Onko pojat vaan poikia??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aaargh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aaargh

Vieras
Harmitti ihan vietävästi tänään leikkipuistossa, kun yksi lapsi terrorisoi koko leikkaria :( Olen tosi huono arvioimaan ikiä, mutta olisiko tämä ollut ehkä kolme, neljä vuotias poika. Hänen äitinsä jutteli koko ajan kentän laidalla jonkun ystävänsä kanssa eikä seurannut mitä poika teki. Tämä riekkui kiipeilytelineessä toisten päällä, halusi tulla vauvakeinuun kun siinä oli muita lapsia keinumassa eikä uskonut että ei ole hänen vuoronsa vielä.

Sitten tämä alkoi heitellä hiekkaa toisten päälle, ja äiti onneksi huomasi tämän. Kiellot meni kuuroille korville. Oma taaperoni jäi katsomaan mitä tapahtuu, kun äiti kielsi poikaa ja poika huusi. Sitten tämä poika alkaakin tulla kohti lastani ja heittää hiekkaa suoraan päin! Taapero kääntyy minun jalkoja vasten ja pitää kiinni kun tämä poika heittää uudestaan. Nostan nyt jo itkevän taaperon syliin (säikähti uhkaavasti kohti tulevaa isompaa) ja vielä tämä lapsi viskoo hiekkaa vaikka äitinsä pitää toisesta kädestä jo kiinni :o

Äiti kieltää ja lapsi rimpuilee pois ja mitä tekee seuraavaksi? Alkaa pissata keinujen viereen!! Tässä vaiheessa laitoin taaperon rattaisiin ja lähdettiin pois, niin kuulen vielä kun tämä äiti ja ystävänsä nauravat vaan että pojat nyt vaan on poikia!

Onko noin?

Omani on poika myös, mutta tasan tarkkaan opetan hänelle, että säännöt koskee kaikkia ja jokaisen pitää käyttäytyä hyvin :kieh:

Itselläni kaksi poikaa ja en ole ikinä todennut että pojat on vaan poikia,mua oikein ärsyttää jos joku niin sanoo.Harmillinen juttu kun pilas teijän puistoreissun :hug: samanlailla olen kyllä kohdannut "pirullisia"tyttöjäkin puistoissa :D

Mutta en ole siis itse enään vuosiin ollut puistoissa,mutta eiköhän näitä aina löydy samanlaisia lapsia...

Sama täällä!
Minulla on kaksi poikaa, eikä todellakaan tule edes mieleen laittaa huonoa käytöstä "pojat on vain poikia"- syyksi!
Esikoinen on todella menevä ja villi, mutta tajuaa silti käytöstavat. Jos joskus ne unohtaa ja esim. tönäisee nuoremman kumoon, kiellosta tajuaa tehneensä väärin. Anteeksipyyntöä harjoitellaan, mutta 2,5- vuotias ei vielä ihan taida ymmärtää sen merkitystä..
Jos näyttää siltä, että kielto ei mene perille, joutuu rattaisiin vöihin hetkeksi miettimään. Ja jos vieläkään ei kielto mene perille (tähän asti ei tosin olla ikinä jouduttu), me lähdetään kotiin, ei, herranjumala, muut puistossa olijat!

Kuulostaa siltä, että poikaa harmitti, kun äiti vaan jutteli eikä kiinnittänyt huomiota. Siltikään ei tuommoinen käytös ole sallittua ja itse olisin sanonut pojalle, että nyt lähdetään kotiin jos ei käytös muutu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuulostaa siltä, että poikaa harmitti, kun äiti vaan jutteli eikä kiinnittänyt huomiota. Siltikään ei tuommoinen käytös ole sallittua ja itse olisin sanonut pojalle, että nyt lähdetään kotiin jos ei käytös muutu.

Niin tämä äiti sanoikin, mutta eivät sitten lähteneetkään :(

Edelleen pojilta sallitaan paljon huonompaa käytöstä kuin tytöiltä. Tytön tulee olla kiltti eikä sotkea eikä ainakaan remuta ojissa ja puissa. Pojalle taas on ihan ok heilua leikkipyssyjen kanssa ja sotkea itsensä ja riehua itsensä tainnoksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin tämä äiti sanoikin, mutta eivät sitten lähteneetkään :(

Ehkä oli sopinut tapaamisen tämän toisen äidin kanssa, eikä kehdannut lähteä heti. Saattoi myös sanoa ton "pojat on poikia" -jutun vaan hälventääkseen omaa häpeäänsä jutusta.

Mun mielestä toi "pojat on poikia" on aivan suolesta koko sanonta!! Se on vaan laiskojen ja surkeiden äitien keino yrittää oikeuttaa häirikköpoikiensa käytöstä! Ei poikien pitäisi saada tehdä jotain tai saada enemmän anteeksi, vain siksi, että ovat poikia.

Yhteistyössä