Onko riisi-, piimä-, ym. päivissä mitään järkeä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "zxc"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

"zxc"

Vieras
Kun ihmiset laihtuu 0,5 kg-2 kg sen päivän aikana. Tiedän, että se on vain vettä, eikä rasva. Mutta onko niissä päivissä mitään järkeä? Tuleko ne kilot ihan saman tien takaisin kun seuraavan kerran syö jotain edes vähän solaista vai parantaako tälläiset päivät oloa?

"laihdun" nyt ruokaremontilla ja tekisi ihan hirveästi mieliä kokeilla sellaista riisipäivää, mutta pelkään, että se saa jotenkin elimistön sekaisin tai jotain...
 
Ei niissä oikein ole järkeä. Kannattaa rakentaa sellainen ruokavalio, jossa on helppo pysyä, niin ei sitten tule niitä repsahduksiakaan. Mitäs jos nyt ihan rauhassa laihduttaisit terveellisellä, kevyellä ruokavaliolla ja pienemmillä annoksilla, etkä haikailisi minkään ihmedieettien perään? Sä teet tosi usein tänne näitä laihdutusaloituksia. Älä yritä laihtua mahdollisimman paljon mahdollisimman nopeasti vaan niin, että lopputulos on pysyvä. Jojoilukaan ei ole terveellistä.
 
Ei ole järkeä. Kokeile mieluummin ihan järkevää ruokaremonttia ja jos esim. tarvitset apua kaloreiden laskentaan ja sen selvittämiseen minkä verran laihdut syömällä minkäkin verran liity esim. Keventäjiin. Siellä on kahden viikon ilmaiskokeilu nyt menossa. Itse olen laihduttanut keventäjissä.
 
Ei ole järkeä. Lopeta kaikki kikkailut ja väliaikaiset dieetit. Muuten et pysyviä tuloksia saa. Ruoka ja syöminen pysyy koko ajan mielessä, mikäli jatkuvasti on joku poikkestilanne menossa. Parempi syödä vain ihan tavallisesti ja keskittyä enemmän muuhun elämään, jolloin ruoasta ja syömisestä tulee toissijaista elämässä.
 
Ei kerrassaan mitään järkeä näissä ruokien "teema"päivissä. Kuten edellä mainittuna hyvin sanottiin tasapainoinen ja terveellinen ruokavalio. Kiinnitä huomiota myös asenteeseen, jos huomaat ajattelevasi "kyl mä nyt voin yhen keksin ottaa-tyylisesti niin on pohdiskelun paikka (jos sitä tekee joka päivä, itsellä kokemusta tällaisesta läheisestä...)
 
No ei ole!

Mutta kokeilepas laittaa piimän sekaan desi mustikoita ja pari lusikallista leseitä ja surauta smoothieksi. Makeuttaa voi ripauksella sokeria tai hunajalla jos on liian hapanta.

Hyvä aamu- tai välipala!
 
Ei ole järkeä. Lopeta kaikki kikkailut ja väliaikaiset dieetit. Muuten et pysyviä tuloksia saa. Ruoka ja syöminen pysyy koko ajan mielessä, mikäli jatkuvasti on joku poikkestilanne menossa. Parempi syödä vain ihan tavallisesti ja keskittyä enemmän muuhun elämään, jolloin ruoasta ja syömisestä tulee toissijaista elämässä.

Sepä se....nyt toinen viikko menossa, aamulla kaurapuuro marjoilla ja raejuustolla, lounalla joku salaatti, jossa on pavut/riisi/pasta ja protsku, sitten rahkoja/hedelmiä ym. välipaloina. Kyl ainakin tällä hetkellä tuntuu, että pystyn jatkaman tätä, MUTTA nyt olen vapaalla ja mulla on aikaa keitellä papuja/vihanneksia, tehdä ns. paremmat ruoat. Herkkuja en ole (halunnut) syönyt vaikka muu perhe söi. Mutta miten pystyn jatkamaan tätä kun alkaa normi arki? tuntu et nyt mene melko paljon aikaa tähän mun "vyvinvointiin". Toinen asia on että kesällä kun laihduin 8kg, niin kaikki oli yht aurinkoista, mutta sit tuli stoppi ja mässäily, ja lopputuloksena 4 kk +5 kg...

Että tätäkö tämä jatkossa tä mun elämä? koska rakastan ihan helvetsti pullaa ja jätskiä, hamppareita ja tortilloja, kakkuja ja hedelmiä...voin syödä ja syödä ja syödä niitä. En, nyt en kärsi ihan täydellä mitalla, nyt on ihan ok-olo. mutta haluanko elää näin loppuelämään? Tiedän, että nämä ovat vain valintoja, mutta kun en millään saa sitä kultaista keskipistettä. joko syön hyvin tai mässäilen..
 
Tykkäät tortilloista?

Kokeilehan tätä

Naudanpaistia vajaa puoli kiloa. Jos kaupassa sattuu olemaan hevosenpaistia, on sekin oivaa!

Tölkki tomaattimurskaa, sipuli, valkosipulinkynsiä, pari porkkanaa, pala juuriselleriä, chiliä maun mukaan, ripaus sokeria, reilu tl suolaa,tilkka jotain etikkaa, mustaapippuria ja yrttejä jos niistä tykkäät.

Pilko kaikki ja tunge padassa tai kattilassa uuniin. 150 astetta on passeli ja anna olla ainakin kolme tuntia.

Lopuksi lisää purkillinen huuhdottuja kidneypapuja ja anna olla uunissa vielä puolisen tuntia.

Nauti salaatin kera.
 
Viimeksi muokattu:
Tykkäät tortilloista?

Kokeilehan tätä

Naudanpaistia vajaa puoli kiloa. Jos kaupassa sattuu olemaan hevosenpaistia, on sekin oivaa!

Tölkki tomaattimurskaa, sipuli, valkosipulinkynsiä, pari porkkanaa, pala juuriselleriä, chiliä maun mukaan, ripaus sokeria, reilu tl suolaa,tilkka jotain etikkaa, mustaapippuria ja yrttejä jos niistä tykkäät.

Pilko kaikki ja tunge padassa tai kattilassa uuniin. 150 astetta on passeli ja anna olla ainakin kolme tuntia.

Lopuksi lisää purkillinen huuhdottuja kidneypapuja ja anna olla uunissa vielä puolisen tuntia.

Nauti salaatin kera.

Kiitos ohjeesta. Tiedän että niilläkin voi herkutella tervellisemmin. itse teen just niin että teen "normitäytteen" mutta jätän läpyskän pois, yhdessä kun 150kcal....Ja kyl nyt laihdutusprosessin aikana se mene ihan hyvin..Mutta tätäkö on sitten loppuelämä?
 
[QUOTE="zxc";30583290]Kiitos ohjeesta. Tiedän että niilläkin voi herkutella tervellisemmin. itse teen just niin että teen "normitäytteen" mutta jätän läpyskän pois, yhdessä kun 150kcal....Ja kyl nyt laihdutusprosessin aikana se mene ihan hyvin..Mutta tätäkö on sitten loppuelämä?[/QUOTE]

Ei kai sentään? Kun kilot on pudotettu ja tarkoitus säilyttää saavutettu paino, saa sentään syödä vähän enemmän kuin laihduttaessa. Ja sit osaa väistää ne pahimmat sudenkuopat -kuten naikka nuo tortillalätyt. Mä joskus muuten paistoin "munakasrullan" ja täytin sen tortillatäytteillä. Terveellisempi ja oli makoisa.
 

Yhteistyössä