa olla sellaiset haivenet kuin itse lystää.
Mulle on sen sata kertaa kampaaja ehdottanut, jotta leikataanko lyhyt?!?

|O |O |O

Ei leikata!

Pointti aa; mulla on iso pää, ja lyhyellä tukalla pää näyttäisi kaksi kertaa suuremmalta.
Pointti bee; mä olen vuosia kasvattanut tätä fledaa, en aio aloittaa samaa ruljanssia ihan heti uudelleen

Ja pointti cee;pitkä tukka on helpompi=mikäli et jaksa sitä sen kummemmin laittaa vaikka duuniin, senkun sipaset ponnarille niskaan.
Jos taas haluat laittaa, on vaihtoehtoja monia.

Nykymuodissa sun on se tukka joka aamu suittava kuosiin vahalla, jotta ne muodikkaat värjäykset sieltä seasta näkyy... :whistle:

Kiitos, mut ei mulle :D .

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitä kuten ensimmäisessä viestissä ilmaisinkin, eli mielestäni nykypäivänä se lyhyt tukkaq on ihmisille pakkomielle.
Nykymuoti on lyhyille hiuksille sopivaa ja huvittavaa huomata täälläkin tuppukylässä, miten joka toisella nuorella naisella on tismalleen samanlainen tukkatyyli, se kun on tällä hetkellä IN :D .

Tottakai jokaisella saa olla sellaiset haivenet kuin itse lystää.
Mulle on sen sata kertaa kampaaja ehdottanut, jotta leikataanko lyhyt?!?

|O |O |O

Ei leikata!

Pointti aa; mulla on iso pää, ja lyhyellä tukalla pää näyttäisi kaksi kertaa suuremmalta.
Pointti bee; mä olen vuosia kasvattanut tätä fledaa, en aio aloittaa samaa ruljanssia ihan heti uudelleen

Ja pointti cee;pitkä tukka on helpompi=mikäli et jaksa sitä sen kummemmin laittaa vaikka duuniin, senkun sipaset ponnarille niskaan.
Jos taas haluat laittaa, on vaihtoehtoja monia.

Nykymuodissa sun on se tukka joka aamu suittava kuosiin vahalla, jotta ne muodikkaat värjäykset sieltä seasta näkyy... :whistle:
Kiitos, mut ei mulle :D .

niin, pitkä tukka tosiaan aikuiselle helpompi ja halvempi, mutta lapsella vaatii kovasti työtä.

Yhteistyössä