onko se niin kamalaa jos ei sitä rinsessaa synnykkään??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja henni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun kaverillani on 5 lasta, joista yks on tyttö. Hän haluaa kuulema 2 tyttöä ja aikoo niin pitkään tehdä lapsia, kun se yksi tyttö vielä tulee. Kaikenkukkuraksi hänelle on tehty 4 sektiota, koska ensimmäinen synnytys oli niin katastrofi, ettei voi normaalisti enää synnyttää.
Kun odotin kolmatta lasta (esikoinen poika, toinen tyttö, kolmas tyttö ja tuleva neljäs on poika), niin kaveri ei edes onnitellut, tokas vaan, et meinaakko taas tytön pyöräyttää..

Olen onnellinen, että minulla ei ole tyttöä. Meidän suvussa äiti-tytärsuhteet ovat olleen jo monen sukupolven ajan hyvin ongelmallisia, ja molempina raskausaikoina toivoin salaa, että saisimme pojan. Tietysti olisin ottanut tytönkin onnellisena vastaan, mutta jälkeenpäin ajatellen olen helpottunut, että tyttöä ei meille syntynyt. En osaisi olla tytön kanssa, en ole prinsessaäiti, enkä ole koskaan tajunnut tyttöjen leikkejä, enkä aikuisenakaan tyttöjen juttuja.

Vauvakuume on kova, mutta pelkään, että saamme tytön enkä osaa kasvattaa sitä niin, että suhteestamme tulisi lammin ja hyvä. Kuten ei osannut äitini, hänen äitinsä, mummuni äitikään....

Mutta jos päätämme vielä tehdä yhden lapsen, teemme sen rakkaudesta lapsiin, emme siksi että saisimme kolmannen pojan.

Oletteko huomanneet että ne jotka haluavat ain tyttöjä ovat suuriperheellisiä, alemman palkkatulon ihmisiä. haluavatko kenties että heidän tyttönsä löytävät rikkaan ja hyvätuloisen miehen elättämmän. eiks suurin osa vanhemmista elä elämäänsä lasten kautta. ?

Alkuperäinen kirjoittaja henni:
mulla on yks bestis mulla on tyttö ja poika nyt odotan kolmatta joka luultavasti tyttö
tällä mun bestiksellä on 4 poikaa ja masussa oleva on poika

nyt kun ollaan samoilla viikoilla (sattumaa) ollaan puhuttu paljon raskaudesta tämä on hehkuttanut että on niin varma että tämä 5 lapsi on tyttö kun kaikki on ihan erinlaista mielihalut ja kaikki mitkä on ollut aikasemmissa raskauksissa. ultrassa sit näkyi selvä poika ja mä sain tyttö lupauksen.
nyt tämä kaveri ei sit pidäkkään muhun enään yhteyttä facebookista poistanut kaikki kirjoitukset eikä vastaile mun mese keskusteluihin. tuntuu että välttelee mua mutta ihan sama mä jään tutkaileen tilannetta.

tiedän että haluaa tyttöä mutta tarviiko mulle kiukutella kun meille tulossa tyttö. kyseli viä ilosesti mesessä vointeja,kuulumisia mun ultra päivänä ja sit illalla kysy näkykö sukupuoli sen jälkeen ei oo kuulunut mitään.

jaa no meillä on 2 tyttöä ja ei yhtään prinsessaa. ovat jo oppineet, että kaikkimikä liittyy tyttöjen haluihin, tapoihin ja iloihin, on halveksuttua ja vähempiarvoista maailmassa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Oletteko huomanneet että ne jotka haluavat ain tyttöjä ovat suuriperheellisiä, alemman palkkatulon ihmisiä. haluavatko kenties että heidän tyttönsä löytävät rikkaan ja hyvätuloisen miehen elättämmän. eiks suurin osa vanhemmista elä elämäänsä lasten kautta. ?

sori en ole ap... :( + on mun nimimerkki!

