Onko reilua että lapset joutuu istuu koulutaksissa 45 minsaa, matkaa koululle on 10 km..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hhmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin että on väärin ajatella, että lapset nyt kuitenkin ovat vanhempiensa VAPAAEHTOISESTI hankkimia, ja siten täysin vanhempiensa vastuulla? Ensin muutetaan, taas VAPAAEHTOISESTI, jonnekin metsän keskelle tai vilkkaan tien väärälle puolen, lisäännytään, ja sitten itketään että yhteiskunnan eli meidän muiden pitäisi maksaa omien hellantelttujen kulkeminen taksilla? Kyllä, mielestäni ihan pätevä peruste vihata tuollaisia ihmisiä. Tuollaisten lapsista tulee sitten samanlaisia "mulla on oikeus, saan tehdä mitä haluan eikä mulla oo mistään vastuuta" paskiaisia, jee!

Ei varmaan täysin olekaan, mutta silti se on perheen OMALLA vastuulla hoitaa koulumatkat. Ei muiden. Osta sinä penskoillesi vaikka se helikopterikuljetus kun olet noin hankalaan paikkaan halunnut asumaan.

Onneksi teillä on se oma perse niin lähellä naamaa, kun ette näköjään yhtään nenäänne pidemmälle osaa asioita etukäteen miettiä!

Ihanan mustavalkoista. :D Eli esim. ystäväni joka peri isänsä maatilan ja jatkaa sen hoitamista perheineen, pitäisi nyt myydä maatila ja muuttaa keskustaan jotta sinä et vihaisi häntä koska lapsensa kulkevat koulukyydillä? :D

Tiedätkös, syrjäseuduillakin on elämää, eikä välttämättä vain sinun kiusaksesi.

[QUOTE="a.p";27929715]Sorry, sulla tuntuu olevan hyvin hyvin yksinkertainen ajattelutyyli. Sunlaisille on ihan turha koittaa selittää miten asiat oikeasti menee, et tajua kuitenkaan. =)[/QUOTE]

Juu, ei kannata välittää, kunhan lämpimikseen huutelee. :)

Alkuperäinen kirjoittaja AikaKaukanaTäydellisestä;27929507:
En ymmärrä kans miten noin lyhyille matkoille voi edes saada taksikuljetuksen. Siis jos terveistä lapsista kyse.

Täällä meidän kunnassa eskareilla on 2 km kuljetusraja, koululaisille sitten se 5km, kun kerta siihen on mahdollisuus niin ollaan se hyödynnetty, kun on sattunut olemaan vauva molempien isompien eskariaikana. Kouluun kävelevät kyllä, vaikka tuo bussilinja (jolla meidän nykyinen eskarilainen kulkee) meneekin ihan asunnon vierestä koululle.

Osta sinä penskoillesi vaikka se helikopterikuljetus kun olet noin hankalaan paikkaan halunnut asumaan.

Onneksi teillä on se oma perse niin lähellä naamaa, kun ette näköjään yhtään nenäänne pidemmälle osaa asioita etukäteen miettiä!
Voi ristuksen dorka!!!
Missä sanoin että meillä on lapsilla koulukuljetus?
Meillä on matkaa koululle alle 700 metriä tietä jossa on 30km/h rajoitus. Siitäkin huolimatta kykenen omalta perseeltäni näkemään tilanteen myös tuon ison tien toisella puolella asuvien näkökulmasta.

Kaupungeissa/taajamissa on pyörätiet ja kävelytiet, on suojatiet, liikennevalot ja katuvalaistus. Miksi me maalla asuvat joudumme maksamaan verorahoillamme niitäkin, ellei vastaavasti saada lapsillemme edes toimivaa taksikyyditystä? Toki mieluusti otamme vaihtoehtoisesti nuo edellä mainitsemani, vaan ne saattavat käydä turhan kalliiksi koko suomeen laajennettuina. Eikös?

