Onko se nyt niiiin kamalaa, jos pieni poika leikkii tupakoivansa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Meillä ei kukaan polta, mutta appiukko ja miehen ukki polttaa. Siinä siis lähipiirin mallit. Nyt tuo 4v on keksinyt, että hänkin polttaa... tyhmää joo, mutta luulen, ettei ole kovin pitkäikäinen leikki. Leikkii tätä tupakoimista siis vain joskus.

Kaveri kauhisteli ja sanoi vähän nenänvartta pitkin, että heidän lapset ei koskaan saaneet leikkiä moista. Ja rouva itse veti siinä sanoessaan samalla jotain norttia :whistle:

kyllä minäki muistan että pikkulikkoina leikittiin tupakoimista milloin milläkin kepin pätkällä ja silloin taidettiin vielä myydä semmosia suklaatupakoitaki :O
terveisin nykyinen tapatupakoitsija :D

Lisään vielä, että lapselle on kerrottu ettei tupakointi ole viisasta, mitä kaikkea se aiheuttaa ym. Ja mielestäni kun tuollaiseen kiinnittää mahdollisimman vähän huomioo, se loppuu aikanaan. Ei noi isommatkaan ole enää vuosiin tätä leikkineet :D

No voi... :D Kunhan ei mitään oikeasti palavaa käsittele kaikki on hyvin. Muistan itekki kun lapsena kavereiden kans leikittiin kaikenlaisia koti-leikkejä ja välillä "tupakoitiin"; käytettiin siis keppejä yms. ja aniharva meistä tupakoi nykyään tai koskaan edes alotti. :) Hysteerinen kaveri.

Meillä tyttö halusi kylästä vappuna naapurin pihalta löytämänsä tyhjän lonkerotölkin leluksi (naapurin juoma). Pesin sen ja leikkeihin tuli. No tytön synttäreillä yksi n.3,5-vuotias poika löysi tän tölkin lelulaatikosta ja häntä pyydettiin synttäripöytään leikeistä. Hän totesi: Oota mä juon mun kaljan ensin.

Meillä 4-v tyttö leikki myös, kun näki enonsa tupakoivan. Leikki ei kuitenkaan montaa päivää kestänyt - onneksi. Selitin lyhyesti, että tupakointi on epäterveellistä ja haiseekin pahalle.

Meillä jo 2-vuotias "polttaa pupakkaa". Mun mielestä aika inhottavaa, mutta en ole sen enempää siihen puuttunut. Olen kyllä sanonut, että tupakka on pahaa ja siitä voi tulla kipeäksi, mutta en ole kieltänyt tuota leikkiä. Luultavasti sekin menee ohi. Kauhean aikaisin vaan tuo on sen keksinyt..

Lapsen isä polttaa satunnaisesti lapsen nähden. Itse en polta.

Alkuperäinen kirjoittaja ccc:
Eiköhän kaikki lapset tuota harrasta josain vaiheessa.

Ei tän rouvan mielestä, he ovat niin esimerkillisiä kasvattajia :xmas: Mitä nyt esikoinen koulussa jatkuvasti vaikeuksissa, kotiarestissa jne... Kun kysyin, miksei lapsi saa leikkiä vaikka hän itse samaan aikaan polttaa vieressä, niin sanoi perusteluksi, että "se on aikuisten juttu".

Minäkin "tupakoin" n. 5 vuotiaana ikkunan ääressä. Siitä huolimatta en ole koskaan innostunut oikeasta tupakasta, tietty teininä tuli kokeiltua mutta ei onneksi jäänyt tavaksi.

Mun 3-vuotias leikki kesällä tupakkahommia. Oli kamalan kiinnostunut, jos näki jonkun polttavan. Meillä ei tupakoi suvussa kukaan. Eikä kavereistakaan. Mutta ainahan niitä savuttelijoita näkee. Jotain kiehtovaa tossa polttamisessa selvästi on, kun lapsikin sen bongaa. Vaikka mä en ole ymmärtääkseni koskaan asiaa mitenkään kommentoinut.

Toisaalta lapsella on nyt joku ihme oraalikausi muutenkin. Aina on suussa joko sormet tai kirjanselkä tai joku lelu.

Eihän se ole kamalaa, varsinkin jos 2-vuotias poika onnistuu terapian avulla vähentämään viiteentoista savukkeeseen päivässä neljästäkymmenestä.
http://www.nationalturk.com/en/2-year-old-indonesian-boy-cuts-down-smoking-to-15-cigarettes-547244564

Alkuperäinen kirjoittaja viesar:
Eihän se ole kamalaa, varsinkin jos 2-vuotias poika onnistuu terapian avulla vähentämään viiteentoista savukkeeseen päivässä neljästäkymmenestä.
http://www.nationalturk.com/en/2-year-old-indonesian-boy-cuts-down-smoking-to-15-cigarettes-547244564

Hei, nyt puhutaan siitä, että lapsi leikkii tupakoimista jollain kepin pätkällä!! Vähän eri asia kuin se, että oikeesti polttais...

Minäkin leikin tupakoivani lapsena, kun kovin ihailemani täti tupakoi. Musta se oli niin hienon näköistä. Teininä tupakkaa kokeilin, mutta vakituisesti en alkanut polttamaan, ja jossain vaiheessa aloin samaiselle tädillekin luennoimaan tupakan vaarallisuudesta :)

Alkuperäinen kirjoittaja -:
Minäkin leikin tupakoivani lapsena, kun kovin ihailemani täti tupakoi. Musta se oli niin hienon näköistä. Teininä tupakkaa kokeilin, mutta vakituisesti en alkanut polttamaan, ja jossain vaiheessa aloin samaiselle tädillekin luennoimaan tupakan vaarallisuudesta :)

Meilläkin nuo isommat pitää valistussaarnoja papalle ja ukille ja pitelevät nenäänsä et "hyi kun haiset pahalle" :D

kyllä minäki muistan että pikkulikkoina leikittiin tupakoimista milloin milläkin kepin pätkällä ja silloin taidettiin vielä myydä semmosia suklaatupakoitaki :O
terveisin nykyinen tapatupakoitsija :D

Älä siitä niitä ihania karkkeja syytä, vaan itseäsi. Kyllä minäkin niitä "polttelin" mutta en polta aikuisena. =) Tietysti lapsi matkii kaikkea mitä näkee. Poliisia ja rosvoakin leikitään, mutta harvasta tulee kumpiakaan.