Onko rumaa pyytää kohteen sulkemista etuajassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kokematon huutonet-käyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kokematon huutonet-käyttäjä

Vieras
Niin, siis voinko pyytää kohteen sulkemista etuajassa? Onko se rumaa/huutonetin tapojen vastaista. Katsoin, että tyypillä on ollut kohde myynnissä kuuteen kertaan syksyn aikana, eikä sitä ole koskaan huudettu. Olisin valmis ostamaan, mutta ärsyttää kun tarvitsisin tavaran heti, en vasta pitkälti joulun jälkeen. Olenko tyhmä jo huudan ja pyydän sitten heti perään, jos myyjä voisi sulkea kohteen ja myydä tuotteen minulle. Tuotteessa ei ole hintavarausta eikä osta heti vaihtoehtoa...hintakin olisi ihan kohdallaan yhdellä huudolla. Varmaan juuri se mitä myyjä odottaa siitä ikinä saavansa.

Aina voi kysyä, vaikka itse en sulje kesken kaiken. Tosin mulla kohteissa joko alhainen lähtöhinta (jolloin huutoja tulee aina useampia) tai lähes aina osta heti -hinta. Jos kohteissa olisi jo yksikin huuto, en todellakaan sulkisi kesken.

Tosin jos olisin tuo myyjä, eli tuote ollut myynnissä useasti, ei huutoja vielä lainkaan, ja joku kohteliaasti kysyisi moista varmaan sulkisin etuajassa ja myisin. Eli kysy kohteliaasti, ja mieluummin ennen huutoa jos todellakin haluat kaupat vain jos ne tehdään nopeasti.

Ärsyttävimpiä (tai oikeastaan eivät ärsytä vaan turhauttavat) ovat ostajaehdokkaat jotka laittavat viestiä "Millä hinnalla myisit suoraan/lopettaisit huutokaupan?" kun kohteessa on osta heti -hinta. Vastaan aina että tuolla osta heti -hinnallahan tuo lähtee...

Yhteistyössä