• Tykkää
Reactions: kukin tyylillään
[QUOTE="Lissu";27929723]Ihanan mustavalkoista. :D Eli esim. ystäväni joka peri isänsä maatilan ja jatkaa sen hoitamista perheineen, pitäisi nyt myydä maatila ja muuttaa keskustaan jotta sinä et vihaisi häntä koska lapsensa kulkevat koulukyydillä? :D
[/QUOTE]

Eiköhän tässä ollut kyse siitä että joko hankitaan oma kyyti sille lapselle tai käytetään sitä ilmaista kyytiä valittamatta. Onko ystävälläsi tapana valittaa siitä ilmaisesta taksikyydistä? Jos ei, niin en näe mitään ongelmaa.

On kuitenkin aika luksusta että taksi tulee kotipihalta hakemaan ja heittää koululle. Ei tarvitse päästää lasta kulkemaan pysäkille ja odottelemaan bussia joka etenkin talvisin saattaa olla aikataulusta pahasti myöhässä jne jne.

Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929705:
9-tie ei ole mikään motari vaan nimenomaan se mainitsemani maantie. Tuossa pätkällä nyt vaan sattuu kesät talvet olemaan satasen rajoitus lähes koko ajan vaikka muuttuvat taulut siinä onkin.
Huomaa kyllä ettei nimimerkillä "Laiskat penskat" ole lapsia kun ei kykene ajattelemaan lapsen turvallisuutta.

Ysitiestä mulla ei ole mitään havaintoa. :) Itse puhuin siis tuosta meidän läheisestä maantiestä ja vastaavista teistä.

Eiköhän tässä ollut kyse siitä että joko hankitaan oma kyyti sille lapselle tai käytetään sitä ilmaista kyytiä valittamatta. Onko ystävälläsi tapana valittaa siitä ilmaisesta taksikyydistä? Jos ei, niin en näe mitään ongelmaa.

On kuitenkin aika luksusta että taksi tulee kotipihalta hakemaan ja heittää koululle. Ei tarvitse päästää lasta kulkemaan pysäkille ja odottelemaan bussia joka etenkin talvisin saattaa olla aikataulusta pahasti myöhässä jne jne.

Luepa uudelleen se koko teksti mitä Lissu kommentoi, ja myös muut saman kirjoittajan tekstit. Kritisoitiinko siinä tosiaan vain niitä jotka "kehtaavat" valittaa taksikyydistä?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;27929705:
Huomaa kyllä ettei nimimerkillä "Laiskat penskat" ole lapsia kun ei kykene ajattelemaan lapsen turvallisuutta.

Kyllä kykenen, minusta se lapsen turvallisuus vaan on sen VANHEMPIEN vastuulla, ei yhteiskunnan. Tuo argumenttisi on ikivanha "lapsikortti", eli huudetaan vain "mutta ajattele lapsia!!!" ja sillä sitten muka voi perustella minkä tahansa yhteiskunnan kuppauksen. Ei voi, sillä AINA, AINA lapsen turvallisuus on vanhempien vastuulla.

Ja kyllä, en tule ikinä tajuamaan tuota mielenlaatua missä Joku Muu on aina se joka vastaa asioista, jopa niistä itse vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista. Ehkä se johtuu siitä että minä osaan vastata itsestäni ja omasta perheestäni ITSE, toisin kuin te?

Ihan oikeasti, millä IHMEEN perusteella yhteiskunta on vastuussa siitä, että te olette valinneet asuinpaikan josta on vaikea kulkea kouluun?

Niin että on väärin ajatella, että lapset nyt kuitenkin ovat vanhempiensa VAPAAEHTOISESTI hankkimia, ja siten täysin vanhempiensa vastuulla? Ensin muutetaan, taas VAPAAEHTOISESTI, jonnekin metsän keskelle tai vilkkaan tien väärälle puolen, lisäännytään, ja sitten itketään että yhteiskunnan eli meidän muiden pitäisi maksaa omien hellantelttujen kulkeminen taksilla? Kyllä, mielestäni ihan pätevä peruste vihata tuollaisia ihmisiä. Tuollaisten lapsista tulee sitten samanlaisia "mulla on oikeus, saan tehdä mitä haluan eikä mulla oo mistään vastuuta" paskiaisia, jee!

