Onko se niin, että jos ilmoittaudun työttömäksi, en saa mistään mitään, kun ukon tulot otetaan huomioon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja keplottelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

keplottelija

Vieras
Lehdestä luin miten kotiäidit keplottelevat saadakseen enemmän rahaa -ilmoittautuvat työttömiksi sen sijaan, että olisivat kotihoidontuella. Netissä tutustuin asiaan ja suurempihan se työttömyyskorvaus on... Mutta kun en ole ollut töissä niin vaukuttaako siis ukon tulot siihen rahaan? Siinä laskussa en saisi pennin pyörylää!

En ihan tiedä, mutta jos ei kuulu mihinkään liittoon jne vaan saa kelalta sen peruspäivärahan, niin minun ymmärtääkseni silloin katsotaan miehenkin tulot, jolloin voi jäädä ilman tukea. Vai onko tässäkin joku 500päivän sääntö tms, en tiedä.
Mä en jaksais keplotella, jos sitten joutuisi välttelemään joihinkin p***a-töihin menoa jne, mielummin pienellä kotihoidontuella ja rauhallisin mielin.

juu itse en sais ainakaan mitään, kun itsekin sen lehtijutun jälkeen tutustuin asiaan.
työmarkkinatuesta vähennetään kotihoidontuki pois ja puolison tulot vaikuttaa. mitään ei jää käteen.

Yhteistyössä