Onko seksi itsestään selvää parisuhteessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rouvat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
R

rouvat

Vieras
Joku kirjoitti palstalla fiksusti, että ei suostuisi muuttamaan miehen kanssa yhteen jos ei olisi seksiä vähintään kerran viikossa.

En osaa itse vaatia seksiä. Olen kuitenkin elänyt suurimman osan nuoruuttani ja aikuisuuttani ilman seksiä eikä se silloin ollut onneni tiellä.

Miksi pitäisi olla niin, että rakkaus = seksi = onnellisuus?

ei, noin sen ei pidä olla, mutta mä olen sitä mieltä, että parisuhteessa kumppanien seksintarpeen pitää kohdata.. et ei toimi, jos toinen haluu 3 kertaa viikossa ja toinen 3kertaa vuodessa.... :) meillä onneksi kohtaa ja se 3-7kertaa viikossa on oikein mukava juttu :)

En halua/voi määritellä että vähintään tietyn verran on saatava. Selvä on ettei aina se voi toteutua, välillä on haastavampia aikoja. Mutta joo, seksi ja läheisyys kuuluu mun parisuhteeseen

Musta tuollainen vaatiminen on jo ajatuksenakin kuollut. Eikös seksiä harrasteta siksi, että halutaan? Että puoliso on rakas ja haluttava omissa silmissä? Eikö vaatiminen tapa sen tunteen hyvin nopeasti? Multa ainakin menisi halut, jos toinen vaatisi, että pakko harrastaa seksiä vähintään kerran viikossa. Elämäntilanteet vaihtelee, joskus harrastetaan enemmän ja joskus vähemmän. Seksi ei ole kaikki kaikessa. Kenties nuoremmat ajattelee kovin seksikeskeisesti, kun sitä tuputetaan joka tuutista eikä oma itsetunto ole välttämättä paras mahdollinen? Tuijotetaan jotain tutkimuksia, että suomalaiset harrastaa seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa, meidänkin on pakko ettei olla epänormaaleja!

Musta se on niin, että rakkaus = onnellisuus = seksi.

[QUOTE="vieras";22796200]Musta tuollainen vaatiminen on jo ajatuksenakin kuollut. Eikös seksiä harrasteta siksi, että halutaan? Että puoliso on rakas ja haluttava omissa silmissä? Eikö vaatiminen tapa sen tunteen hyvin nopeasti? Multa ainakin menisi halut, jos toinen vaatisi, että pakko harrastaa seksiä vähintään kerran viikossa. Elämäntilanteet vaihtelee, joskus harrastetaan enemmän ja joskus vähemmän. Seksi ei ole kaikki kaikessa. Kenties nuoremmat ajattelee kovin seksikeskeisesti, kun sitä tuputetaan joka tuutista eikä oma itsetunto ole välttämättä paras mahdollinen? Tuijotetaan jotain tutkimuksia, että suomalaiset harrastaa seksiä keskimäärin kaksi kertaa viikossa, meidänkin on pakko ettei olla epänormaaleja!

Musta se on niin, että rakkaus = onnellisuus = seksi.[/QUOTE]

no eikö suhde jossa toinen haluaa seksiä 3 kertaa viikossa ja toinen ei halua niin ole hitusen heikolla kantimella? siis toki seksiä harrastetaan siksi että halutaan, mutta tilannne jossa se toinen ei halua yhtä usein niin on melkolailla ongelmallinen.
seksi ei ole kaikki kaikessa mutta jos sitä ei saa tai sitä saa liian vähän niin hyvin äkkiä sitä haetaan toisaalta sitten..

Ei ehkä seksi mutta ainakin seksuaalisuus on tärkeä osa parisuhdetta, jos suhde perustuu selvästi johonkin muuhun on se minusta ystävyys- tai jonkinlainen kumppanuus suhde. Jossakin vaiheessa parisuhdetta ehkä voi elää pitkäänkin ilman seksiä, mutta jos se ei missään vaiheessa suhdetta ole olennaista en kutsuisi suhdetta parisuhteeksi.

