onko se vihree savikakka ja pahanhajuset pierut, aina vauvalla merkki maitoallergiasta?

Saapasjalkakissa

Aktiivinen jäsen
02.06.2004
3 490
0
36
Ilmavaivoja siis piisaa ja kakka tulee noin kerran päivässä, kerran kahdessa päivässä ja ehtii massussa vaivaamaan kyllä kun niin harvoin tulee... Ihan alusta saakka on menty samalla rytmillä ton kakan kanssa...
Pelkkää korviketta syyään (nan) josta muistan jollakin muullakin muksulla olleen savikakkaa, mutten nyt äkkiseltään muista oliko kaikilla myös ilmavaivoja kyseisestä tuotteesta...
Ja kannattaisko mun nyt ihan omatoimisesti ostaa jotain apteekin maitoa vai alanko suoraan tappelemaan lääkärin kanssa?
Kyseisen lääkärin toimesta tai toimettomuudesta (ihan miten vaan) meidän aikaisempi poika kärsi mahakipuja melkeen vuoden kunnes mä ite tajusin vaihtaa maidottomiin tavaroihin. Niin tyhmä mä olin. Lääkäri vänkäs mulle koko sen vuoden ettei niin pienillä VOI olla mitään yliherkkyyttä maidolle... Joopa joo.
Jos joku tästä nyt jotain selvää sai, niin kysymys oli lähinnä siitä,että onko noi meidän pojan oireet aina VARMA merkki allergiasta vai voiko olla kyse esim siitä ettei korvike sovi, tai yms? Eli mistä mä alotan nyt tän sumplimisen?
Disflatylia käytetään noin 10tippaa/3 krt päivä. Välillä oltiin jo isommallaki tippa-annoksella kun en oikeen tiedä onko tosta jotain apua... Sitte jos sen lopettaa niin yöunetki menee pojalta.

Väri voi olla merkki allergiasta, mutta ei kuitenkaan sata varma merkki. Kokeilemallahan se selviää. Jos vauva pelkällä korvikkeella niin sinuna hakisin purkin Almironia apteekista ja kokeilisin sillä. Helppoa kokeilla, kun ei tarvitse itse alkaa diettaamaan.

Eli helpotti nyt kummasti jo tääkin tieto, ettei se täysin varmaa ole...
Eli maitohappobakteeria? Apteekistako? jotain erikoista?
Ja tosta hieronnasta, mä koitin hieroo pojan masua tuossa muutamana päivänä ja se auttokin, kakkakin muuttu hetkeks ihan normaaliks mut sitte jostain syystä masu tuli täyteen punaista näppyä, ilmeisesti herkisty vähän iho hieronnasta, käytin vauvaöljyy, onko parempia vaihtoehtoja?
Kiitos kovasti kaikille neuvoista...

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Väri voi olla merkki allergiasta, mutta ei kuitenkaan sata varma merkki. Kokeilemallahan se selviää. Jos vauva pelkällä korvikkeella niin sinuna hakisin purkin Almironia apteekista ja kokeilisin sillä. Helppoa kokeilla, kun ei tarvitse itse alkaa diettaamaan.

Muistelin että ne on ihan älykalliita? Miten kallis on sitten älykallis? :D mun kaveri siis vaan tolkutti mulle että ne on älykalliita, eikä osannu kertoo miten kallis on älykallis... Ja jos yhen tommosen (purkinko?) Ostaa niin miten paljon siitä tulee..? Eiks ne mahda kuitenki jauheita olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Eli helpotti nyt kummasti jo tääkin tieto, ettei se täysin varmaa ole...
Eli maitohappobakteeria? Apteekistako? jotain erikoista?
Ja tosta hieronnasta, mä koitin hieroo pojan masua tuossa muutamana päivänä ja se auttokin, kakkakin muuttu hetkeks ihan normaaliks mut sitte jostain syystä masu tuli täyteen punaista näppyä, ilmeisesti herkisty vähän iho hieronnasta, käytin vauvaöljyy, onko parempia vaihtoehtoja?
Kiitos kovasti kaikille neuvoista...

me laitettiin sipaisu ihan kylpyöljyä tai ruokaöljyä, ja hierottiin kantapohjat, varpaat ja koko jalkapohja, joka vaipanvaihdolla. usein pieri silloin samalla.. ja sitä jumppaa, varpaat korviin ja kysytään "tilleeko pierruu?" :) ja tulihan sitä.. =)

Almironia semmonen iso purkki ilman kelakorvauksia (ei saa ennen lääkärin b-lausuntoa) maksaa noin 42 euroa. Siitä tulee maitoa n. 7 litraa. Neocate joka on sitten seuraava askel tuosta maksaa ilman kelakorvauksia reipas 50 euroa ja siitä tulee maitoa noin 3,5 litraa. :o Meillä mahdollisesti edessä vaihto Neocateen ja ennenkuin sen korvauksen kelalta saa niin menee varmaan kuukausi tuolla täydellä hinnalla. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja mennis:
Almironia semmonen iso purkki ilman kelakorvauksia (ei saa ennen lääkärin b-lausuntoa) maksaa noin 42 euroa. Siitä tulee maitoa n. 7 litraa. Neocate joka on sitten seuraava askel tuosta maksaa ilman kelakorvauksia reipas 50 euroa ja siitä tulee maitoa noin 3,5 litraa. :o Meillä mahdollisesti edessä vaihto Neocateen ja ennenkuin sen korvauksen kelalta saa niin menee varmaan kuukausi tuolla täydellä hinnalla. :headwall:

