Onko rasisti, jos ei hyväksy maahanmuuttajien käytöstä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

?

Vieras
Pitääkö suvaita esim. somalien tulo tänne elintasopakolaisiksi nauttimaan sossun rahoista ja kenties tekemään pikkurikoksia (joskus isompiankin). He eivät halua elää maassa maan tavalla, vaan ovat haluttomia menemään töihin, haluttomia oppimaan kieltä ja vaatiavat sitä ja tätä.

Minulla ei ole mitään tummaihoisia vastaan, mikäli he käyvät töissä tai kouluttavat itseään, maksavat veronsa, asuntonsa, ruokansa ja vaatteensa ihan itse, kuten minäkin. Ja mikäli he käyttäytyvät samoin kuin normaalit suomen kansalaiset.

Olenko siis rasisti, kun en halua tänne elintasopakolaisia?

No jos sinä olet niin sitten minäkin..
Minulla on kälyn mies tummaihoinen, ja lasten serkutkin siis "puolisomaleita", eikä koskaan ole ollut mitään kummempaa kuin muittenkaan sukulaisten kanssa.

Sitten taas toinen ääripää, ryöstelevät ja lyövät tummat, joita vihaan sydänjuuriani myöten. Mutta sitten toisaaltaan jos valkoihoinen ryöstää ja lyö, niin vihaan niitäkin...

Eikai se meistä rasisteja tee?

Mä en tykkää elintasopakolaisista, esim. näistä kotimaassaan mukamas vainotuista ressukoista jotka tulevat tänne turvapaikanhakuun, koska serkkukin asuu Suomessa ja sillä on pizzeria minne voi mennä pimeää työtä tekemään. Näitähän on nähty. Heti tänne tultua aletaan etsimään suomalaista vaimoa (mitä ressukampi sen helpompi uhri) koska on selvää että turvapaikaa ei tipu, mutta avioliiton perusteella kyllä saa oleskeluluvan.

Ihan oikeaa vainottua ja sodan keskeltä tulevaa en pysty elintasopakolaisena ajattelemaan, enkä oleta että sodan kauhut kokenut ihminen olisi ihan heti työkykyinenkään. Olen ottanut röntgenkuvat noin kolmekymppisestä maahanmuuttajamiehestä, joka naapureiden mielestä varmasti on työtävieroksuva lusmu, mutta joka oikeasti on niin huonossa kunnossa pakkotyöleirillä tapahtuneen kidutuksen ja toistuvan hakkaamisen jäljiltä että menee vuosia ennen kun hänestä saadaan edes osittain työkykyinen. Eivät ne vammat päällepäin näy, jos näkee hänet vilaukselta roskapussia viemässä tai lähikauppaan kävelemässä.

Elintasopakolaiset lähettäisin samantien takaisin, mutten koe olevani rasisti. En mä suomalaisista sossupummeista ja elämäntapatyöttömistäkään yhtään tykkää.

OT, pokassa oli pitelemistä kun yli 4 v työtä pakoillut suomalaismies alkoi arvostelemaan mun työssäkäyvää maahanmuuttajamiestäni siitä, että se elää meikäläisten sossurahoilla :laugh:

Musta tää asia on vähän kuin läskikeskustelu, eli heti älähdetään kun yleisesti puhutaan läskeistä tai "mustista", heti on suvitsevuuden perikuvat kiillottamassa täällä sädekehäänsä ja esittämässä muita parempaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Candide:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Rasisti on, jos leimaa kaikki etnisen alkuperän mukaan. Realisti on, jos katsoo yksilöä yksilönä, ihonväristä välittämättä.

näin juuri.

