Onko sinulle oma joulusi tärkeämpi, vai lapsesi/lapsenlapsesi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häiritsee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="a.p";27303581]Me kysyimme häntä tulemaan kyydissämme edellisenä päivänä, mutta ei tullut.[/QUOTE]

Niin... minä tuskin olisin antanut vaihtoehtoja, vähintään ensimmäisen soiton jälkeen olisin tehnyt selväksi että en voi auttaa häntä matka järjestelyissä ja sanonut että ensikerralla tulet sitten jo ajoissa.

[QUOTE="a.p";27303570]Olen antanut käyttäytyä aina ihan liikaa noin. Aina kun olen yrittänyt olla huomioimatta millään tavalla, se käyttäytyminen on pahentunut.

Laitoinkin puhelimen kiinni joten alkoi laittaa tädilleni(hänen siskolle) ilkeitä viestejä ja tätikin hermostui. En halunnut että häiritsee tätini joulua koska koko tilanne hävetti minua, joten pakko oli vastata omaan puhelimeen. Miehelle myös alkoi laittamaan viestejä kun pidin puhelimen kiinni. Eli se ei oikein ole vaihtoehto.[/QUOTE]

Miksi SINUN pitää hävetä ÄITISI huonoa käytöstä?? Minä antaisin äidin tehdä itsestään naurettavan ihan rauhassa, soitelkoon vaikka koko suvun rauhassa läpi. Eiköhän täti tunne äitisi... Miehenkin kännykän saa äänettömälle tai kiinni. Kenties auttaisi, että miehesi sanoisi suorat sanat äidillesi...? Kyllähän sitä aikuiselle ihmiselle voi sanoa ihan suoraan, että tilanne on nyt tämä ja asialle ei ennen huomista tehdä mitään, me rauhoitumme nyt joulun viettoon ja soitellaan/viestitellään taas huomenna.

Itse olisin voinut harkitakin lähtemistä hakemaan, mutta ajokorttia ei valitettavasti ollut. Mieheni ei periaatteen vuoksi lähde ajamaan jos ottanut hörpynkin alkoholillista juomaa ja halusi pukin tulon nähdä, joka olisi tullut siihen aikaan kun olisi ollut vasta matkalla.
Pyysimme edellisenä päivänä matkaan mukaan, mutta ei kyydit kelvanneet.

[QUOTE="a.p";27303570]Olen antanut käyttäytyä aina ihan liikaa noin. Aina kun olen yrittänyt olla huomioimatta millään tavalla, se käyttäytyminen on pahentunut.

Laitoinkin puhelimen kiinni joten alkoi laittaa tädilleni(hänen siskolle) ilkeitä viestejä ja tätikin hermostui. En halunnut että häiritsee tätini joulua koska koko tilanne hävetti minua, joten pakko oli vastata omaan puhelimeen. Miehelle myös alkoi laittamaan viestejä kun pidin puhelimen kiinni. Eli se ei oikein ole vaihtoehto.[/QUOTE]
Eli jos vaikka lapsesi alkaa ruinata karkkia, ja itku vain yltyy kun kiellät, annat hänelle periksi? Jos joku aikuinen käyttäytyy lapsellisesti, häntä pitää kohdella kuin lasta. Äitisi käytös on HÄNEN vastuullaan, tätisi käytös on HÄNEN vastuullaan ja sinun käytöksesi SINUN vastuullasi. Ts. SINUN pitää sulkea puhelin eikä marttyyrina vain vastailla, TÄTISI vastaa itse omasta puhelimestaan, ja ÄITISI vastaa omasta huonosta käytöksestään. Sinun ei tarvitse hävetä äitisi käytöstä (hän on aikuinen, et voi vastata aikuisen äitisi käytöksestä), mutta sinun pitää hävetä sitä että omalla käytökselläsi (vastailemalla puhelimeen) aiheutit itsellesi huonon mielen joka todnäk välittyi myös lapsille.

Huomaatko, että toistat samaa marttyyriyden kaavaa kuin äitisi? Äiti raukka oli yksin kotona (vaikka oli oma vika kun myöhästyi) ja sinä raukka kärsit äidin vainosta (vaikka oli oma vikasi kun jatkoit vastaamista). Ole aikuinen ja katkaise moinen sairas perintö.

[QUOTE="a.p";27303580]No lasillien jälkeen (siis pienen kuoharimäärän) on kyllä ajokunnossa vielä, mutta periaatteiden vuoksi ei mies lähde senkään jälkeen rattiin.

