Onko reilua että lapset joutuu istuu koulutaksissa 45 minsaa, matkaa koululle on 10 km..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";27929447]Tulee omallakin autolla joskus, varsinkin jos ajelleen pitkään mutkaisia pikkuteitä, niin kuin taksi ajelee. =) Kyse lienee matkapahoinvoinnista, mulla itsellä ollut lapsena erittäin voimakkaana se ja tiedän miten kamalaa se on.[/QUOTE]

Se on kurjaa se :(

Sitten takseilla on monesti aika tiukka aikataulu, joten menokin voi olla aika reipasta joskus.

:o! Minkä ihmeen takia penskat ei jaksa kulkea kävellen tai pyörällä edes kilometrin tai kahden matkoja, vaan pitää kuljettaa autolla??? Ihan uskomatonta laiskuutta ja saamattomuutta, ei ihmekään että lasten diabetes2 luvut nousee!

En ymmärrä kans miten noin lyhyille matkoille voi edes saada taksikuljetuksen. Siis jos terveistä lapsista kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929450:
Minä kärsin lapsena autossa matkapahoinvoinnista. Oli muuten aika helvetin kurjaa.

Inhottavaa :(

Mulle tuli myös joskus, ja muistan, että isä kehotti katsomaan suoraan eteenpäin (heilumisen sijaan...) ja hengittelemään..

[QUOTE="a.p";27929465]Sä ehkä edes vähän ymmärrät mitä yritän sanoa... samoin minä oon kärsiny ja pienelläkin matkalla saatoin oksentaa. :([/QUOTE]
Mulla se esiintyi lähinnä puuduttavassa pitkässä maantieajossa mutta toiset oireilevat juuri noilla mutkaisilla tieosuuksilla.

Eihän se reilua ole, ei. Mutta kun päättävät tahot katsovat tarpeellisemmaksi esim uuden kunnantalon tai vastaavanlaisia "turhia" investointeja, niin ei siinä ole pienellä koululaisella nokan kóputtamista :(

:o! Minkä ihmeen takia penskat ei jaksa kulkea kävellen tai pyörällä edes kilometrin tai kahden matkoja, vaan pitää kuljettaa autolla??? Ihan uskomatonta laiskuutta ja saamattomuutta, ei ihmekään että lasten diabetes2 luvut nousee!

Sen koulukyydin saamiseksi on yleensä hyvin pätevät syyt, jotka on määritelty perusopetuslaissa. Sillä ei ole mitään tekemistä laiskuuden tai kulkuhaluttomuuden kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27929507:
En ymmärrä kans miten noin lyhyille matkoille voi edes saada taksikuljetuksen. Siis jos terveistä lapsista kyse.
Esimerkiksi tuohon meidän kyläkoululle tulee noita ehkä kilometrin matkalaisia koulukyydillä koska muuten lapset joutuisivat ylittämään vilkkaan 9-tien joka on muuten yksi Suomen vaarallisimmista.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929500:
Ei sitten tullut mieleesi että matkalla pitää ehkä ylittää vilkasliikenteinen maantie?

Voi hellantuutelis sentäs, että ihan maantie ylittää! MAANTIE!!!! No sehän se onkin maailman vaikein tehtävä, ilmeisesti.

[QUOTE="ira";27929541]Eihän se reilua ole, ei. Mutta kun päättävät tahot katsovat tarpeellisemmaksi esim uuden kunnantalon tai vastaavanlaisia "turhia" investointeja, niin ei siinä ole pienellä koululaisella nokan kóputtamista :([/QUOTE]

Niin että sun mielestä parempi investointi, tai ylipäätään HYVÄ investointi olisi maksaa jokaikiselle penskalle OMA TAKSI, kun se muru ei jaksa istua autossa ja mamma ja pappa ei viitsi itse hoitaa kuljetusta?? Voi luojan perse sentäs mitä touhua! Olisitte hitto onnellisia kun saatte ILMAISEN kuljetuksen! Jokainen kermapylly hoitaa sitten omilla varoilla sen privaattilimusiinin jos ei ILMAINEN kyyti kelpaa.

Että pistää taas vihaksi. Juuri tämän takia vihaan lapsiperheitä.

Voi hellantuutelis sentäs, että ihan maantie ylittää! MAANTIE!!!! No sehän se onkin maailman vaikein tehtävä, ilmeisesti.