Alkuperäinen kirjoittaja henni:
mulla on yks bestis mulla on tyttö ja poika nyt odotan kolmatta joka luultavasti tyttö
tällä mun bestiksellä on 4 poikaa ja masussa oleva on poika

nyt kun ollaan samoilla viikoilla (sattumaa) ollaan puhuttu paljon raskaudesta tämä on hehkuttanut että on niin varma että tämä 5 lapsi on tyttö kun kaikki on ihan erinlaista mielihalut ja kaikki mitkä on ollut aikasemmissa raskauksissa. ultrassa sit näkyi selvä poika ja mä sain tyttö lupauksen.
nyt tämä kaveri ei sit pidäkkään muhun enään yhteyttä facebookista poistanut kaikki kirjoitukset eikä vastaile mun mese keskusteluihin. tuntuu että välttelee mua mutta ihan sama mä jään tutkaileen tilannetta.

tiedän että haluaa tyttöä mutta tarviiko mulle kiukutella kun meille tulossa tyttö. kyseli viä ilosesti mesessä vointeja,kuulumisia mun ultra päivänä ja sit illalla kysy näkykö sukupuoli sen jälkeen ei oo kuulunut mitään.

No hyi helv.

Mä tunnen naisen, jolla on kolme tyttöä ja lisää kuulemma toivoisi, vaikka poikakin olisi yhtä tervetullut. Tällä naisella on itsellään kolme veljeä ja yksi sisko ja hän on siskonsa kanssa niin läheinen, että toivoo tyttärilleen mahdollisimman monta siskoa. Tiedostaa hän toki ettei suhde välttämättä muodostu läheiseksi samaa sukupuolta olevien sisarusten välillä mutta tämä oma kokemus kuitenkin vaikuttaa hänen tyttöhaaveisiinsa.

En usko että tytöistä haaveilevien ihmisten välillä olisi palkkatuloihin liittyviä yhtäläisyyksiä ja vielä vähemmän uskon, että etenkään länsimaalaiset vanhemmat toivovat tyttärelleen hyvätuloista elättäjää. Veikkaan että moni odottaa/toivoo tyttären kouluttautuvan ja hankkivan itse itselleen korkean elintason.

Tämä tyttöjen ylistäminen/toivominen on nykyään tällä palstalla ihan arkipäivää.
Voi poikavauvareppanat, kun vanhemmat vaan tyttövauvoja toivovat.

Nimim. niin onnellinen poikavauvan odottaja

Ihan normaalia se kai on, että monen tytön tai pojan jälkeen haluaisi jo sitä toista sukupuoltakin olevan lapsen.

Ja täysin sallittua on toivoa tiettyä sukupuolta & olla hetken aikaa pettynyt kun ultrassa ei tulekaan toivottuja uutisia sukupuolen suhteen. Ei se sitä tarkoita, etteikö terveys olisi tärkeintä, tai sitä etteikö se "väärää sukupuolta" oleva vauvakin olisi erittäin rakas ja tervetullut.

Alkuperäinen kirjoittaja *:
joillekkin idiooteille on näköjään lapsen sukupuoli tärkeämpää kun lapsen terveys!!voi jumaliste!!

Missä on niin sanottu? Missään kohdassa en ole sellaista lukenut. Jotkut ovat kyllä sanoneet että haluaisivat ennemmin toisen, mutta tiedostavat varmasti ettei valinta ole heidän käsissään ja kumpaakin rakastaisivat yhtä paljon. Se että joku ei saa lapsia ei ole näiden helposti saavien vika. En kysy tosissani tätä, mutta miten terve lapsen sitten pitää olla että kelpaa? Missä menee sairaan ja terveen lapsen raja? En myöskään sitä että äiti joka odottaa 5:ttä poikaa ja toivoo 6:sta tyttöä niin pahalla.

No mä haluan tyttöjä ja haluan suurperheen. Pettyisin todella jos en saisi tyttöä. Olen itsekin suurperheestä (3 veljeä ja 3 siskoa). Öööhh rahalla ei ole mitään merkitystä, ihan pöllö olettamus, voihan poikakin löytää rikkaan tyttöystävän ja mitä väliä jos olisivat köyhiä kuin kirkon rotat ei se raha onnea tuo. Enkä mä lasten kautta haluis elää, mutta voisin kuvitella, että lapset ja äitiys olisi mulle äärettömän tärkeetä.