Okei eli tämä on siis minun vika kun mieheni halusi nähdä lapseni reaktion kun pukki tulee ensimmäistä kertaa. :D[/QUOTE]

No turha syytellä ketään menneistä vaan miettiä miten tuleva joulu menis mukavammin. Kaikki ajoissa paikalle, jotka tulla aikovat.

[QUOTE="vieras";27303613]Miksi SINUN pitää hävetä ÄITISI huonoa käytöstä?? Minä antaisin äidin tehdä itsestään naurettavan ihan rauhassa, soitelkoon vaikka koko suvun rauhassa läpi. Eiköhän täti tunne äitisi... Miehenkin kännykän saa äänettömälle tai kiinni. Kenties auttaisi, että miehesi sanoisi suorat sanat äidillesi...? Kyllähän sitä aikuiselle ihmiselle voi sanoa ihan suoraan, että tilanne on nyt tämä ja asialle ei ennen huomista tehdä mitään, me rauhoitumme nyt joulun viettoon ja soitellaan/viestitellään taas huomenna.[/QUOTE]

Mieheni on kerran jopa heittänyt hänet ulos kodistamme kun parkui ja karjui aivan älyttömästä asiasta minulle kun olin viimeisilläni.
Ja mun mies ei kyllä ihan helposti mene huutamaan kenellekään. Silloin sillä paloi käpy siihen touhuun.

En tiedä miksi koen olevani aina vastuussa ja häpeän äitini puolesta kuin lapsen puolesta häpeäisin... Hyvä kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä anna periksi;27303626:
Eli jos vaikka lapsesi alkaa ruinata karkkia, ja itku vain yltyy kun kiellät, annat hänelle periksi? Jos joku aikuinen käyttäytyy lapsellisesti, häntä pitää kohdella kuin lasta. Äitisi käytös on HÄNEN vastuullaan, tätisi käytös on HÄNEN vastuullaan ja sinun käytöksesi SINUN vastuullasi. Ts. SINUN pitää sulkea puhelin eikä marttyyrina vain vastailla, TÄTISI vastaa itse omasta puhelimestaan, ja ÄITISI vastaa omasta huonosta käytöksestään. Sinun ei tarvitse hävetä äitisi käytöstä (hän on aikuinen, et voi vastata aikuisen äitisi käytöksestä), mutta sinun pitää hävetä sitä että omalla käytökselläsi (vastailemalla puhelimeen) aiheutit itsellesi huonon mielen joka todnäk välittyi myös lapsille.

Huomaatko, että toistat samaa marttyyriyden kaavaa kuin äitisi? Äiti raukka oli yksin kotona (vaikka oli oma vika kun myöhästyi) ja sinä raukka kärsit äidin vainosta (vaikka oli oma vikasi kun jatkoit vastaamista). Ole aikuinen ja katkaise moinen sairas perintö.

No mutta kerro miten tuollaisesta ihmisestä pääsee eroon? Entien toivoisin että lopettaisi nuo hommat ja olisi kuten välillä, normaali.
Olen menossa psykologin juttusille lapsuudesta ja näistä jatkuvista jutuista, koska tiedän että jatkan tuota samaa pitkään katkerana olemista ja haluan neuvoja jotta pääsen yli.

Siinä olet oikeassa.
Tuosta on päästävä tuosta katkeruudesta.

[QUOTE="Sanna";27303609]Mikset vain sulkenut puhelintasi? Mikään ei pakota kuuntelemaan tuollaista. Äitisi selvittäkööt omat sotkunsa. Sinun ei tarvitse niillä pilata omaa jouluasi.[/QUOTE]

Koska minä tollo ajattelen olevani vastuussa myös muiden onnellisesta joulusta. Suljin puhelimen ja soittelu/vistittely siirtyi muille. Avasin jotta häiritsisi vain yhtä, eikä kaikkia muitakin. Tässä mä olen vähän tyhmä, koska ihan totta on, etten ole vastuussa äitini käytöksestä. : / silti ajattelin että pilaisipa edes vain minun päivän, eikä KAIKKIEN. Etenkään lasten!