Vika tuskin on laiskoissa penskoissa tai siinä maantiessä, vaan niissä ääliö aikuisissa jotka vetää satasta kelillä kuin kelillä eikä vahingossakaan hidasta jos näkee lapsia aikeissa ylittää tien. Eli jos haluat tietää miksi noihin 1-2 km matkoihin tarvitaan kyydityksiä, niin tarkista ensiksi oma ajotyylisi.

No voi pyhä yksinkertaisuus. Muutenkin vilkas maantie jossa juuri kouluunmenoaikaan on lisäksi työmatkaliikenne niin siinähän kulkee autoja lähes katkeamattomana nauhana 100km/h. Onko se ihan oikeasti turvallinen ylitys esimerkiksi ekaluokkalaiselle?

...mutta mun mielestä 45 min 10 km koulumatkaan kuulostaa kyllä ihan kohtuulliselta. Valitettavasti taksit harvoin pystyy menemään sitä suorinta reittiä. Oletko ap kokeillut lapsillasi niitä pahoinvointirannekkeita, joillakin ne toimii? Itse kuljin lapsena myös koulutaksilla, matka kesti varmaan samaa luokkaa ja itse ihan tykkäsin kulkea taksilla, otin aina pikku nokoset kotimatkalla. :)

[QUOTE="Lissu";27929603]Vika tuskin on laiskoissa penskoissa tai siinä maantiessä, vaan niissä ääliö aikuisissa jotka vetää satasta kelillä kuin kelillä eikä vahingossakaan hidasta jos näkee lapsia aikeissa ylittää tien. Eli jos haluat tietää miksi noihin 1-2 km matkoihin tarvitaan kyydityksiä, niin tarkista ensiksi oma ajotyylisi.[/QUOTE]
Jos tiellä on 100km/h rajoitus niin siinä EI TODELLAKAAN hiljennellä ja päästetä ketään yli jos joku on siellä tien laidassa.

[QUOTE="Lissu";27929620]...mutta mun mielestä 45 min 10 km koulumatkaan kuulostaa kyllä ihan kohtuulliselta. Valitettavasti taksit harvoin pystyy menemään sitä suorinta reittiä. Oletko ap kokeillut lapsillasi niitä pahoinvointirannekkeita, joillakin ne toimii? Itse kuljin lapsena myös koulutaksilla, matka kesti varmaan samaa luokkaa ja itse ihan tykkäsin kulkea taksilla, otin aina pikku nokoset kotimatkalla. :)[/QUOTE]

Olen kyllä kuullut siitä rannekkeesta ja joku kertoi että sellaisen voisi apteekista ostaa. Kävin apteekissa silloin, mutta siellä olivat ihan huulipyöreenä eikä kukaan ollut kuullutkaan moisesta. Se jäi sitten siihen, ei tullut hankittua. Kiva että sinä oot tykäny taksimatkoista! =)

No tota.... Meidän kouluun tulee alakoululaisia lapsia tien toiselta puolelta...., kyllä, taksilla vaikka matka kouluun on vain 2km. Se tie vaan sattuu olemaan erittäin vilkasliikenteinen maantie jolla autot menevät 80-100km/h. Siinä ei todella kukaan lähtenyt jankkaamaan että "voi hellantuutelis sentään..." vaan jokainen järkevä vanhempi ymmärtää miksi asia on näin.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929632:
Jos tiellä on 100km/h rajoitus niin siinä EI TODELLAKAAN hiljennellä ja päästetä ketään yli jos joku on siellä tien laidassa.

No en mä mitään motaria tässä nyt ajatellutkaan, vaan lähinnä tuollaista 80 km/h tietä minkä esim. meidän lapsi joutuisi ylittämään, ellei olisi (onneksi) alikulkutunnelia. Mutta riippuu tietysti ihan tiestä ja tilanteesat.

[QUOTE="vieras";27929105]Matkaa koululle on vain 1,2km mutta se kestää kiertoineen 45min. Mun lapset voi myös huonosti ja ekaluokkalainen on oksentanut koulukyytiin jo 2 kertaa, mut ei voi mitään. Olen vain sanonut et yrittää katsoa tielle ja en anna maitotuotteita aamulla.[/QUOTE]

Eiks tuon matkan vois kävellä tai pyöräillä?

