Onko se nukutus kaavinnassa kauheaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Entä jos mä en herääkkään?Onko sen jälkeen kauhean paha olo?
kauanko siitä "humautuksesta"menee että herää tai siis kauanko siinä unessa ollaan?

Minä olin unessa noin 15minuutti, tosi nopea toimenpide ja tokkurainen oli kesti tunnin verran jonka jälkeen koitin syödä, mutta mkän ei pysyny sisällä muutamaan tuntiin. Vesi oli ainoa, mitä elimistö hyväksy.

Ei tarvitse ollenkaan pelätä nukutusta. Minulle jouduttiin tekemään kaavinta keskeytyneen keskenmenon jälkeen viime syksynä ja nukutus pelotti, kun koskaan aikaisemmin minua ei ole nukutettu. Kaavinta tapahtui ns. humautuksessa, joka on kevyempi kuin tavallinen nukutus. Ei laiteta hengitysputkea tmv. Tuntui vain kuin olisi hetken nukkunut unia näkemättä, heräsin kun toivat leikkaussalista pois. Ei tullut oksettava olokaan.

Voimia sinulle ja pahoitteluni!

taitaa olla tapauskohtaisesti toi intubointi... jollain ei intuboida, mutta mulla kyllä... itse toimenpide kesti 17 minuuttia... aamulla ei saanut syödä ja pois pääsi kun oli saanut syötyä ja vessa hommat onnistui... mä pääsin 3h humautuksen jälkeen kotia... piti olla saattaja...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Intuboiko ne humautuksen ajaksi eli työntävätkö putken nieluun?

Siis normaalissa leikkauksessa, vaikka umpisuolen poisto, niin siinäkö intubodaan???? mulla kyseisen leikkauksen jälkeen oli tosi tokkura olo ja oksensin kokoillan. Mutta en ole ikinä tullu ajatelleeks et putki laitetaan nieluun leikkauksessa...

Ei ollu nukutus kamala kokemus.
Mä en muista miten kauan olin nukutettuna ku kaavinta tehtiin aikoinaan... Mutta kun taju lähti niin tuntu että samantien mua jo heräteltiin ja "homma" oli tehty.
Mitään oksettavaa oloa mulle ei tullu, ja pystyin syömäänkin normaalisti pian sen jälkeen... Paitsi että mulle tuli kohtutulehdus siitä ja maha oli kauheen kipee jo päivällä, sen takia ei sitte ruoka maistunu. Ja yötäni en pystyny nukkumaan, aamulla olikin sitte kuume jo miltei neljässäkymmenessä :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Siis normaalissa leikkauksessa, vaikka umpisuolen poisto, niin siinäkö intubodaan???? mulla kyseisen leikkauksen jälkeen oli tosi tokkura olo ja oksensin kokoillan. Mutta en ole ikinä tullu ajatelleeks et putki laitetaan nieluun leikkauksessa...

Täysanestesiassa eli tavan nukutuksessa laitetaan aina. Aineet "halvaannuttaa" koko kehon eli myös keuhkot ja hengitys lamaantuu. Intuboinnin avulla keuhkot yhdistetään hengityskoneeseen, joka hoitaa hengityksen nukutuksen aikana.

Tän takia pelkään nukuttamista h*lvetisti, vaikka kerran olen ollut nukutuksessa. Siinä vaan on niin totaalisen vihannes, et jos sähköt katkeis jostain kumman syystä leikkurissakin niin kuolis aika nopeesti...

Täysanestesiassa eli tavan nukutuksessa laitetaan aina. Aineet "halvaannuttaa" koko kehon eli myös keuhkot ja hengitys lamaantuu. Intuboinnin avulla keuhkot yhdistetään hengityskoneeseen, joka hoitaa hengityksen nukutuksen aikana.

Tän takia pelkään nukuttamista h*lvetisti, vaikka kerran olen ollut nukutuksessa. Siinä vaan on niin totaalisen vihannes, et jos sähköt katkeis jostain kumman syystä leikkurissakin niin kuolis aika nopeesti...

jos sähköt menee niin sairaaloissa on varageneraattorit mitkä hoitaa sähkön saannin... eli siitä ei pelkoa..

Mulla oli sellainen kevyt humautus, ei tullut huono olo heti sen jälkeen, vaan näin hallusinaatioita (varmaan ne kipulääkkeetkin vaikutti ja pieni kokoni) pari tuntia ennen kuin aloin "selvitä". Illalla sitten pääsin kotiin, mutta verenhukasta olin tosi heikkona.

Mulle on tehty kaavinta synnytyksen jälkeen ja se nukutus oli semmonen kevyt humautus, ei varsinainen nukutus. Herätettäessä oli ihan semmonen olo, kun olis ollu nukkumassa ja otti rankasti pattiin, kun herätettiin kesken unien!
Sterilisation yhteydessä mut on sitten nukutettu ja sillon oksensin vuorokauden ja olin väsyny, eli nukuin 2-3 vrk.

Alkuperäinen kirjoittaja :

jos sähköt menee niin sairaaloissa on varageneraattorit mitkä hoitaa sähkön saannin... eli siitä ei pelkoa..
No kyllä mä tiedän noi varageneraattorit. Ajatus vaan siitä, että kehon oma kyky pitää elintoimintoja yllä lamaannutetaan on inhottava..

Yhteistyössä