:whistle: Auts...
Puhu se kaveri sitte asiaa... :D
Nyt mä en osaa sitte päättää alotanko mä nyt sitte kokeilemalla jotain tämmöstä korviketta, vai koitanko vielä tota hieromista...
Eikös se kuitenki kestä noin pari viikkoa se ennenku tuloksia näkyy? Mietin että pitäiskö mun ottaa nyt vielä tänään yhteys neuvolaan ja kertoa mitä olen tekemässä, kun meillä on lääkärineuvola sitten ensviikon torstaina.

Mistä ne oikeesti ne näpyt on johtusin, ihan vaan siitä ku iho ärtyy vai?
Ne meinaan kyllä katos sitte parin päivän sisällä kun en enää hieronu...Hormoninäppyjä hänellä on muutamia siellä täällä, muttei sen kummempaa...

Meillä siirtyminen apteekin korvikkeeseen autto heti. Yöt muuttuivat heti rauhallisemmiksi, päikkärit piteni ja kakkakin alko näyttää normaalimmalta. Meillä se allergiakakka oli semmoista vihreää limalöllöä. Toki voit olla yhteydessä neuvolaan, mutta mie jos olisin neuvolan ohjeita kuunnellut, niin tyttö oireilis varmaan edelleenkin. Eivät meinaan olleet sitä mieltä ollenkaan, että vois olla allergiaa. Tossa kun oli 8kk-neuvolalääkäri ja siellä se lääkäri katto tytön tietoja ja huomasi, että on maitoallergia diagnosoitu yksityisellä, niin se vaan tuumas, että mistä te semmoista osasitte epäillä,kun eihän teidän tytöllä ole ollut koskaan mitään iho-ongelmia. :headwall:

En nyt todellakaan ole sitä mieltä, että teidän lapsella olisi maitoallergia. Mutta tuo maitoallergia on kuitenkin aika helppo sulkea pois kuvioista antamalla pari viikkoa tuota apteekin korviketta. Hienoahan se on, jos ei allergiaa ole. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Weatherwax:
Jos johtuu ilmasta ja syö korviketta, tuuppaa cuplatonta sinne pulloon aina 2-3 tippaa joka syötöllä. Sillä tavalla meillä on säästytty vatsanvääneiltä jotka ilmasta johtuvat.

Mun täytyy nyt oikeen miettiä siis mitä tässä tehdä... cuplaton ei oo sopinu meidän muille muksuille ollenkaan...
Ja toisaalta tekis mieli kokeilla kyllä toi maito, kun jotenki mä epäilen sitä eniten, mutta saada mies ostamaan tuon hintasta maitoa niin... :whistle:

Kiitos nyt kovasti kaikille... =)

Nii-in, kokeilemallahan se selviää. Meillähän nelosella kävi niin että korvikeiän juotiin nannia ja nyt vasta kävi ilmi että maitotuotteet ei käy vaan pitää olla laktoositonta. Mä kävisin ensin kaikki kaupan korvikkeet läpi ja sitten vasta apteekin tuotteisiin. Ja muista kokeilla niitä riittävän kauan aikaa että saat selvän vastauksen, muistaakseni meidän neitillä käytettiin nannia 3pv ennenkun saatiin selvyys, aluksi kun aloitettiin tuttelilla mikä ei sopinut, tuon 3pvn ajan tutteli vielä ilmeisesti vaikutti elimistössä.

Ja meillä pienempänä oli vielä niin että tovin aikaa ei käyny valmis nan vaan piti tehdä jauheesta plus että koko korvikeikä juotiin nan1, maha ei kestäny 2versiota. Että kokeilemalla ihan kaikki valmiista jauhemaisiin, niin selviää, tutteli omneostahan sanotaan että olis kaikkein vatsaystävällisintä

Alkuperäinen kirjoittaja Kirsikka:
Ja meillä pienempänä oli vielä niin että tovin aikaa ei käyny valmis nan vaan piti tehdä jauheesta plus että koko korvikeikä juotiin nan1, maha ei kestäny 2versiota. Että kokeilemalla ihan kaikki valmiista jauhemaisiin, niin selviää, tutteli omneostahan sanotaan että olis kaikkein vatsaystävällisintä

AHAA!!!
No kun nyt ollaan sitte käytetty Nania ihan nesteenä ja semperiä kokeiltiin ja tutteli (ne vasta kauheita oli :o )
Niin kannattaako mun nyt sitte kokeilla jotain jauhetta seuraavaks?
Mä täällä edelleen pähkään näiden asioiden kanssa..
Kauhistuttaa jos toisella on kipuja ja pitää ootella ja ootella vaan.
Toisaalta on kyllä ihan perustyytyväinen vauva,ettei hän nyt mitään mahdottomia oo ees itkeny :)

Yhteistyössä