Minä en ihan käsitä, miten tuon realistin saa tähän taikinoitua.

no en tiiä onko toi nyt ihan oikea sana, mut mä käsitän sen niin et sosiaaliavustuksilla eläminen ILMAN minkäänlaista aiettakaan ottaa vastaan työtä, koulutusta tms on ihan yhtä väärin oli ihonväri tai alkuperäinen kotimaa mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:
no en tiiä onko toi nyt ihan oikea sana, mut mä käsitän sen niin et sosiaaliavustuksilla eläminen ILMAN minkäänlaista aiettakaan ottaa vastaan työtä, koulutusta tms on ihan yhtä väärin oli ihonväri tai alkuperäinen kotimaa mikä tahansa.

Okei, en siltikään saa sitä sanaa tähän yhteyteen sopimaan :)

Alkuperäinen kirjoittaja lynxi:
Maassa maan tavalla tai maasta pois... koskee myös suomalaisia ulkomailla.

mä olen samaa mieltä, en mäkään mene missään islam maassa bikineissä hillumaan kaupungille, sillä perusteella että mä olen siihen tottunut, se on mun oikeus, koska mun kotimaassakin niin saa tehdä.. joten miksi sitten suomessa pitää hyväksyä ääripään käytös esim. täyshunnutettujen naisten osalta jotka kaupassa käydessään ei pysty henkilöllisyyttään todistamaan kun ei saa naamaansa näyttää... tai muut jutut...

Ennakkoluuloinen ainakin on, jos olettaa että somalista tulleet ovat täällä vain rahan vuoksi. He ovat kuitenkin lähteneet pakoon väkivaltaa ja kärsimystä. Suurin osa heistä on myös opetellut suomen kielen, aika moni on käynnyt kouluja ja kurssitettu täällä, osa käy myös töissä ja osa ei koska myös työnantajilla on ennakkoluuloja heitä kohtaan. Omalla työpaikalla on somali, joka ei kyllä työmoraalinsa suhteen ainakaan eroa suomalaisista kuin korkeintaan positiivisesti. Hän on ahkera, sosiaalinen ja kaikkien pitämä työntekijä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Pitääkö suvaita esim. somalien tulo tänne elintasopakolaisiksi nauttimaan sossun rahoista ja kenties tekemään pikkurikoksia (joskus isompiankin). He eivät halua elää maassa maan tavalla, vaan ovat haluttomia menemään töihin, haluttomia oppimaan kieltä ja vaatiavat sitä ja tätä.

Minulla ei ole mitään tummaihoisia vastaan, mikäli he käyvät töissä tai kouluttavat itseään, maksavat veronsa, asuntonsa, ruokansa ja vaatteensa ihan itse, kuten minäkin. Ja mikäli he käyttäytyvät samoin kuin normaalit suomen kansalaiset.

pitää nyt kyllä sanoa että nuo kuvailemasi sossun rahoja käyttävät ja pikkurikoksia tekevät työtä karttavat, jotka tiedän ovat ihan EHTOJA SUOMALAISIA!

ne maahanmuuttajat, jotka tiedän, käyvät töissä ja maksavat veronsa.....

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

mä olen samaa mieltä, en mäkään mene missään islam maassa bikineissä hillumaan kaupungille, sillä perusteella että mä olen siihen tottunut, se on mun oikeus, koska mun kotimaassakin niin saa tehdä.. joten miksi sitten suomessa pitää hyväksyä ääripään käytös esim. täyshunnutettujen naisten osalta jotka kaupassa käydessään ei pysty henkilöllisyyttään todistamaan kun ei saa naamaansa näyttää... tai muut jutut...

Eikä muslimimaassa vinguta liharuokia itselle, koska ollaan totuttu syömään lihaa, vaan maistellaan niitä paikallisia kasvisruokia ihan vaikka mielenkiinnosta.

Oletteko muuten uutiskuvissa Somaliasta koskaan nähneet täyshunnutettuja naisia siellä? Minä olen nähnyt vain tissit paljaana olevia naisia. Miksi täällä pitää olla täyshunnutettu ja siellä alasti? Tietysti meillä on kylmempi ilmasto, mutta miksei hiuksia ja kasvoja saisi näyttää? Minusta hunnut on jo naurettavia uudessa kotimaassa.

