Onko pojillanne bestistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaverisuhteet
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaverisuhteet

Vieras
Meidän 6 v tytöllä on paras ystävä ja olen tosi onnellinen hänen puolestaan. Ystävänsä ansiosta tyttö tykkää yli kaiken käydä päiväkodissa. He ovat alkaneet käydä myös kyläilemässä kotona toistensa luona. Todennäköisesti heidän ystävyytensä jatkuu koulussakin, kun pääsevät samalle luokalle.

4 v pojalla ei ole yhtä erityistä ystävää päiväkodista löytynyt. Hän leikkii milloin kenenkin kanssa. Samoja nimiä vilahtelee noin kuusi kappaletta pojan puheissa. Poikien leikit ovat raisumpia. Olen vähän huolissani pojan takia, koska hän ei välittäisi edes mennä koko päiväkotiin. Johtuukohan se juuri tästä oman parhaan ystävän puutteesta ja turvattomuuden tunteesta?

Olen käsittänyt, että pojat useimmiten liikkuvatkin isommissa porukoissa ja tytöt kaksistaan. Pitääkö tämä paikkansa teidän lastenne kohdalla?

Pian 6 v täyttävällä pojalla on muutama hyvä ystävä, mutta ei yhtä bestistä ylitse muiden.

Melkein 8 v tytöllä on sama juttu. Hänellä on ikäänkuin 4 bestistä, aika ajoin joku on puheissa se kaikkein paras kaveri, mutta koskaan ei ole ollut vain yhtä ja ainoaa bestistä. Mikä on minusta yksinomaan hyvä asia - jos bestiksiä on vain yksi, niin mitä sitten kun hän muuttaakin pois tai tiet erkanee jostain muusta syystä?

Tosi mielellään molemmat on aina menneet päiväkotiin, ja isompi sittemmin myös kouluun.

meillä pojat 4v, 7v ja 9v ja kavereita on muttei tiettyä bestistä. En nyt odottaiskaan 4vuotiaalla olevan :D

tyttö on sit 11v ja sillä on se ihqu bff, pyi, ja liuta kamuja.

Mä en ole koskaan tajunnut, miksi aikuiset tukee niin kauheasti tuota tyttöjen bestis-kuviota. Mun mielestä olis parempi, jos tyttöjäkin tuettaisiin nykyistä enemmän leikkimään yhteisleikkejä, joukkuepelejä. Onhan se toki hyvä jos on joku erityisen hyvä kaveri, mutta samalla pitäisi oppia olemaan ryhmässä. Mun mielestä tytöt tarvitsisi usein enemmän tukea siinä kuinka he osaavat leikkiä esim. kolmen ryhmässä tai isommassa porukassa ilman, että jotain hyljeksitään tai pudotetaan pois ryhmästä.

[QUOTE="aloittaja";25205920]Kuka on tukenut? En minä ainakaan ole sellaista huomannut aikuisten taholta.

Päiväkodissakin bestikset tahallaan laitetaan eri ryhmiin, kun on aika siirtyä seuraavan ikäluokan ryhmään tai vähintäänkin eri pienryhmään, jos ovat samassa ryhmässä.[/QUOTE]

No mä oon huomannut, että jo aika pienestä lähtien kysellään, että onko ja kuka on paras kaveri. Ja ollaan huolissaan, jos sellaista ei ole. Ja sitten jos on, niin sitä hehkutetaan kauheasti, että "Milla ja Molla on BESTIksiä!"

5 v:llä on päikyssä 4 pojan porukka jotka tykkää leikkiä keskenään tosi paljon. Yhden pojan kanssa ovat kyläilleetkin päikyn ulkopuolella. Mutta kukaan pojista ei kuitenkaan taida olla "ylitse muiden".

No mä oon huomannut, että jo aika pienestä lähtien kysellään, että onko ja kuka on paras kaveri. Ja ollaan huolissaan, jos sellaista ei ole. Ja sitten jos on, niin sitä hehkutetaan kauheasti, että "Milla ja Molla on BESTIksiä!"

Ei tämä miltään tukemiselta kuulosta, vaan pikemminkin siltä, että ollaan onnellisia, että lapsi on löytänyt EDES YHDEN hyvän ystävän.

Yhteistyössä