[QUOTE="vieras";27303627]No turha syytellä ketään menneistä vaan miettiä miten tuleva joulu menis mukavammin. Kaikki ajoissa paikalle, jotka tulla aikovat.[/QUOTE]

No tässä on se hyvä puoli, että asumme samassa kaupungissa ja jos töpeksii tänne tulemisen, voi vaikka hakea suht pienen ajomatkan päästä. Pitää muistaa ettei ainoa ajokortillinen maista tippakaan mitään alkoholillista vaan on valmiina hakemaan ihmisiä jotka ei pääse paikalle. :D

Olisi vain tullut sillon meidän kyytiin edellisiltana, kuten pyysimme niin tältäkin ongelmalta olisi vältytty. Huoh.

[QUOTE="a.p";27303640]No mutta kerro miten tuollaisesta ihmisestä pääsee eroon? Entien toivoisin että lopettaisi nuo hommat ja olisi kuten välillä, normaali.
Olen menossa psykologin juttusille lapsuudesta ja näistä jatkuvista jutuista, koska tiedän että jatkan tuota samaa pitkään katkerana olemista ja haluan neuvoja jotta pääsen yli.

Siinä olet oikeassa.
Tuosta on päästävä tuosta katkeruudesta.[/QUOTE]

Jos toinen on niin jääräpäinen eikä osaa antaa periksi, niin ei siinä auta varmaan muu kuin avoimuus ja suora puhe. Ja sellainen, että ottaa vähän etäisyyttä.

Kyl mä sen ymmärrän, että jos äidin kanssa on aina tosi raskasta, niin ei jaksaisi jouluaattona alkaa hyppimään toisen käskytyksestä. Jos toinen olisi aina tosi kiltti ja avulias, niin mieluummin itsekin auttaisi, jos toiselta unohtuu lompakko. Mutta kiukuttelun ja sättimisen edessä ei ole kiva taipua. Siinä olisi itseltä joulu pilalla.

Katkeruus on sellainen, että se kalvaa eniten sinua itseäsi. Siksi siitä tosiaan pitää päästä eroon. On katkaistava napanuora äitiin ja rakennettava suhteet uudelle keskinäisen kunnioituksen pohjalle, ja se voi vaatia etäisyyden ottamista ja avointa puhetta, miltä sinusta tuntuu tuollainen. Voit sanoa, että mielelläsi viettäisit yhteistä joulua, mutta sinulle jäi tosi paha mieli tuosta viimejouluisesta.

[QUOTE="a.p";27303640]No mutta kerro miten tuollaisesta ihmisestä pääsee eroon? Entien toivoisin että lopettaisi nuo hommat ja olisi kuten välillä, normaali.

Siinä olet oikeassa.
Tuosta on päästävä tuosta katkeruudesta.[/QUOTE]

Aikuisellekin voi asettaa rajat. Esim. tuossa jouluesimerkissä olisit voinut vain sanoa "harmi kun myhästyit junasta, mutta emme enää pysty sinua hakemaan. Nähdään huomenna.". Ja sitten ei enää vastauksia ja tarvittaessa puhelin (oma + miehen) kiinni. Täti voi aikuisena ihmisenä huolehtia omasta puhelimestaan. Jatkossakin epäasialliseen käytökseen sanot "en pidä käytöksestäsi, voisitko xxx (esim sanoa tuon ystävällisemmin / lopettaa asiasta puhumisen / jne)". Jos sama käytös jatkuu, katkaiset puhelun / lähdette kotiin / pistät äitin vaikka miehen avustuksella pihalle.

Pikkuhiljaa äiti kyllä tajuaa, että joko hän käyttäytyy niinkuin sinä haluat, tai sitten ei ole enää yhteydessä. Teille molemmat lopputulokset ovat parempia kuin nykytilanne. Toive normaalista käytöksestä voi olla turha, jos äiti on kunnolla "pipi" päästään, mutta jo lapsennekin takia epänormaalia käytöstä ei pidä sietää. Muuten hänkin saa saman epänormaalin käytösmallin. Hyvä että olet menossa puhumaan jollekin ulkopuoliselle.

[QUOTE="vieras";27303678]Jos toinen on niin jääräpäinen eikä osaa antaa periksi, niin ei siinä auta varmaan muu kuin avoimuus ja suora puhe. Ja sellainen, että ottaa vähän etäisyyttä.

Kyl mä sen ymmärrän, että jos äidin kanssa on aina tosi raskasta, niin ei jaksaisi jouluaattona alkaa hyppimään toisen käskytyksestä. Jos toinen olisi aina tosi kiltti ja avulias, niin mieluummin itsekin auttaisi, jos toiselta unohtuu lompakko. Mutta kiukuttelun ja sättimisen edessä ei ole kiva taipua. Siinä olisi itseltä joulu pilalla.

Katkeruus on sellainen, että se kalvaa eniten sinua itseäsi. Siksi siitä tosiaan pitää päästä eroon. On katkaistava napanuora äitiin ja rakennettava suhteet uudelle keskinäisen kunnioituksen pohjalle, ja se voi vaatia etäisyyden ottamista ja avointa puhetta, miltä sinusta tuntuu tuollainen. Voit sanoa, että mielelläsi viettäisit yhteistä joulua, mutta sinulle jäi tosi paha mieli tuosta viimejouluisesta.[/QUOTE]

Hänestä etäisyyden ottaminen on tosi raskasta. Yritin kerran sanoa mahdollisimman asiallisesti, ettei ottaisi enää yhteyttä, koska olen todella uupunut käytökseen ja siihen kaikkeen. Että edes pari vuotta taukoa ole kiltti.
Sitten siirtyy sukulaisten puoleen tulehduttamaan välejä ja heidän kautta yrittää ties mitä. Ei jätä minua rauhaan vaan välittää vähän väliä viesteillä miten kurjaa hänellä on kun minä olen tällainen.

Voi apua tilanne kuulostaa sairaammalta nyt kun kirjoitan sen tähän. :D

Jos sanon, että minulla on paha joulu siitä viimeisestä, hän alkaa tuohtuneena kertoa kuinka häntä kohdeltiin loukkaavasti. En edes viitsi puhua koko joulusta. TämäKIN asia pitää antaa olla ja olen hänen mielestään anteeksipyynnön velkaa jos toisestakin asiasta.

Etäisyyden ottaminen olisi ihanaa, mutta tuntuu mahdottomalta ilman seuraamuksia.

Psykologin kanssa jutteleminen varmaan auttaa selvittämään, mitä mun kannattaisi tehdä.

Alkuperäinen kirjoittaja Älä anna periksi;27303683:
Aikuisellekin voi asettaa rajat. Esim. tuossa jouluesimerkissä olisit voinut vain sanoa "harmi kun myhästyit junasta, mutta emme enää pysty sinua hakemaan. Nähdään huomenna.". Ja sitten ei enää vastauksia ja tarvittaessa puhelin (oma + miehen) kiinni. Täti voi aikuisena ihmisenä huolehtia omasta puhelimestaan. Jatkossakin epäasialliseen käytökseen sanot "en pidä käytöksestäsi, voisitko xxx (esim sanoa tuon ystävällisemmin / lopettaa asiasta puhumisen / jne)". Jos sama käytös jatkuu, katkaiset puhelun / lähdette kotiin / pistät äitin vaikka miehen avustuksella pihalle.

Pikkuhiljaa äiti kyllä tajuaa, että joko hän käyttäytyy niinkuin sinä haluat, tai sitten ei ole enää yhteydessä. Teille molemmat lopputulokset ovat parempia kuin nykytilanne. Toive normaalista käytöksestä voi olla turha, jos äiti on kunnolla "pipi" päästään, mutta jo lapsennekin takia epänormaalia käytöstä ei pidä sietää. Muuten hänkin saa saman epänormaalin käytösmallin. Hyvä että olet menossa puhumaan jollekin ulkopuoliselle.

Noin olen yrittänyt toimia, mutta siit se riemu vasta repeääkin. Tuo toimisi varmaan normaalin ihmisen kanssa.

Se ettei hän päässyt, harmitti aluksi minuakin, mutta yritin sanoa positiivisesti ja piristävästi, että vietämme sitten huomenna yhteistä joulua, ei hätä ole tämännäköinen. Yritin sanoa sen niin mahdollisimman piristävästi kuin suinkin. Seuraavalla kerralla pitää kyllä miettiä jo etukäteen, miten toimimme jos/kun seuraava tilanne syntyy. Suljemme ehkä kaikki puhelimemme, niin ei pääse häiritsemään.

[QUOTE="a.p";27303706]Hänestä etäisyyden ottaminen on tosi raskasta. Yritin kerran sanoa mahdollisimman asiallisesti, ettei ottaisi enää yhteyttä, koska olen todella uupunut käytökseen ja siihen kaikkeen. Että edes pari vuotta taukoa ole kiltti.
Sitten siirtyy sukulaisten puoleen tulehduttamaan välejä ja heidän kautta yrittää ties mitä. Ei jätä minua rauhaan vaan välittää vähän väliä viesteillä miten kurjaa hänellä on kun minä olen tällainen.