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Ihan normaalia se kai on, että monen tytön tai pojan jälkeen haluaisi jo sitä toista sukupuoltakin olevan lapsen.

Ja täysin sallittua on toivoa tiettyä sukupuolta & olla hetken aikaa pettynyt kun ultrassa ei tulekaan toivottuja uutisia sukupuolen suhteen. Ei se sitä tarkoita, etteikö terveys olisi tärkeintä, tai sitä etteikö se "väärää sukupuolta" oleva vauvakin olisi erittäin rakas ja tervetullut.

Mutta se että katkaistaan välit ystävään jolla on sitä itselle toivottua sukupuolta :(
En vaan käsitä miten aikuiset ihmiset kehtaavat pettyä lapsensa sukupuoleen, oma pieni rakashan se siitä huolimatta on.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tämä tyttöjen ylistäminen/toivominen on nykyään tällä palstalla ihan arkipäivää.
Voi poikavauvareppanat, kun vanhemmat vaan tyttövauvoja toivovat.

Nimim. niin onnellinen poikavauvan odottaja

Mä puolestani tunnun jatkuvalla syötöllä törmääväni siihen, että "pojat on tyttöjä parempia" :)

Eipä tästä montaa päivää ole kun kirjoitin johonkin ketjuun että mulla on 2 tyttöä ja kolmas tulossa ja että kun ultrassa kolmosen sukupuoli selvisi niin se oli iloinen asia...joku tähänkin kommentoi jotenkin sillätavoin, että "uskottele vaan rauhassa että oli iloinen yllätys" tjtn.

Mä uskon lopulta että tuo tyttö/poikatoive menee aikalailla 50-50.

Ap:n kaveri suunnilleen muuttui kateudesta vihreäksi kun ei saa tyttölasta kun kaverikin saa. Ei ollut kyse mistään pikkuhetkestä.

Alkuperäinen kirjoittaja -:

Mutta se että katkaistaan välit ystävään jolla on sitä itselle toivottua sukupuolta :(
En vaan käsitä miten aikuiset ihmiset kehtaavat pettyä lapsensa sukupuoleen, oma pieni rakashan se siitä huolimatta on.

Minkä ihminen tunteilleen voi? Niitä kun ei voi ohjailla. Vai oletko sitä mieltä ettei tuosta asiasta saisi puhua ääneen, eikä sitä siis saisi kenellekään myöntää? Mun mielestä se se vasta hassua olisikin, mutta mulla onkin tapana puhua aika suoraan jne.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Minulla on neljä poikaa ja olen raskaana. Jos tämä viides ei ole tyttö, niin olen rehellisesti sanottuna vihainen ja pettynyt. Haluan tytön ja teen vaikka kaksikymmentä lasta että sen saan.

Mieheni haluaa myös tytön, mutta hän sanoo että viisi lasta saa riittää koska kuulemma noille pojille ei jää aikaa. Siltikin haaveilen tytöstä.

Meidän pojat on kyllä kovin rakkaita, mutta juuri niitä peruspoikia, likaisia ja villejä räkänokkia. Kaverini tytöt ovat kauniita, kilttejä ja heillä on ihastuttavat tavat. Minäkin haluan!

Ystäväni sai neljän pojan jälkeen tytön, jos meille ei sitä suoda, niin en halua nähdä tätä ystävää enää. En vain kestäisi, olen todella kateellinen.

Rakastan kuitenkin lapsiani, mutta olen ikäni halunnut tyttöä!

:x :o

Pettymyksen tunteelle tuskin mitään voi, ja monella varmaan onkin pettymyksen lisäksi itseinho: miten kehtaan pettyä, ei mulla ole lupaa pettyä, en voi kertoa kenellekään että petyin....näin mun hyvä ystäväni ainakin kertoi, kun aikoinaan odotti neljättään ja ultrassa sanottiin että taas tulee poika. Ensireaktio oli sekä hänellä että miehellä HÖH, ja sitten kauhee morkkis siitä että kehtasivat pettyä. No, heilläkin on nyt lopultakin se rinsessa :heart: ja rinsessalla ihanat isoveljet.