Alkuperäinen kirjoittaja M:

pitää nyt kyllä sanoa että nuo kuvailemasi sossun rahoja käyttävät ja pikkurikoksia tekevät työtä karttavat, jotka tiedän ovat ihan EHTOJA SUOMALAISIA!

Varmasti niitä löytyy myös alkuperäisistä suomalaisista. Mutta itse en kyllä ole nähnyt esim. somalimiestä työssä koskaan.

Harmillista vaan, että harvat suomalaiset ovat sisäistäneet tätä. Kyllä tuolla ulkomailla saa hävetä kun suomalaiset esim änkeävät kirkkoihin ja museoihin bikineissä tai pienissä topeissa, vaikka siellä on tapana että naiset peittävät paitsi olkapäät niin myös päänsä.

Samoin suomalaiset uroot saattaa vetää viinaa baarissa ilman paitaa, vaikka siellä on paikallisilla tapana pukeutua korrektimmin ja viinaa ei juoda päihtymistarkoituksessa vaan esim olutta lasi ruoan kanssa tai lasi viiniä seurustelujuomana.

Näitä on niin paljon nähty, että päätä puistattaa. Miksi suomalaisia ulkomailla ei kosketa soveliaisuus säännöt?

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Alkuperäinen kirjoittaja M:

Varmasti niitä löytyy myös alkuperäisistä suomalaisista. Mutta itse en kyllä ole nähnyt esim. somalimiestä työssä koskaan.

Käys vaikka stadissa ajelemassa dösällä ;)

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
joo,suomalaiset juopot ja narkitkin vois vaikka ryhdistäytyä ja mennä duuniin...eikä maksattaa kulujansa työtä tekevillä suomalaisilla ja ulkomaalaisilla..

Niin. Hoidetaan ensin ongelmat suomalaisten keskuudessa ja jos rahaa ja keinoja riittää otetaan hyysättäväksi niitä pakolaisia. Mutta miksi haluat tänne elintasopakolaisa esim Somaliasta. Siellähän sota on jo päättynyt 10 vuotta sitten.

Alkuperäinen kirjoittaja peesaa:
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

Eikä muslimimaassa vinguta liharuokia itselle, koska ollaan totuttu syömään lihaa, vaan maistellaan niitä paikallisia kasvisruokia ihan vaikka mielenkiinnosta.

Oletteko muuten uutiskuvissa Somaliasta koskaan nähneet täyshunnutettuja naisia siellä? Minä olen nähnyt vain tissit paljaana olevia naisia. Miksi täällä pitää olla täyshunnutettu ja siellä alasti? Tietysti meillä on kylmempi ilmasto, mutta miksei hiuksia ja kasvoja saisi näyttää? Minusta hunnut on jo naurettavia uudessa kotimaassa.

pitäskö sun vaikka kattoo niitä dokumentteja uudelleen ja kuunnella,mistä maasta/heimosta on kyse :whistle: eikä keskittyä tuijottamaan niitä naisia?

Alkuperäinen kirjoittaja peesaa:
.

No ne sun näkemät kuvat eivät tainneet olla ihan somalista vaikka afrikasta olikin. Yleissivistys olisi ihan kiva juttu, eikö vaan?

Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
joo,suomalaiset juopot ja narkitkin vois vaikka ryhdistäytyä ja mennä duuniin...eikä maksattaa kulujansa työtä tekevillä suomalaisilla ja ulkomaalaisilla..

Niin. Hoidetaan ensin ongelmat suomalaisten keskuudessa ja jos rahaa ja keinoja riittää otetaan hyysättäväksi niitä pakolaisia. Mutta miksi haluat tänne elintasopakolaisa esim Somaliasta. Siellähän sota on jo päättynyt 10 vuotta sitten.

Kyllä täällä saa kukin ongelmansa hoidettua JOS HALUAA.

Yhteistyössä