Ei varmaan täysin olekaan, mutta silti se on perheen OMALLA vastuulla hoitaa koulumatkat. Ei muiden. Osta sinä penskoillesi vaikka se helikopterikuljetus kun olet noin hankalaan paikkaan halunnut asumaan.

Entäs kun käy niinkuin meille, että koti on hankittu niin, että koulu olisi viiden minuutin kävelymatkan päässä, mutta lapsi joutuukin erityisopetukseen ja sitä järjestetään 7 km päässä. Isommat koululaiset kävelevät meillä tuonne lähikoululle, mutta yksi saa sitten istua autokyydissä pari tuntia päivässä toiseen kouluun.

Kyllä kykenen, minusta se lapsen turvallisuus vaan on sen VANHEMPIEN vastuulla, ei yhteiskunnan. Tuo argumenttisi on ikivanha "lapsikortti", eli huudetaan vain "mutta ajattele lapsia!!!" ja sillä sitten muka voi perustella minkä tahansa yhteiskunnan kuppauksen. Ei voi, sillä AINA, AINA lapsen turvallisuus on vanhempien vastuulla.

Ja kyllä, en tule ikinä tajuamaan tuota mielenlaatua missä Joku Muu on aina se joka vastaa asioista, jopa niistä itse vapaaehtoisesti tehdyistä lapsista. Ehkä se johtuu siitä että minä osaan vastata itsestäni ja omasta perheestäni ITSE, toisin kuin te?

Ihan oikeasti, millä IHMEEN perusteella yhteiskunta on vastuussa siitä, että te olette valinneet asuinpaikan josta on vaikea kulkea kouluun?

Millä IHMEEN peusteella yhteiskunta on velvollinen huolehtimaan sinusta? Vastaapa tähän.

Meillä oli koulu tuossa 1,5 km:n päässä (johon lapset olisivat päässeet kävellen), mutta kaupungin päättäjät menivät suuressa viisaudessaan lopettamaan kyseisen koulun. Parin vuoden päästä koulun lopettamisesta kaavoittivat samaisen koulun läheiset pellot täyteen okt-tontteja, joihin houkuteltiin lapsiperheitä...ja nyt ovat sormi suussa, kun alueen lapset eivät meinaa mahtua mihinkään kouluihin ja bussikyydit ovat tupaten täynnä. Meillä siis lapsilla koulumatka nyt reilu 5 km, kulkevat talvisin bussikyydillä (keväisin ja syksyisinkin voisivat), muun ajan pyörällä.

Pitää vielä mainita, että kun muutettiin tähän niin silloin oli koulu lähempänä. Se kuitenkin lakkautettiin jokunen vuosi sitten ja sen takia tuli nämä pidemmät koulumatkatkin. Kun joku sitä marmatti että itehän sitä ihminen asuinpaikkansa valihtee, toki tietenki mutta asioihin voi tulla itestä riippumatta muutoksia.

Nyt pää pois perseestä!
Oletko koskaan käynyt koulua? Millä IHMEEN perusteella yhteiskunta on vastuussa siitä että saat kattavan peruskoulutuksen.
Oletko koskaan käyttänyt kunnalista terveydenhuoltoa? Millä IHMEEN perusteella yhteiskunta on vastuussa sinun terveydestäsi?
Tähän vielä sata muuta "oletko koskaan ja millä ihmeellä"-kysymystä.
Ja lopuksi vielä että millä IHMEELLä yhteiskunnan pitäisi olla vastuussa sinun vaippojesi vaihtamisesta kun aikanaan makaat muumiona jossain vanhainkodissa paskat housussa?

En minäkään pidä siitä että yhteiskunta tärvää verorahojani johonkin oopperataloihin ja muihin MINUN kannaltani turhiin asioihin mutta minä sentään edes YRITÄN ymmärtää kokonaiskuvaa.

