Onko sinulla kissa joka kulkee vapaana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lunacy sioux
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

lunacy sioux

Aktiivinen jäsen
02.08.2006
6 381
0
36
Mä olen kissaihmisiä ja kissat on mielestäni lutusia.
Mutta en vaan kamalasti diggaa sitä kun muiden lutuset kissat saa vapaasti kulkea ympäri kaupunkia ja kakkia minne huvittaa.
Just pesin lasten ulkovaatteet kun haisivat kissanpaskalle :x Ja ihan vaan siksi että olivat eilen hiekkalaatikolla kuraleikeissä. Ei kovin kivaa, kun tuo pienempi vielä tunkee kuraa suuhunsakin.

Koiran paskoista EN edes viitsi nyt mainita. Riittää et ukko eilen tallasi sellaiseen :xmas:

Ei ole kissaa, ja saman pesun tein eilen lapsen haalarille! Vaikka emme kaupungissa asukkaan vaan hieman maaseudulla, mutta pitäkää nyt ne kissat kiinni ja omilla pihoilla paskomassa!!

Mun kissat kulkee vapaasti sisällä :D
Kissanomistajien velvollisuus on pitää huoli, et ulkokissa ei mene lasten leikkipaikoille, uimarannoille, toisten pihoihin yms. Käytännössähän se ei onnistu.
Yks keino on alkaa loukuttaa irtokissat ja toimittaa ne sit löytöeläintarhalle. Luulis ulkokissan omistajaa pikkuhiljaa alkaa veetuttaa lunastaa se sieltä jatkuvasti...
Kissa ei kuulu Suomen luontoon. ja se, että asuu maalla, ei myöskään ole selitys. vaaroja sitä on sielläkin ja yhtälailla mua maalla asuvana ottaa päähän naapurin kissan kusenhaju kuistilla. Se pitäisikin loukuttaa...
Noi haju- ja muut haitat kun on vaan yks ongelma. kissalta kun helposti lähtee ulkoilun aikana henki... Jokainen joka OIKEASTI lemmikistään välittää, ei anna sen seikkailla omin päin autojen, petoeläinten, myrkkyjen ja kissanvihaajien joukossa.

MIhin hävis mun nikki tästä :o No suunapäänäpersienä täällä kuitenkin :wave:

Samoin meillä naapuruston kissat kulkee vapaana ja käyvät asioilla meidän hiekkalaatikolla. Oman pihan aitaan niin ettei sinne pääse mutta taloyhtiön pihaa ei sitten voikkaan aidata. :(

Meillä on lähileikkari AINA täys kissanpaskaa :/ Niin kauan kun tässä ollaan asuttu, niin olen joka käynti kerralla lapannut hiekkalaatikosta vähintään yhdet köntsät pois.
Kissoja täällä liikkuu uskomattoman paljon. Vaikka asutaan lähellä kaupungin keskustaa.

Meillä kulkee vapaana. Maalla asutaan eikä naapureita ns. lähelläkään. Hiekkalaatikoihin on olemassa myös kansia tai pressu päälle. Ja enemmän mua ärsyttää ne koirat, jotka paskoo omistajan nokan edessä, mut omistaja ei voi sitä kakkakasaa pussiin noukkia. *avaa sateenvarjon*

..mutta sanotaan nyt kumminkin..
Mites ne hiiri ja rottakannat pysyvät sitten kurissa esim maatiloilla jos pikku kisuleita pitäis vaan narun jatkeena ulkoiluttaa?

On eläinrääkkäystä pitää kissoja vapaana kaupungeissa ja taajamissa. Meillä on tyytyväisiä sisäkissoja, jotka toisinaan ulkoilevat valjaissa. En ole kokenut lapsillani kissankakan likaavan vaatteita. Valitettavasti valtava määrä korjaamatonta koirankakkaa on iso haitta. myös hajuhaitta näin keväisin:(

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä kulkee vapaana. Maalla asutaan eikä naapureita ns. lähelläkään. Hiekkalaatikoihin on olemassa myös kansia tai pressu päälle. Ja enemmän mua ärsyttää ne koirat, jotka paskoo omistajan nokan edessä, mut omistaja ei voi sitä kakkakasaa pussiin noukkia. *avaa sateenvarjon*

Se ei ole hiekkiksen omistajan vastuulla suojata sitä leikkipaikkaa, vaan sun on kissanomistajana pidettävä huoli ettei se mee toisten pihoille :kieh:

Mulla on koirakin ja kakkapussit aina mukana, ihan vaan huom. :D

Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taas tämä aihe:
Mites ne hiiri ja rottakannat pysyvät sitten kurissa esim maatiloilla jos pikku kisuleita pitäis vaan narun jatkeena ulkoiluttaa?

