Onko pph:ta linjoilla? Käytännön jutuista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lydia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lydia

Vieras
Tai toki saatte tekin vastata, joidenka lapsi on pph.lla. itse olen aloittelemassa, ja nyt mietin millaisia hankintoja minun pitäisi tehdä.

Millainen naulakkosysteemi teillä on?

Onko lokeroita? Millaisia? Missä lapset pitävät vaihtovaatteitaan/reppujaan?

Millainen nukkumajärjestely?

Ruokalujutut, millaiset ruokalaput, aterimet, tuolit jne?

Kiitos jos joku viitsii auttaa vähän alkuun. Muistakin tällaisista käytännön jutuista otan kiitollisena vinkkejä vastaan!

Mun äiti on ollu 20 vuotta pph joten vastailen sen pohjalta :)

Vaihtoreput ihan vaan eteisessä naulakossa, tai jos mahdollista niin omat korit joissa voi säilyttää varavaatteita. Meillä kotona oli yks makuuhuoneista "nukkumahuoneena" joissa lapsilla oli patjat lattialla (ainakin silloin sai hakea päiväkodilta lainaan) Ruokalaput äiti teki itse, ihan tavalliset mitä kaupassakin myydään. Tuolit normaalit isommille ja pienille syöttötuolit, jotka nekin sai hakea tarhalta lainaan..

Alkuperäinen kirjoittaja Lydia:
Tai toki saatte tekin vastata, joidenka lapsi on pph.lla. itse olen aloittelemassa, ja nyt mietin millaisia hankintoja minun pitäisi tehdä.

Kiitos jos joku viitsii auttaa vähän alkuun. Muistakin tällaisista käytännön jutuista otan kiitollisena vinkkejä vastaan!

meillä on eteisessä naulakko, jossa samassa systeemissä semmonen hattuhylly, jossa lokerikot. Reput tms. on vaan siinä naulakon alla.

oma lapsi nukkuu omassa huoneessaan päivunet ja hoitolapset meidän makkarissa sängyllä tai patjoilla lattialla (riippuen hoitolasten määrästä)

ruokailujutut samat kuin itselläkin 1 syöttötuoli, ruokalaput pestäviä.

siis yksityinen vai kunnallinen pph sinusta on tulossa? Jos olet kunnallisena hoitajana paikkakunnallasi olnee jonkilainen lelu/ tarvike lainaamo mistä saat matkasänkyjä syöttötuolia ja leluja ja pelejä ym. Jos eteistiloihisi mahtuu on lapsille hyvä olla oma naulakko ja joku minikori jossa pitää pikkuvaatteita.Järjestelyt riippuvat toki paljon lasten tarpeista....pieniä (nukkuvat ehkä ulkona) suuremmille riittää hiljainen hetki kirjan tai dvdn ääressä tms...

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Vaihtoreput ihan vaan eteisessä naulakossa, tai jos mahdollista niin omat korit joissa voi säilyttää varavaatteita. Meillä kotona oli yks makuuhuoneista "nukkumahuoneena" joissa lapsilla oli patjat lattialla (ainakin silloin sai hakea päiväkodilta lainaan) Ruokalaput äiti teki itse, ihan tavalliset mitä kaupassakin myydään. Tuolit normaalit isommille ja pienille syöttötuolit, jotka nekin sai hakea tarhalta lainaan..

Minkälainen naulakko sun äidillä on? Ylettyvätkö lapset itse ottamaan reppunsa ja vaatteensa?

Ja asiasta toiseen, jos saan kysyä, miten sä koit lapsena sen, että äitisi oli pph? Kun olen vähän pähkäillyt tätä aloittamista omienkin lasten kannalta, että miltäköhän heistä tuntuu..

Alkuperäinen kirjoittaja iltatähtien äippä:
siis yksityinen vai kunnallinen pph sinusta on tulossa? Jos olet kunnallisena hoitajana paikkakunnallasi olnee jonkilainen lelu/ tarvike lainaamo mistä saat matkasänkyjä syöttötuolia ja leluja ja pelejä ym. Jos eteistiloihisi mahtuu on lapsille hyvä olla oma naulakko ja joku minikori jossa pitää pikkuvaatteita.Järjestelyt riippuvat toki paljon lasten tarpeista....pieniä (nukkuvat ehkä ulkona) suuremmille riittää hiljainen hetki kirjan tai dvdn ääressä tms...

Kunnallisena olen aloittamassa, mutta meillä ei ole lainaamossa juuri mitään, kaikki on menossa. Naulakko ja lokeroasia mua mietityttää nyt eniten.