No, minulle seksi on itsestäänselvyys parisuhteessa, mutta jos ei voitaisi sitä jostain syystä harrastaa, niin ei meidän suhde olisi yhtään sen huonompi. Rakastan miestäni ja tästä johtuen seksiä hänen kanssaan, sekä montaa muuta asiaa hänen kanssaan. Jos noista asioista ottaa sen seksin kuitenkin pois, niin jäljelle jää joka tapauksessa rakkaus mieheeni. :)

Sehän on niitä asioita, jotka jokainen rajaa itse. Jos etsii enemmänkin asuinkumppania kun rakkaussuhdetta, ei kai seksi silloin niin tärkeää ole. Mutta parisuhteeseen kyllä kuuluu hellyys ja läheisyys. Ja usein ne johtaa seksiin sellaisten ihmisten välillä, jotka tuntevat vetoa toisiinsa :)

no siis mun mielestä seksi kuuluu parisuhteeseen; mutta en kyllä sanois että se mitenkään on itsestään selvää; mun mielestä molempien pitää tehdä asian eteen jotain, että lempi leiskuu makkarissa.. ;)

[QUOTE="Neith";22796225]no eikö suhde jossa toinen haluaa seksiä 3 kertaa viikossa ja toinen ei halua niin ole hitusen heikolla kantimella? siis toki seksiä harrastetaan siksi että halutaan, mutta tilannne jossa se toinen ei halua yhtä usein niin on melkolailla ongelmallinen.
seksi ei ole kaikki kaikessa mutta jos sitä ei saa tai sitä saa liian vähän niin hyvin äkkiä sitä haetaan toisaalta sitten..[/QUOTE]

No mä ainakin haluan seksiä yleensä silloin kuin miehenikin, koska rakastan miestäni. Tietysti jos toinen haluaa jatkuvasti, siitä voi tulla ongelma. Mutta eikö tuollaisessa halukas/haluton tilanteessa pitäisi pohtia sitä, miksi se toinen ei halua? Ainahan siihen joku syy on.

Ei meidän suhde ainakaan siihen kaatunut, kun miehellä oli haluttomuus -kausi. En lähtenyt häntä pettämään, kyllä mä osaan itseni tyydyttää jos niikseen tulee. Ja tuo kausi kesti kuitenkin suhteellisen kauan, pari vuotta. Saatiin onneksi asia selvitettyä ja puhuttua, nyt kaikki on ollut jo pitempään hyvin. Rakkaus ei hävinnyt mihinkään, vaikkei seksiä ollutkaan. Samaten mies jaksoi odottaa mun parantumista traumaattisesta synnytyksestä, eikä heti lähtenyt vieraisiin kun ei kotona useampaan kuukauteen saanut. Puhuimme asiasta, hän ymmärsi miksi seksi tuntui minusta vastenmieliseltä silloin.

Meillä max muutaman kerran vuodessa seksiä ja se on ihan max. Moni mies ois jo jättänyt, mutta en mie harrasta seksiä jos ei kiinnosta. Siitä ei tule kuin rumaa jälkeä.

Miksi ihmeessä alkaa romanttiseen suhteeseen jos on aseksuaali....? Voihan parisuhde perustua ystävyyteenkin.

Omaa seksuaalisuuttaan kun ei voi muuttaa. Se on tutkittua tietoa homojen muuttamisesta heteroiksi.

Toiset ei vaan kaipaa seksiin toista henkilöä.

[QUOTE="yks";22796534]Meillä max muutaman kerran vuodessa seksiä ja se on ihan max. Moni mies ois jo jättänyt, mutta en mie harrasta seksiä jos ei kiinnosta. Siitä ei tule kuin rumaa jälkeä.

Miksi ihmeessä alkaa romanttiseen suhteeseen jos on aseksuaali....? Voihan parisuhde perustua ystävyyteenkin.

Omaa seksuaalisuuttaan kun ei voi muuttaa. Se on tutkittua tietoa homojen muuttamisesta heteroiksi.

Toiset ei vaan kaipaa seksiin toista henkilöä.[/QUOTE]

Voi sitä olla romanttinen aseksuaali. En kyllä itseäni sellaiseksi koskaan edes epäillyt. Nyt kuitenkin kävi näin, vaikka yritin estellä. Saas nähdä miten meille käy. Se on minulle selvää, etten aio vaatia fyysistä uskollisuutta, jos itse en aio makuuhuoneeseen mennä.