Ja ystävyyssuhteen katkaisemiselle voi olla miljoona syytä, ei aina vaan jaksa :D. Jos se johtuu siitä että toinen saa tyttövauvan niin onhan se aika typerää kyllä...

Alkuperäinen kirjoittaja chef:

Minkä ihminen tunteilleen voi? Niitä kun ei voi ohjailla. Vai oletko sitä mieltä ettei tuosta asiasta saisi puhua ääneen, eikä sitä siis saisi kenellekään myöntää? Mun mielestä se se vasta hassua olisikin, mutta mulla onkin tapana puhua aika suoraan jne.

Pitäis ne jalat ristissä, sille tulevan vauvan sukupuolelle kun ei itse mitään voi.. Siinä vaiheessa kun alkaa lasta tekemään, vois olla oikeasti aikuinen ja olla tyytyväinen että ylipäätänsä raskautuu ja joskus sen terveen vauvan syliinsä saa. Sekään kun ei kaikille ole itsestäänselvää.

Minulla 3 poikaa. Vimekeväänä tuli keskenmeno viikolla 16 ja se oli tyttö.
Miehen veljellä on 2 poikaa ja tyttö. Kyllä saadaan jatkuvasti kuulla, kun he ovat onnistuneet saamaan tytön ja me ei.

Alkuperäinen kirjoittaja millinka:
Alkuperäinen kirjoittaja Kokenut:
Minulla on neljä poikaa ja olen raskaana. Jos tämä viides ei ole tyttö, niin olen rehellisesti sanottuna vihainen ja pettynyt. Haluan tytön ja teen vaikka kaksikymmentä lasta että sen saan.

Mieheni haluaa myös tytön, mutta hän sanoo että viisi lasta saa riittää koska kuulemma noille pojille ei jää aikaa. Siltikin haaveilen tytöstä.

Meidän pojat on kyllä kovin rakkaita, mutta juuri niitä peruspoikia, likaisia ja villejä räkänokkia. Kaverini tytöt ovat kauniita, kilttejä ja heillä on ihastuttavat tavat. Minäkin haluan!

Ystäväni sai neljän pojan jälkeen tytön, jos meille ei sitä suoda, niin en halua nähdä tätä ystävää enää. En vain kestäisi, olen todella kateellinen.

Rakastan kuitenkin lapsiani, mutta olen ikäni halunnut tyttöä!

:x :o

Mäkin paheksun, siis ei voi olla tottakaan! Sit ihmetellään kuorossa kun on niin pahoinvoivaa sakkia, voi luoja taas. :/

Joillekin "ajatustunteilleen" pitää pystyä jotakin, toi on jo sairasta.

Pitäis ne jalat ristissä, sille tulevan vauvan sukupuolelle kun ei itse mitään voi.. Siinä vaiheessa kun alkaa lasta tekemään, vois olla oikeasti aikuinen ja olla tyytyväinen että ylipäätänsä raskautuu ja joskus sen terveen vauvan syliinsä saa. Sekään kun ei kaikille ole itsestäänselvää.

Tunteitaan ei vaan edelleenkään voi hallita. Vaikka toivoo kovasti tyttöä, on varmaan erittäin tietoinen myös siitä että voi tulla poika - ja siitä, että kaikki eivät saa lainkaan lapsia.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Minulla 3 poikaa. Vimekeväänä tuli keskenmeno viikolla 16 ja se oli tyttö.
Miehen veljellä on 2 poikaa ja tyttö. Kyllä saadaan jatkuvasti kuulla, kun he ovat onnistuneet saamaan tytön ja me ei.

EI voi olla totta :o
Oikeen "onnistuttu"
Teillä molemmilla kolme lasta, eikä he kyllä todellakaan ole sen parempia kun heillä se tyttö on.. Oikeasti nämä ihmiset :(

Yhteistyössä