[QUOTE="a.p";27929635]Toivottavasti sulle ei lapsia suodakkaan kun tuollai ajattelet =) ja puhut tosi rumasti. [/QUOTE]

Niin että on väärin ajatella, että lapset nyt kuitenkin ovat vanhempiensa VAPAAEHTOISESTI hankkimia, ja siten täysin vanhempiensa vastuulla? Ensin muutetaan, taas VAPAAEHTOISESTI, jonnekin metsän keskelle tai vilkkaan tien väärälle puolen, lisäännytään, ja sitten itketään että yhteiskunnan eli meidän muiden pitäisi maksaa omien hellantelttujen kulkeminen taksilla? Kyllä, mielestäni ihan pätevä peruste vihata tuollaisia ihmisiä. Tuollaisten lapsista tulee sitten samanlaisia "mulla on oikeus, saan tehdä mitä haluan eikä mulla oo mistään vastuuta" paskiaisia, jee!

Onko se ihan oikeasti turvallinen ylitys esimerkiksi ekaluokkalaiselle?
Ei varmaan täysin olekaan, mutta silti se on perheen OMALLA vastuulla hoitaa koulumatkat. Ei muiden. Osta sinä penskoillesi vaikka se helikopterikuljetus kun olet noin hankalaan paikkaan halunnut asumaan.

Onneksi teillä on se oma perse niin lähellä naamaa, kun ette näköjään yhtään nenäänne pidemmälle osaa asioita etukäteen miettiä!

[QUOTE="Lissu";27929673]No en mä mitään motaria tässä nyt ajatellutkaan, vaan lähinnä tuollaista 80 km/h tietä minkä esim. meidän lapsi joutuisi ylittämään, ellei olisi (onneksi) alikulkutunnelia. Mutta riippuu tietysti ihan tiestä ja tilanteesat.[/QUOTE]
9-tie ei ole mikään motari vaan nimenomaan se mainitsemani maantie. Tuossa pätkällä nyt vaan sattuu kesät talvet olemaan satasen rajoitus lähes koko ajan vaikka muuttuvat taulut siinä onkin.
Huomaa kyllä ettei nimimerkillä "Laiskat penskat" ole lapsia kun ei kykene ajattelemaan lapsen turvallisuutta.

Niin että on väärin ajatella, että lapset nyt kuitenkin ovat vanhempiensa VAPAAEHTOISESTI hankkimia, ja siten täysin vanhempiensa vastuulla? Ensin muutetaan, taas VAPAAEHTOISESTI, jonnekin metsän keskelle tai vilkkaan tien väärälle puolen, lisäännytään, ja sitten itketään että yhteiskunnan eli meidän muiden pitäisi maksaa omien hellantelttujen kulkeminen taksilla? Kyllä, mielestäni ihan pätevä peruste vihata tuollaisia ihmisiä. Tuollaisten lapsista tulee sitten samanlaisia "mulla on oikeus, saan tehdä mitä haluan eikä mulla oo mistään vastuuta" paskiaisia, jee!

Ei varmaan täysin olekaan, mutta silti se on perheen OMALLA vastuulla hoitaa koulumatkat. Ei muiden. Osta sinä penskoillesi vaikka se helikopterikuljetus kun olet noin hankalaan paikkaan halunnut asumaan.

Onneksi teillä on se oma perse niin lähellä naamaa, kun ette näköjään yhtään nenäänne pidemmälle osaa asioita etukäteen miettiä!

Mietipä ensin mitä sinä saat yhteiskunnalta ennen kuin tulet muille huutelemaan...

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27929507:

Sen voi saada, jos koulutie katsotaan vaaralliseksi. Sitä ei voi edes itse katsoa vaaralliseksi, vaan poliisin pitää se joidenkin kriteerien perusteella määrittää vaaralliseksi. Siskon tytöt saivat koululaisbussikortit vähän päälle kilometrin matkalle ensimmäisiksi luokiksi, kun heidän koulutiensä katsottiin sen verran vaaaralliseksi.

Sorry, sulla tuntuu olevan hyvin hyvin yksinkertainen ajattelutyyli. Sunlaisille on ihan turha koittaa selittää miten asiat oikeasti menee, et tajua kuitenkaan. =)

Yhteistyössä