[QUOTE="yks";22796534]Meillä max muutaman kerran vuodessa seksiä ja se on ihan max. Moni mies ois jo jättänyt, mutta en mie harrasta seksiä jos ei kiinnosta. Siitä ei tule kuin rumaa jälkeä.

Toiset ei vaan kaipaa seksiin toista henkilöä.[/QUOTE]

Monella on korvien välissä jotain, että miksi se seksi ei maistu... Vaikkei itse sitä tajuakaan, niin monella ihan oikeasti on. Joillekin voisi olla ihan hyödyllistä selvittää, että missä se syy oikeastaan on... Varsinkin, jos seksuaaliset halut ei osu partnerin kanssa yksi yhteen, niin vaikka itseä ei hirveästi kiinnostaisi selvittää asioita, kun ajattelee, että ei niissä ole selvittämistä, niin ei siinä oikeasti mitään häviäkään, jos koittaa selvittää. Vähän voi maksaa, mutta aina siitä jotain saa irti. :)

se mulle on tärkeä osa parisuhdetta, mutta ei niin tärkeää, että eroaisin jos mies ei sairauden vuoksi seksiin kykenis. Mutta en siis menisi seksittömään suhteeseen.

Ei ehkä seksi mutta ainakin seksuaalisuus on tärkeä osa parisuhdetta, jos suhde perustuu selvästi johonkin muuhun on se minusta ystävyys- tai jonkinlainen kumppanuus suhde. Jossakin vaiheessa parisuhdetta ehkä voi elää pitkäänkin ilman seksiä, mutta jos se ei missään vaiheessa suhdetta ole olennaista en kutsuisi suhdetta parisuhteeksi.
Eli olet sitä mieltä, että esim. vanhana rakkaussuhteet muuttuvat ystävyyssuhteiksi ja että syntymästä saakka halvaantuneilla ei voi olla normaalia parisuhdetta, vaan sekin on aina ystävyyssuhde tai "kumppanuussuhde". Aika outo käsitys ihmisten välisistä suhteista. Täysin ilman seksuaalisia halujakin ihminen kuitenkin osaa rakastua, mitä ei voi verrata ystävyyteen.

Voi sitä olla romanttinen aseksuaali. En kyllä itseäni sellaiseksi koskaan edes epäillyt. Nyt kuitenkin kävi näin, vaikka yritin estellä. Saas nähdä miten meille käy. Se on minulle selvää, etten aio vaatia fyysistä uskollisuutta, jos itse en aio makuuhuoneeseen mennä.
Kaikille aseksuaaleille seksin harrastaminen silti ei ole epämiellyttävää, jos saa olla oma itsensä.

[QUOTE="vieras";22796639]Kaikille aseksuaaleille seksin harrastaminen silti ei ole epämiellyttävää, jos saa olla oma itsensä.[/QUOTE]

Joo, ei se mahdotonta ole eikä poissa laskuistakaan. Kiinnostava vuosi alkanut.

Miksi kävi näin? Etkö ole alusta asti ollut aseksuaali? Etkö halua seksiä missään muodossa? Harrastatko sitä yksin? Kelpaako kuitenkin läheisyys, suudelmat yms.? Mitä miehesi sanoo asiasta? Anteeksi, kyselyikä iski. Mua kiinnostaa koska en ole ikinä ennen aseksuaaliin törmännyt ja mulle taas seksi on tosi tärkeää. Ei ole pakko vastata jos kysymykset on liian tungettelevia tms. =)

Itse asian rajamailla olevana voin sanoa, ettei tule olemaan helppoa. Mielellään pysyttelee hajuraon päässä ettei tule edes kiusauksia. Vaatii valtavaa luottamusta parisuhteen molemmilta osapuolilta, koska olisi helppoa satuttaa toista. Mitään sivusuhteita ei meillä kyllä ole. Jotenkin vaan seksi ei ole osa meidän parisuhdettamme kuin joskus erittäin harvoin. Jos mieskin ei olisi suht aseksuaalinen niin ei olisi hauskaa jos ei esim viitsisi olla kotonaan alasti miehen nähden, yms. Kai me sitten ollaan enemmän kuin vanhoja kavereita ilman seksuaalista jännitystä. Alussa parisuhde oli kyllä ihan tavallinen.

Yhteistyössä