Onko siis oikeasti joka perheessä tälläistä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mut kertokaas mistä mä löydän imurin putken välikappaleen???
Siis kertakaikkiaan,se hävis ku pieru saharaan.
Lapset sen jonnekin kiikuttaneet,tsiiiiisus sentään,joka paikan menny läpi...

Se on varppina jossain lelulaatikossa eikä sitä saa viedä kun se on hirmu tärkee jossain leikissä tahi rakennelmassa.

Toinen mahdollisuus on vessa, ainakin meiltä siltä voi tehdä vaikka mitä löytöjä....

Alkuperäinen kirjoittaja nii i:
millähän mä oppisin laittaan kaikki paikalleen...? kaikki jää ku paska perseestä.

t. äiti 33v :(

Mä meidän lapsille usein sanonkin, että paskankin huolehditte paremmin oikeaan paikkaansa (pyttyyn siis) kuin omat tavaranne :o :D

meillä häviää kaikenlaisia tavaroita, mm. koiran leluja, siivousluutuja, vessaharjoja... kukaan ei tiedä missä ne on. epäilen et meidän 1,5 v. laittaa roskikseen tai vetää vessanpöntöstä alas. roskat se kyllä nakkelee lattialle...

on.. mut mä en luovuta. Yleiset tilat eli keittiö ja olohuone sekä eteinen on pysyttävä siistinä eli jokainen siivoaa omansa. 6v kerää lelut leikin jälkeen ellei ole joku hirmu tärkeä meneillään. Omat huoneet saa olla sekaisin jos on leikki mutta roskat on tuotava roskikseen ja imurin on päästävä kulkemaan.
Koitan muistuttaa vähän väliä että kannattaa kerätä välillä entiset pois.

Mä ehdotin jo vaihtoa tossa toisessa ketjussa :D

Ei vaan,
meillä on tavarat hukassa miehellä ja esikoisella. No, nehän on muutenkin ihan samasta puusta- luonteeltaan.

Mutta täytyy sanoa,
että hyvin oon sit kai kouluttanut noi miehet, koska käskystä siivotaan kyllä ja toi 7v siivoaa lähes kiitettävästi huoneen 3vn avustuksella.

Mutta en ota kaikkea kunniaa, sillä miehen ollessa hoitovapaalla se pani kyllä pojat järkkäämään omaa huonettaan päivittäin enneku mä tulin duunista.

Mun pojat 4v ja 6v hävitti tyynynsä tänään. Ei löytynyt tunnin etsimisenkään jälkeen. Kumpikaan ei "muista" missä ne on. Nyt nukkuu sitten sohvatyynyjen kanssa. Ja kun jäisikin se tavaroiden mystinen häviäminen noihin tyynyihin, mutta ei :(

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:

Se on varppina jossain lelulaatikossa eikä sitä saa viedä kun se on hirmu tärkee jossain leikissä tahi rakennelmassa.

Toinen mahdollisuus on vessa, ainakin meiltä siltä voi tehdä vaikka mitä löytöjä....

Joo,ihme homma kyllä ku ei ole vastaan mistään tullu,aina kuiteski olen löytäny jos joku on hukassa ollunna.
Selkä ei oikein tykkää ku joutuu melkein polvillaan imuroimaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja matkailija:
Et kai sie ny ihan tosissaan oleta, että 2v osaa elää siististi koko ajan?? Herranjestas, se on liikaa pyydetty jopa kolmikymppiseltä ukolta monesti :(

Meidän kolmekymppinen ukko osaa, ja 2 vee neiti ei osaa ELÄÄ siististi koko ajan, mutta siivoaa kyllä joka ilta huoneensa eli lelut pois lattioilta eikä päivän aikanakaan niitä levittele ympäri torppaa vaan ne on omassa tai veljen huoneessa. Jos kantaa esim. olkkariin niin tuo yhden nuken/auton/kirjan kerrallaan ja vie sen kehoitettaessa takaisin omaan huoneeseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja miljoonakala:
on.. mut mä en luovuta. Yleiset tilat eli keittiö ja olohuone sekä eteinen on pysyttävä siistinä eli jokainen siivoaa omansa. 6v kerää lelut leikin jälkeen ellei ole joku hirmu tärkeä meneillään. Omat huoneet saa olla sekaisin jos on leikki mutta roskat on tuotava roskikseen ja imurin on päästävä kulkemaan.