Mun pojan pph:lla on tuulikaapissa pieni naulakko johon ei meinaa mahtua lasten vaatteet ja reput ovat eteisessä. Nukkumatila on leluhuoneessa ja temppuilija pannaan työhuoneeseen yksin nukkumaan. Isoille on tavalliset ruokatuolit ja pienelle syöttis. Ainoa epäkohta on tuo ulkovaatteiden säilytystila.

Alkuperäinen kirjoittaja pph:

meillä on eteisessä naulakko, jossa samassa systeemissä semmonen hattuhylly, jossa lokerikot. Reput tms. on vaan siinä naulakon alla.

oma lapsi nukkuu omassa huoneessaan päivunet ja hoitolapset meidän makkarissa sängyllä tai patjoilla lattialla (riippuen hoitolasten määrästä)

Mistä olet tuon naulakon hankkinut? Yltävätkö lapset itse ottamaan lokeroistaan tavaraa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja pph:

Mistä olet tuon naulakon hankkinut? Yltävätkö lapset itse ottamaan lokeroistaan tavaraa?

naulakon ostin viime kesänä sotkasta, taisi maksaa 49e ja on tarkoituksella laitettu alas, että lapset ylettää siihen. On ikäänkuin portaiden alla.

Mulla on eteisessä 4-korinen korivaunu, jossa jokaiselle lapselle on oma kori. Siinä pidetään sukkia, lapasia, pipoja, nenäliinapaketteja ym. pientä. Reput on eteisen kaapin lattialla, josta otan ne iltapäiväulkoiluun mukaan (hirveä työ kuskata 4 alle 3-vuotiasta ja 4 reppua rappuset alas - asutaan hissittömässä kerrostalossa). Jokaiselle ei ole omaa naulakkoa, joten laitetaan vaatteet sinne, minne mahtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:

Minkälainen naulakko sun äidillä on? Ylettyvätkö lapset itse ottamaan reppunsa ja vaatteensa?

Ja asiasta toiseen, jos saan kysyä, miten sä koit lapsena sen, että äitisi oli pph? Kun olen vähän pähkäillyt tätä aloittamista omienkin lasten kannalta, että miltäköhän heistä tuntuu..

Sellanen pieni vaatenaulakko, joka oli sillä tasolla että lapset ylsivät itse laittamaan vaatteensa.

Mä tykkäsin pienenä ku oli kavereita, taisin olla jotain vajaan 3 vuoden ku äiti alotti. En itse oo koskaan ollu tarhassa ja ihan normaali sosiaalinen ihminen olen :) Ja olen muuten edelleen kaveri monen meidän silloisen hoitolapsen kanssa.

Mä olin ite pph:na ja lapsilla oli oma naulakko, samoin istumapaikka ruokapöydässä, pienimmillä syöttötuoli.
Nukkuivat samassa huoneessa, yksi pinna sängyssä, yksi matkasängyssä ja yksi imeidän isossa sängyssä.
Oma lapsenin nukkui omassa huoneessa.

Hoitolapsilla oli omta reput.

Ruokalaput korulllisa muovisa/pestäviä.

meidän mamma on pph- ja teini-ikäisenä se ei ollut mistään kotoisin! jos oli vapaapäivä koulusta tai alkoi myöhemmin joutui heräämään seiskalta siihen että joku tuntematon lapsi karjuu kurkkusuorana. sekä joutui luopumaan omasta huoneesta kun muksut laittoi päiväunille. mutta muuten ihan kiva oli, tiesi ainakin että äiti on kotona kun koulusta tuli =)

Alkuperäinen kirjoittaja miimu:
meidän mamma on pph- ja teini-ikäisenä se ei ollut mistään kotoisin! jos oli vapaapäivä koulusta tai alkoi myöhemmin joutui heräämään seiskalta siihen että joku tuntematon lapsi karjuu kurkkusuorana. sekä joutui luopumaan omasta huoneesta kun muksut laittoi päiväunille. mutta muuten ihan kiva oli, tiesi ainakin että äiti on kotona kun koulusta tuli =)

Tuo rassaa mun teinejä myös. No huoneestaan ne ei joudu luopumaan, mutta aamuherätykset ottaa päähän. Mä olen sanonut, että laittakaa tulpat korviin, tää on mun työtä ja jos haluutte, että on muutakin kuin ylähuulta leivän päälle, niin se on kestettävä. Nykyään pyrin kyllä pitämään lomaa aina, kun mun koululaisillakin on, paitsi kesälomahan ei voi niin pitkä olla.

Yhteistyössä