Loukut on keksitty.

Mutta sehän olisi suorastaan eläinrääkkäystä jos rottaraukka joutuisi ihan yksin kitumaan loukussaan jopa päiviä jossain lattian alla.

Ei ole kissoja eikä tule.
Ja jos meidän pihaan eksyy niin että mä näen, niin ihan satavarmasti saa sellaset lähdöt ettei heti tule takaisin.
Omassa hiekkalaatikossa meillä on kansi, joka laitetaan kiinni kun laatikkoa ei käytetä, niin ei käy kaikki alueen kissat siinä asioillaan.

Leikkipuistoon ne ikävä kyllä pääsee, en ole tietoinen minkä verran niitä siellä käy, jos edes käy. Ei olla vielä näissä lähipuistoissa käyty tuon meidän pienen kanssa.

Pitäkää ne kissanne kiinni, ainakin kaupungissa!

Miksi pitäisi naapurien kissojen vuoksi ostaa kansia tai pressuja.. tai no pakkohan se tietenkin on kun typerät naapurit aattelee, että ei se meidän kissa toisten hiekkiksiin pasko.

Meillä loppui viime kesänä yhden naapurin kissan paskominen meidän hiekkikselle, kun kävin ilmoittamassa naapurille, että tilaan laatikkoon uudet hiekat ja ostan siihen päälle suojan ja laitan laskun naapurille, kun kerran kissa vakituiseen paskoo siihen. Naapuri maksoi ja siitä kissasta tuli sitten kerrasta sisäkissa :D

Mä en lähde KAUPUNGIN leikkipuistoon kantta ostamaan hiekkalaatikon päälle :whistle:

Ja se koiranpaska on ihan yhtä ongelmallista kun kissanpaska.

Alkuperäinen kirjoittaja No joo:
Alkuperäinen kirjoittaja suunapäänäpersienä:
Alkuperäinen kirjoittaja Taas tämä aihe:

Loukut on keksitty.

Mutta sehän olisi suorastaan eläinrääkkäystä jos rottaraukka joutuisi ihan yksin kitumaan loukussaan jopa päiviä jossain lattian alla.

hommaa niin jämäkät loukut etteivät jää kitumaan. myrkytkin on keksitty :whistle: :whistle:
Toki mä ymmärrän et jotku pitää kissoja hiiriä jahtaamassa. harvoin vaan noita hiirihirmuja on asianmukaisesti leikkutettu, rokotettu tai madotettu...
meillä on muuten semmoinen koira, joka ottaa kissalta hengen irti, jos semmoinen sattuu meidän pihaan tulemaan. turha tulla itkemään jos misseltä lähtee nirri, kun tulee luvatta toisten tonteille :whistle:

Mun mielestä on eri asia pitää kissoja maalla vapaana, missä hoitavat sitä hommaa, mihin ne on tarkoitettu, kuin taajamassa, missä hyppivät naapureiden autojen poäälle naarmuttaen ne, kusevat seinille ja muuta mukavaa.

Itsekästä ja tyhmää pitää kissaa vapaana aöueella, missä liikkuu vaikkapa paljon autoja, oletettu elinikä vapaana ulkolevalla kissalla oli muistaakseni jotain 4-7 luokkaa, sisäkissalla taas reilu 20, siitä voi laskea jotain...

Itselläni siis myös kissa :D Ja joskus meillä oli penskana ulkokissoja, aina pari vuotta kerrallaan...

Ja voisin sanoa, että tarpeeksi jos vittuuntuisin naapurin ulkona liikkuvaan kattiin, loukuttaisin sen ja veisin löytöeläin toimistoon, saa sieltä sitten hakea omansa pois....

Entäs kun teille itselle on joskus tullut hätä ja on pitänyt päästää metsään tai torin laidalle pikku pöhnässä. Ootteko keränny satsin pussiin ja kiikuttaneet roskiin?!

En mäkään taajamassa asuessani varmaan antaisi kissan kulkea vapaana, mutta maalla saa mennä ja olla vapaasti. Eikö noista kyllä sisäkissoja saisi tekemälläkään :whistle: !

Niinhän ne lehmät, hevoset ja siat, koirista puhumattakaan pitää pitää vapaana tuolla Suomen luonnossa, onhan se nyt perkele rääkkäämistä pitää neljän seinän sisällä eläintä! kalatkin menen j avapautan nyt äkkiä akvaariosta! :saint: