Onko sinulle koskaan tultu sanomaan, että: "ei tuon ikäisen pitäisi enää... (esim syödä tuttia, juoda maitoa tissistä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kristallihippu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alle vuoden ikäisen imetys kerran yössä oli muka liikaa, samoin kuin yli vuoden ikäisen imetys ylipäätään... Tää taitaa olla joku kestoihmettelynaihe, mutta minusta outoa, lapsi kuitenkin lopetti yöllä syömisen tasan 1 veenä ja koko rinnan 1 v 4 kk...

No meidän kohdalla on alettu ihmettelemään imettämistä vauvan ollessa vasta 6 kk. Nyt vasta ihmetellään kun lapsukainen on 1 v 2 kk ja edellleen imetetään.. Se on jännä että näiden ihmettelijöiden lapset syö kuitenkin vielä tuttipulloa 2-3-vuotiaina.. Tätä mä itse ihmettelen.. :)

Itse ihmettelen mehun antamista pienille lapsille. Meillä ollaan maito ja vesi linjalla. Mehu on sokerinen nautintoaine ja sitä juodaan juhlissa ja saunassa. Lapset koululaisia ja vieläkään eivät 'osaa' oikein syödä mitään makeaa. Mummut päivittelee kahvipöydässä. Miksei he syö pullaa, keksiä tms. !? :-D Lapsia ei ole TOTUTETTU makeaan. Naapureiden lapset tanakoita/ pullukoita.. ihmettelevät meidän normaalipainoisia lapsia.. naapureissa syödään enemmän sokeria. :-)

"MIKSI IHMEESSÄ 4v tyttönne käyttää yhä vaippoja öisin???? Onko sillä joku ongelma????!!"
No vittu ei ole, kaikki kehittyy omaan tahtiin...

palstaviisauden mukaan yli 2v yövaippalainen on epänormaali/vanhemmat ei vaan oo viitsineet opettaa. Mulla on tuo 6v alkanu pysyä yökuivana. Samaten kun päivävaippa yli 2v on jotain aivan epänormaalia, kaikki oppii viimestään 2v vaipoista. Ei oo olemassa lasten yksilöllistä oppimistahtia, kaikki on kiinni vain opettamisesta.

Täällä palstalla, kerroin että 1,5 vuotias juo ravintolassa nokkamukista, niin :O :O :O noin isolla nokkamuksi, miiiiksiiiii.... Mun mielestä on vain järkevää ehkäistä maidon kaatumiset ravintolapöytään.

Täällä palstalla, kerroin että 1,5 vuotias juo ravintolassa nokkamukista, niin :O :O :O noin isolla nokkamuksi, miiiiksiiiii.... Mun mielestä on vain järkevää ehkäistä maidon kaatumiset ravintolapöytään.

Niinno, tuon ikäinen kyllä osaa juoda lasistakin jos vaan opettaa. Meillä 1v ei ole koskaan juonut nokkamukista. Se on ihan siitä kinni mihin totuttaa. Itse jätän ennemmin sen yhden mukityypin välistä koska se ei ole välttämätön.

Itse en ajattele nokkamukin olevan mitenkään huono asia, mutta 2v ja yli tuttipullon ja tutin lutkuttajien vanhempia en ymmärrä.

Voi, niitä on vaikka muille jakaa.

Miksi yli 6 kk vanha syö vielä yöllä tissiä? Ei se tarvi enää ruokaa yöllä.
Miksi imetät yli 1-vuotiasta? Ei rintamaidossa ole enää mitään arvokasta tuossa kohtaa.
Miksi lapsi nukkuu teidän sängyssä? ei kannattais opettaa tollaseen.
Miksi lapsi muka ei voi maistaa kahvia, teetä, cocista, karkkia jnejne
Miksi annat noin pienen lapsen syödä keksiä? hampaat menee piloille
Miksimiksimiksimiksimiksimiksi

Ärsyttävää mutta ihan sama. Itse tiedän mikä on lapselleni parasta.

Niinno, tuon ikäinen kyllä osaa juoda lasistakin jos vaan opettaa. Meillä 1v ei ole koskaan juonut nokkamukista. Se on ihan siitä kinni mihin totuttaa. Itse jätän ennemmin sen yhden mukityypin välistä koska se ei ole välttämätön.

Itse en ajattele nokkamukin olevan mitenkään huono asia, mutta 2v ja yli tuttipullon ja tutin lutkuttajien vanhempia en ymmärrä.

Meillä ainakin 1.5veen leuka vuotaa viellä niin paljon että nokkis on paras,joka päivä kylläkin harjoitellaan normi kupin kanssa :)

Tuo otsikko on niin hauskasti muotoiltu, että mulle tuli väkisin mieleen, että sietää tullakin sanomaan jos 43-vuotias imee tissiä tai tuttipulloa :laugh:

Mutta asiaan: mun nuorimmaisellani oli ihan vauvana saatu pehmolelu, jota tyttö rakasti yli kaiken. Sitä raahattiin mukana joka paikassa. Jossain vaiheessa mun äiti kysyi että eikö tuo tyttö ole vähän liian iso kantamaan tuota nallea. Vastasin, että tuskin tuo lukioon menee nalle kainalossa eikä mennytkään ;) tallessa se nalle on edelleen, istuu tytön kirjahyllyssä pienellä tuolilla mutta ei sitä enää joka paikkaan kanneta mukana

Alkuperäinen kirjoittaja Vähällä sokerilla pärjää hyvin;29600875:
Itse ihmettelen mehun antamista pienille lapsille. Meillä ollaan maito ja vesi linjalla. Mehu on sokerinen nautintoaine ja sitä juodaan juhlissa ja saunassa. Lapset koululaisia ja vieläkään eivät 'osaa' oikein syödä mitään makeaa. Mummut päivittelee kahvipöydässä. Miksei he syö pullaa, keksiä tms. !? :-D Lapsia ei ole TOTUTETTU makeaan. Naapureiden lapset tanakoita/ pullukoita.. ihmettelevät meidän normaalipainoisia lapsia.. naapureissa syödään enemmän sokeria. :-)

Kieltäytyminen ei useinkaa ole vastaus vaan kohtuus....turha jeesustella että sokeri on syyllinen lasten lihavuuteen. Ei vaan se että kohtuuden taju on pettänyt. Se on todellinen syyllinen. Ei mummon tarjoaman yksittäisen pulla.

• Tykkää
Reactions: azuca
[QUOTE="hhh";29601003]Kieltäytyminen ei useinkaa ole vastaus vaan kohtuus....turha jeesustella että sokeri on syyllinen lasten lihavuuteen. Ei vaan se että kohtuuden taju on pettänyt. Se on todellinen syyllinen. Ei mummon tarjoaman yksittäisen pulla.[/QUOTE]

Samaa mieltä.

Jos lapsi ei vaan halua/tykkää, se on ihan ok. Mutta sellanen yhden keksin kieltäminen 3-vuotiaalta synttärijuhlissa on minusta vaan naurettavan typerää.

[QUOTE="hhh";29601003]Kieltäytyminen ei useinkaa ole vastaus vaan kohtuus....turha jeesustella että sokeri on syyllinen lasten lihavuuteen. Ei vaan se että kohtuuden taju on pettänyt. Se on todellinen syyllinen. Ei mummon tarjoaman yksittäisen pulla.[/QUOTE]

Näin on. On tuo 6v hoikkanen saanu sokeria ja herkkuja, se ei vaan pidä monestakaan keksistä jne. Kieltäytyy siksi. Ei tuu kyllä mieleen ylpeillä pöydässä sillä ettei ota. Meijän tuttavapiirissä ei pulleita lapsia ole, vaikka kaikki saavat sokeria ja herkkujakin.

[QUOTE="äipppä";29601018]Samaa mieltä.

Jos lapsi ei vaan halua/tykkää, se on ihan ok. Mutta sellanen yhden keksin kieltäminen 3-vuotiaalta synttärijuhlissa on minusta vaan naurettavan typerää.[/QUOTE]

Kukin taaplatkoon tyylillään. Mutta joo, en ymmärrä vouhkaamista sokerista. Tärkein oppi lapselle on oppia käsite kohtuullisuudesta. Sen kun oppii niin veikkaan että kantaa hedelmää läpi elämän. Aika moni vetää sitä sokeria "piiloversiona" ja samalla kieltää sen yhden peruspulla tai mehulasin. Joka sisältää vähemmän sokeria kuin vaikka jugurtti.....

Sokerin kieltäminen lapselta ei riitä syyksi saavuttaa vuoden äiti titteli ;)

Näin on. On tuo 6v hoikkanen saanu sokeria ja herkkuja, se ei vaan pidä monestakaan keksistä jne. Kieltäytyy siksi. Ei tuu kyllä mieleen ylpeillä pöydässä sillä ettei ota. Meijän tuttavapiirissä ei pulleita lapsia ole, vaikka kaikki saavat sokeria ja herkkujakin.
Näinhän se on. Kaikki ei tykkää, eikä tarvitse. Mutta kuoleman synti keksi tai pulla ei ole. Eikä missään nimessä lasten liika lihavuuden syy. Mua vaan "huvittaa" joidenkin jeesustelu aiheessa, no yleensäkin kaikki äärivouhkaus. Kuitenkin uskon kultaiseen keskitiehen ja kohtuun voimaa. Noin opettavaisimpanakin lasta kohtaan.

"Vieläkö sä imetät?" Lapsi oli tuolloin vähän yli vuoden ja kun sanoin, että imetän joo, niin kommentti oli, että "lopeta nyt jo, ei siitä oo mitään hyötyä". Kiitos vaan kannustuksesta äiti.

"Eikö se juo ollenkaan mehua??? Mitäs mä sitten sille laitan?". No miten olis vaikka vesi..

Poika oli just täyttänyt 3v. ,kun ryhmiksessä sanoivat että tuoikäisen pitää itse pukea kaikki vaatteet, oikein vahtivat etten auta... itse kuitenkin sylissä pukivat jopa 5 vuotiaat uloslähtötilanteessa.
Pojalla oli vielä tutti ,jota käytti vain nukkumaan mennessä ja tämä oli myös tosi paha juttu, heidän mielestä.

Heh, olipas niiiin kaksplussamainen vastaus heti. Joo, lapsi joi kyllä lasista, sanoinkin että ravintolassa oli nokkis, enkä että kotona oli käytössä. Ihan siksi, että lasin kanssa sattuu vahinkoja, ja niistä pöytäliinoista on mun mielestä ikävä alkaa kuivailla. Sitä paitsi joissain ravintoloissa maito tuodaan välillä 1-vuotiaalle vaikean mallisissa laseissa. Tätähän voi olla joidenkin vaikea käsittää, jos vaikka ei itse syö juuri ulkona, tai sitten vain Rossossa (sinuun nyt viittaamatta).

nukutettiin 2v rattaissa yöunille :) (siitä siirrettin omaan sänkyyn,nukahti näin parissa minuutissa)niin siitä tuli sanomista.Nyt tällä sanojalla oma lapsi jonka kanssa on ongelmia syömisessä ja nukuttaakin hänet viereensä(vahempien sänkyyn),äiti kelpaa vain nukuttajaksi.Perheeseen tulossa vauva niin koitin vähän vihjaista,että eikö olisi aika lapsen siirtyä omaan sänkyyn ja opettaa,että isäkin voi lukea ilta sadun..ovat siinä huoneessa niin kauan kun lapsi nukkuu.