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: kukin tyylillään
Alkuperäinen kirjoittaja tyhmät päättäjät;27929803:
Meillä oli koulu tuossa 1,5 km:n päässä (johon lapset olisivat päässeet kävellen), mutta kaupungin päättäjät menivät suuressa viisaudessaan lopettamaan kyseisen koulun. Parin vuoden päästä koulun lopettamisesta kaavoittivat samaisen koulun läheiset pellot täyteen okt-tontteja, joihin houkuteltiin lapsiperheitä...ja nyt ovat sormi suussa, kun alueen lapset eivät meinaa mahtua mihinkään kouluihin ja bussikyydit ovat tupaten täynnä. Meillä siis lapsilla koulumatka nyt reilu 5 km, kulkevat talvisin bussikyydillä (keväisin ja syksyisinkin voisivat), muun ajan pyörällä.

Tämäpä juuri... ja luulen että näitä tapauksia on enemmänkin. Sitten muut koulut pullistelee oppilaista ja ollaan ihmeissään minne saadaan kaikki mahtumaan. Täällä alkaa vähän sama ongelma olla, luulen että tuota nykyistä koulua on pian pakko laajentaa.

Meillä matkaa 6kilometriä ja koulukyyti kestää 55minuuttia, koulun ja kotimme välissä ei ole lossia, tai metsätaipaletta tai mitään matkaa hidastavaa, on vain suuressa viisaudessa tehty sääästöohjelma, jonka mukaan koulukyyditys hoituu parilla isolla autolla jotka ajavat pitkät reitit. Esikoululaiset kuljetetaan muiden kanssa, eli heidänkin koulupäiviinsä tulee 2 tuntia pituutta lisää. Aivan kuin koululaistenkin päiviin. Lisäksi meidän perheen koululaiset joutuvat ylittämään pysäkille mennessään ison kantatien, koska linja-auto on niin suuri, ettei se pääse pienen tien varresta lapsia hakemaan lapsille turvalliselta pysäkiltä.

Yläasteelle kun menin, niin aamulla bussi tuli noin 7.40 siihen meidän tienhaaraan. Koululla se oli vähän ennen ysiä. Iltapäivällä bussi lähti noin 15, kotona olin sitten joskus neljän maissa. Tämä siksi, että bussi aamulla kiersi eri suuntaan kuin illlalla, jollakin logiikalla oli joku näin päättänyt. Osalla porukasta oli siis aamulla ja illalla lyhyempi kakku istuttavana bussissa. Kyllä se vähän vitutti.

No kuule ihan NORMAALIA. Meillä edes oo mitään taksia kun yleisellä bussilla menevät, ja vaikka matka on vain 5 km niin kestää helposti ruuhka-aamuna jopa 40 minuuttia.

Yksityiset taksimatkat nyt vielä puuttuiskin tässä taloustilanteessa.

Mitäpä tuohon voi muuta sanoa, kuin että voi itku. Jos ihminen ei halua asua ihmisten ilmoilla, niin sitten täytyy vain hyväksyä ne huitsin nevadassa asumisen miinuspuolet.

Saitte siis lääkäriltä reseptin lasten matkapahoinvointiin, mutta sua ei ole huvittanut käydä hakemassa sitä lääkettä apteekista? Kyllä lapset taitaa nyt kärsiä ihan äidin oman tyhmyyden takia...

Sitä vaan, että jos olet lapsille saanut matkapahoinvointilääkettä, niin anna ihmeessä sitä! Jos lapset on kuumeessa ja flunssassa, et kai sillonkaan jätä antamatta kuumelääkettä, joka helpottaisi oloa?

Meillä oli matkaa n.5km ja matka-aika aamulla 30-35min, iltapäivällä 10-50min, riippuen kumpaansuuntaan taxi rinkinsä kiersi. Kyllähän siinä aikaa menee kun iso tilataxi saadaan täyteen/tyhjäksi.

Yhteistyössä