Niin mäkin, mutt kurkkuhan siinä kuivuu jos jatkuvasti on äänessä... Mistä tulikin mieleeni, että siideriähän vois tipan nauttia. Tai vaikka ihan lasillisen. Tai kaksi. Ja hirveen hyvin ymmärrän taas niitä kotiäitejä, joille alkaa sidukka maistumaan enemmänkin. :D :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Et kai sie ny ihan tosissaan oleta, että 2v osaa elää siististi koko ajan?? Herranjestas, se on liikaa pyydetty jopa kolmikymppiseltä ukolta monesti :(

Meidän kolmekymppinen ukko osaa, ja 2 vee neiti ei osaa ELÄÄ siististi koko ajan, mutta siivoaa kyllä joka ilta huoneensa eli lelut pois lattioilta eikä päivän aikanakaan niitä levittele ympäri torppaa vaan ne on omassa tai veljen huoneessa. Jos kantaa esim. olkkariin niin tuo yhden nuken/auton/kirjan kerrallaan ja vie sen kehoitettaessa takaisin omaan huoneeseensa.

Anteeksi sanna: mä tykkään susta kyllä, mutta tää ketju ei ole sulle, sä olet masentava. Pus. :hug: :D

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:

Tota, mä puhuin kyllä nyt mun tytöstä, joka on 7 v.
Enkä mä tainnut kyllä mainita siltikään siististä olemista, koko ajan..

Ahaa sinulla on siis 2 lasta, luin vaan että puhuit 2vee lapsesta joka auttaa joskus siivoamisessa :)

Sorry, my bad. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Lentokala:

Ei vaan,
meillä on tavarat hukassa miehellä ja esikoisella. No, nehän on muutenkin ihan samasta puusta- luonteeltaan.

Mutta täytyy sanoa,
että hyvin oon sit kai kouluttanut noi miehet, koska käskystä siivotaan kyllä ja toi 7v siivoaa lähes kiitettävästi huoneen 3vn avustuksella.

Mutta en ota kaikkea kunniaa, sillä miehen ollessa hoitovapaalla se pani kyllä pojat järkkäämään omaa huonettaan päivittäin enneku mä tulin duunista.

Hahhahhaa, sori mutt perua ei voi... vaihtoa. :D :laugh:

Tota, mä puhuin kyllä nyt mun tytöstä, joka on 7 v.
Enkä mä tainnut kyllä mainita siltikään siististä olemista, koko ajan..

Ahaa sinulla on siis 2 lasta, luin vaan että puhuit 2vee lapsesta joka auttaa joskus siivoamisessa :)

Sorry, my bad. :flower:

Itseasiassa viimeksi laskiessani niitä oli kolme, mutta ei se mitään, ei kaikkea voi tietää. ;) :D

Meillä auttoi kun rempattiin tytön huone ja kaikille tavaroille ja leluille hankittiin paikka.On laatikko petshopeille ja laatikko magneeteille. Tytön ei tarvitse miettiä mihin mikin kuuluu vaan paikka on jo valmiina.
Meillä siivotaan aamulla. Mä siivoan illalla ja lapset aamulla. Pihalle pääsee kun hommat on valmiina. Parhaimmillaan se vie 10 min puuron jälkeen. :D
Mies meillä on se ylisiisti onneks.
Pyykit kyllä pitää toimittaa kodinhoitohuoneeseen illalla.

Valiettavasti meiltä ei löydy sopivaa vaihdokkia :whistle:

Sama juttu siis: "en nyt millään jaksa" "ei täällä oo likasta" "me mahdutaa tuohon ihan hyvin leikkimään" "en minä oo leikkinyt" "toi koski niihin viimeks" "ei ne oo mun" "en tarvii niitä enää, saat heittää roskiin " "en minä oo niitä levittänyt"

...ja katostako ne siihen on pudonnut, kysyn minä?!?

