onko semmosia äitejä jotka on tarkoitusella tai vahingossa tullut raskaaksi tosi nopeesti kun vauva on ollut vielä tosi pieni?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä tulin (vahingossa ) uudestaan raskaaksi kun vauva oli 6kk ja esikoinen 2v.Nyt vauva on reilun kuukauden ja ihan hyvin on tämä alku ainakin sujunut. Mietittiin miehen kanssa aborttia, mutta tultiin siihen päätökseen että lapsi pidetään ja se oli oikea ratkaisu, vauva on ihana :heart:

Mikä on sun mielestä tosi pieni ikäero? Meidän lapsilla on ikäeroa 1 v 6kk ja ihan harkitusti. Ehkäisy jätettiin tietoisesti pois. Olihan se alkuvaihe tosi rankka, mutta siitä selvittiin. Lapset ovat tosi läheisiä keskenään ja leikkivät paljon yhdessä. Itselläni on iso ikäero veljeeni, eikä me lapsena oltu niin läheisiä keskenämme kuin mun lapset nyt ovat.

Moni varmaan luulee, että meillä kävi vahinko, mut ei käynyt.

lasketaanko 1v1,5kk pieneksi ikäeroksi, mutta tarkotuksella toista alettiin ajoissa yrittämään. Arki on ollu ihan ok, suht helppoa. Ainaki ite näin koen arjen menneen hyvin, ku ei oo kokemusta pidemmästä ikäerosta :) Raskausaika oli raskasta koska toinen heräili viellä öisin ja ittee VÄSYTTI aivan armotta 24/7.. että sitä odotusaikaa en muistele niin lämmöllä.

Mä tulin "vahingossa" raskaaksi, kun vauva oli 5kk.

Ikäeroa on nyt siis 1v1kk ja hyvin pyyhkii :) Toki helpompaa olisi isommalla ikäerolla, mutta kaikki ne kauhukuvat joita näin oli kyllä ihan puppua. Tämä ei todellakaan ole vaikeaa tms. vaikka alkuun niin pelkäsinkin.

Ainoa mikä vähän harmittaa on se, etten saa nauttia jokaisesta lapsesta erikseen sitä aikaa, kun he ovat ihan pieniä, mutta toisaalta taas uskon että kun vauva tuosta muutaman kuukauden vielä kasvaa niin siskokset ovat äärimmäisen tyytyväisiä siitä, että heillä on aina leikkikaveri :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras2:
Mikä on sun mielestä tosi pieni ikäero? Meidän lapsilla on ikäeroa 1 v 6kk ja ihan harkitusti. Ehkäisy jätettiin tietoisesti pois. Olihan se alkuvaihe tosi rankka, mutta siitä selvittiin. Lapset ovat tosi läheisiä keskenään ja leikkivät paljon yhdessä. Itselläni on iso ikäero veljeeni, eikä me lapsena oltu niin läheisiä keskenämme kuin mun lapset nyt ovat.

Moni varmaan luulee, että meillä kävi vahinko, mut ei käynyt.

en osaa sanoa mikä on tosi pieni ikäero :) esikoinen on 2v5kk ja vauva reilu 3kk. ollaan puhuttu jo että jätetään ehkäisy pois kun vauva on noin 6kk mutta tämmösen alotuksen heitin kun mulla aristaa rinnat, ihan kuin kakkosta odottaessa. jos olisi niin että olisin raskaana niin se olisi kummankin mielestä ihan hyvä juttu koska kumminkin halutaan pienellä ikäerolla, se vaan tapahtuis hiukan suunniteltua aikasemmin :)

Meillä on ikäeroa näillä lapsilla 1v 12 pvää.

Toinen raskaus oli rankkaa parisuhteelle. Loppuraskaus ja vauvan ollessa pieni, oli myös tosi rankkaa, kaikin tavoin. Nyt kun lapset on 1v9kk ja 9kk niin tämä on itseasiassa tosi ihanaa :D Vaikka ei niin helppoa olekaan useimmiten, tähän on pikkuhiljaa tottunut nyt :)

Minäkin haluaisin kuulla kokemuksia aiheesta. Mulla ajatukset tosi sekavat kun huomasin olevani raskaana ja esikoinen vasta 10 kk. Olisin luullut olevani iloinen, mutta yllätyksekseni tämä toinen raskaus ei tunnukaan nyt yhtään hyvältä... Oisko hormonit saanut mielen näin matalaksi.

Esikoinen oli 8kk kun huomasin, et toinen on tulossa. Ei siinä sitten, jännitti, pelotti ja ahdisti tosi kovasti, just se et miten pärjään. Mies kun on paljon töissä. Mut vaihtoehtoina oli pärjääminen ja ei pärjääminen. Kakkosella oli paha koliikki, mutta silti me pärjättiin ihan hyvin. :) Ja kun se koliikki vihdoin helpotti niin elämä oli jopa ihan ihanaa. Jopa niin ihanaa, et kakkosen ollessa 1v päätettiin tehdä vielä kolmonen. Et nyt on 4v, melki 3v ja 1v lapset. Eikä mitään valittamista.

Mä tulin tahallaan raskaaksi kun esikoinen oli 5kk ja vahingossa kun keskimmäinen oli 1v. Eli ikäerot meidän perheen lapsilla on 1v3kk ja 1v9kk. Ihan hyvin tämä mun mielestä on sujunut. Ei kyllä välttämättä sovi sellaiselle ihmiselle joka haluaa omaa aikaa eikä olla melkeinpä jatkuvasti kiinni lapsissaan.

Tiedän perheen, jossa lapset syntyivät saman vuoden puolella, toinen alku- ja toinen loppuvuodesta ja tiedän heillä olleen tosi rankkaa. Nyt nuo "kaksoset" ovat jo isoja poikia ja perhe on edelleen kasassa, joten ei kai ylivoimaisen rankkaa elämä kuitenkaan ollut.

no ei täs mitään...meillä kolme lasta 3 vuodessa. onhan tää sellasta ylämäki alamäki,mutta kummasti sitä vaan pärjää. lapset on ihania enkä yhtää antas pois. nyt on vaan pidettävä pieni tauko, että pystyy huolehtimaan kaikista kunnolla jne. ei tää todellakaan oo helppoa... kiirettä pitelee kolmen kans.musta tuntuu et 2 lasta pienellä ikäerolla oli viel hyvä,mut tää kolme on joskus niin ettei kädet ja jalat piisaa menoa =)

Yhteistyössä