Onko riittävä määrä liikuntaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liikkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liikkaa

Vieras
Jos liikkuu 3 kertaa viikossa kävelylenkin, noin tunti kestoltaan. Lisäksi kerran, pari pyöräilyä noin tunti kestoltaan. Kesäisin pyöräily, talvella sitten jumppa tai bailatino kerran viikkoon ja nuo kävelyt. Lisäksi lasten kanssa useampi tunti ulkoilua läpi vuoden, eli ihan kävelyä, eri pelejä, puutarhatöitä, marjastusta jne. Sitä arkiliikuntaa.

Tuleekohan terveyden kannalta riittävästi liikuttua? Miten paljon muut äitit liikkuu? Perheessämme kaksi pientä lasta, joten äitin ajankäyttömahdollisuudet omiin juttuihin sen mukaiset.

Alkuperäinen kirjoittaja lihasta:
Kantsis liikkua enemmän tai ainakin tehokkaammin esim. lihastreeniä kehiin myös.

Kun työntelee kaksostenrattaita tai poikaa pyörällä ja kantelee tyttöä tai tekee lapiolla puutarhahommia tai talvella kolaa pihaa, niin eikös siinäkin tule lihasta? Siis noin esimerkiksi... Ei sitä "ennen vanhaankaan" ole punttisaleja ollut. Ne ei mua kiinnosta yhtään, jotenkin luonnottoman oloista minulle lähteä punttien kanssa heilumaan, kun samaa "harjoittelua" saa luonnollisella tavalla normiaskareissa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ne ei mua kiinnosta yhtään, jotenkin luonnottoman oloista minulle lähteä punttien kanssa heilumaan, kun samaa "harjoittelua" saa luonnollisella tavalla normiaskareissa.
No ei kyllä saa. En sano että punttitreeni on jotenkin ylivertaista noihin sun luettelemiin verrattuna, mutta ei ne kyllä ole millään lailla samaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ne ei mua kiinnosta yhtään, jotenkin luonnottoman oloista minulle lähteä punttien kanssa heilumaan, kun samaa "harjoittelua" saa luonnollisella tavalla normiaskareissa.
No ei kyllä saa. En sano että punttitreeni on jotenkin ylivertaista noihin sun luettelemiin verrattuna, mutta ei ne kyllä ole millään lailla samaa.

No taisin kirjoittaa hieman väärin aiemmin, onhan toki punttitreeni kohdennettua tiettyihin lihaksiin aina. Mutta silti se tuntuu minusta "luonnottomalle" (siis että itse menisin punttitreeniin, olen monta kertaa kokeillut ja ei vaan ole mun juttu, osa ihmisistä tykkää ja se on kiva juttu) ja mieluummin huhkin puutarhassa ja kolaan pihoja tai jyryän lasten kanssa. Kai nekin nyt lihaksia kehittää, ja luulen että aika kokonaisvaltaisestikin kun päivittäistä on ja kestää pitkäänkin, tuntejakin.

Uusimmat

Yhteistyössä