Niin mäkin, mutt kurkkuhan siinä kuivuu jos jatkuvasti on äänessä... Mistä tulikin mieleeni, että siideriähän vois tipan nauttia. Tai vaikka ihan lasillisen. Tai kaksi. Ja hirveen hyvin ymmärrän taas niitä kotiäitejä, joille alkaa sidukka maistumaan enemmänkin. :D :laugh:

ei kuivu kun et huuda..pidä sellasta tasasta naputusta mieluummin.. ;) :D

Ei vaan,

Mutta täytyy sanoa,

Mä arvasin!!

Pitikin lähtee lukeen väärinpäin näitä sun alotuksia- tää oli ansa ;)

Meillä on (ainakin lapsiin) auttanut se kun sanotaan että tavarat lähtee pois jos niitä ei pyydettäessä siivoa. Tuo uhkaus kun muutaman kerran myös toteutettiin niin vuoden verran on siivous sujunut suht ripeästi.

Niin joo, ja otan sen riskin että ei tarvita sidukkaa? No ei, pitäähän sitä tekosyy olla mullakin. :D Jatkan huutamista. :xmas:

No ei vaiskaan, en mä oikeastaan huuda juuri koskaan. Naputan ja kiristelen hampaitani. :whistle:

Anteeksi sanna: mä tykkään susta kyllä, mutta tää ketju ei ole sulle, sä olet masentava. Pus. :hug: :D

:D

Meidän poika kävi jopa 5 vee-neuvolassa neuvomaan neuvolan tätiä siivoamaan. :laugh:

Meillä ollaan molemmat miehen kanssa siivous-hitlereitä ja malli sekä toistuva opastus on tarttunu muksuihinkin. Mä ratsaan pöytätasot ja tuun hulluksi jos tavarat ei ole paikoillaan tai tasoilla on liikaa tavaraa ja mies taas ei voi sietää likaa ja roskia, eli se imuroi ja luuttuaa joka murun lattioilta. Täydennetään toisiamme ja vaikka molemmat inhoaa siivoamista, niin vielä enemmän inhotaan elää sotkussa ja kai se on sitten tarttunu lapsiinkin.

Mut joo, mä poistun tästä ketjusta ja meen vaikka noukkimaan pullanmuruja pöydän alta, oli vieraita tänään joten kai sieltä jotain löytyy ;)

oiskohan samassa paikassa kun meidän imurin putken välikappale :headwall: :snotty:

Niin joo, ja otan sen riskin että ei tarvita sidukkaa? No ei, pitäähän sitä tekosyy olla mullakin. :D Jatkan huutamista. :xmas:

No ei vaiskaan, en mä oikeastaan huuda juuri koskaan. Naputan ja kiristelen hampaitani. :whistle:

Älä nyt herranähden siideristä luovu, ryhtiä nainen.. :D Hammaspaikat tippuu kiristelystä niin naputa vaan.. :D

Ei vaan,

Mutta täytyy sanoa,

Mä arvasin!!

Pitikin lähtee lukeen väärinpäin näitä sun alotuksia- tää oli ansa ;)

Joo, mutt lohdutuksena voin sanoa, että hyvä huumorintaju tolla miehellä on. Ihan siis helposti se laskee leikiksi koko jutun, ja väittää että sen vaatteet sopii erityisen hyvin sisustuksen sävyihin, saattaa kantaa sellaseen huoneeseenkin mihin ne on ihan erityisesti suunniteltu. Ja väittää, että kaikilla muillakin parvekkeella roikkuu viikkoja karvamatto, josta oli pakko pestä pläntti johon jätkä kakkasi ja joka siis oli pakko ripustaa sinne niiden parvekkeiden ainoiden istuinten päälle kuivumaan. Eikä sen mielestä sekään ole mitenkään erityisen erikoista, että jos mä sanon "Taulu keskelle seinää" tai kymmenen senttiä oven karmista, senttejä onkin tuplat ja taulu vinossa... Hulahopsula hei vaan, ihan niinkuin huvikummussa. Kaikilla kuulemma on kivempaa. :saint:

Yhteistyössä