Onko sinulla ollut VÄLIVUOTOA/TIPUTTELUA menkkojen välissä eikä se ole johtunut raskaudesta tai siitä että käytät jotain hormonaal

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vastatkaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vastatkaa

Vieras
Itselläni nyt viidettä kuukautta menossa semmoinen että n. vko menkkojen jälkeen kun ovat siis loppuneet,mutta ennen ovulaatiota alkaa tiputella ns. ruskeaa tuhruvuotoa siteelle asti. Välillä se on veressekaista ja limasita.

Mutta ei haise tms.

En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä enkä ole raskaana.

Viimeisestä synnytyksestä 1v.4kk ja imetyksen lopettamisesta kohta 9kk. Menkat tuli ensin ihan normaalisti viime kesän kunnes syksyllä alkoi tämä.

Kierto ollut aina sen 30pvää mutta nyt vaihtelee 26-36...

täällä kanssa toinen tiputtelija,tosin synnytyksestä on vaan reilut 3kk joten voi olla minulla vielä hormonaalista tuo tiputtelu mutta itteäni ihmetyttää se.
koskaan ennen en oo tiputellut edes muitten synnytysten jälkeen,nyt kun tulee kunnon menkat säännöllisesti niin heti kohta kun ne loppuu alkaa tiputteluvuoto seuraaviin menkkoihin asti,välillä saattaa tulla vaan pyyhkiessä vessassa käynnin yhteydessä ja välillä taas tiputtaa siteeseen asti,vuoto on kirkasta verta ja välillä limansekasta ja välillä ihan haaleeta heleetä väriltään..
oon kanssa miettinyt tarviikohan kohta käydä lekurissa vai onko ihan hormoonijuttu synnytyksen jälkeen??

On, mutta se on ajoittunut melko lähelle synnytystä Tai ei se ollut pelkkää tiputtelua, vaan vuosin menkkojen välissä ovisaikaankin ihan reilusti. Kuukautiseni alkoivat heti välivuodon päätyttyä. Vaiva laantui kuin synnytksestä oli kulunut vuosi.

Tämän todettiin johtuvan vaan synnytyksen sekoittamsta hormoniepätasapainosta. Mutta jos vaiva ei olisi laantuntut olisin mennyt uudelleen gynelle.

Googletin ja löysin tämän keskustelun. Itsellä tismalleen samanlainen vaiva! Jos ap luet tämän, kertoisitko, joko tiputtelu on saatu loppumaan, ja miten se loppui? Saa vastata muutkin asiasta tietävät.

Itsellä synnytyksestä 1v1kk ja imetyksen lopettamisesta 5kk. Parissa eka kierrossa vaivaa ei ollut, mutta nyt kolmessa viime kierrossa on. Aika papaan on varattu, toivottavasti ei oo mitään vakavampaa. Itse epäilen hormonien heittelevän...

Yhteistyössä