Voi apua tilanne kuulostaa sairaammalta nyt kun kirjoitan sen tähän. :D

Jos sanon, että minulla on paha joulu siitä viimeisestä, hän alkaa tuohtuneena kertoa kuinka häntä kohdeltiin loukkaavasti. En edes viitsi puhua koko joulusta. TämäKIN asia pitää antaa olla ja olen hänen mielestään anteeksipyynnön velkaa jos toisestakin asiasta.

Etäisyyden ottaminen olisi ihanaa, mutta tuntuu mahdottomalta ilman seuraamuksia.

Psykologin kanssa jutteleminen varmaan auttaa selvittämään, mitä mun kannattaisi tehdä.[/QUOTE]

Siis paha mieli siitä joulusta! Tuleepa typoja paljon...

Äitisi on aika varmasti narsisti. Kuulostaa aivan puhtaasti narsistin käytökseltä kertomasi.
Onko diagnosoitu koskaan?
Heistä ei tosiaan eroon pääse vaikka haluaisi. Osa aivoista jopa ei halua päästä irti ja uhri kokee velvollisuudentunnetta narsistin käytöksestä.

Aika tutulta kuulostaa näin psykologin korvaan.

[QUOTE="Sarah";27303757]Äitisi on aika varmasti narsisti. Kuulostaa aivan puhtaasti narsistin käytökseltä kertomasi.
Onko diagnosoitu koskaan?
Heistä ei tosiaan eroon pääse vaikka haluaisi. Osa aivoista jopa ei halua päästä irti ja uhri kokee velvollisuudentunnetta narsistin käytöksestä.

Aika tutulta kuulostaa näin psykologin korvaan.[/QUOTE]

Tämäkin on yksi syy miksi haen ammattiapua. Haluan selityksen jos sellainen on.
Kirjoitan kaiken paskan paperille ja haluan käydä sen läpi, sen jälkeen haluan oppia unohtamaan kaiken kuran ja lopettaa oman katkeruuteni sitä kaikkea kohtaan. Haluan neuvoja mitä minä teen koska nyt haluaisin kerrankin olla itsekäs ja kulla mitä MINÄ voi tehdä jotta MINULLA olisi helpompaa. Haluan elää ilman katkeruudentunteita, ne syövät minua sisältä muuten ikuisesti.

[QUOTE="a.p";27303706]Etäisyyden ottaminen olisi ihanaa, mutta tuntuu mahdottomalta ilman seuraamuksia.
[/QUOTE]
Mitä ne seuraamukset on? Onko ne kauheampia kuin nykytilanteen jatkuminen? Useimmiten ihminen vain mieluummin kestää tuttua kamaluutta, kuin epätuttua mutta vähemmän kamalaa. Sinä olet aikuinen ihminen, erillinen äidistäsi. Hän ei enää voi vaikuttaa elämäänne, JOS ET ANNA hänen vaikuttaa. Mitä siitä jos hän valittaa sukulaisille? Se on yhä HÄNEN häpeänsä. Jos sukulaiset alkavat valittaa sinulle, heillekin voi asettaa rajat. Sinun ei tarvitse ottaa vastaan viestejä äidiltäsi, EIKÄ sukulaisilta.

"Se ettei hän päässyt, harmitti aluksi minuakin, mutta yritin sanoa positiivisesti ja piristävästi, että vietämme sitten huomenna yhteistä joulua, ei hätä ole tämännäköinen. Yritin sanoa sen niin mahdollisimman piristävästi kuin suinkin."

Toistan yhä, että äitisi on aikuinen ihminen. Ei ole sinun tehtäväsi tai vastuusi piristää häntä tai estää hänen pahaa mieltään. Niinkauan kuin yrität, petyt koska se ei onnistu. Sinulla on vastuu SINUSTA ja lapsestasi, ei äidistäsi.

• Tykkää
Reactions: fifiia
Ei kuulosta kivalta vanhemmuus suhteelta. tuommoisen ihmisen kanssa on vaikeeta laittaa välitä poikki kun jatkaa ruikuttamista. en oikein osaa neuvoa kun sanoa suoraan ja senjälkeen koittaa antaa olla. säilyttää viileän asialliset välit. ehkä hän huomaa ja tajuaa käyttäytyneensä huonosti tai sitten ei. jos ois kysymys vain yhdestä joulusta, mutta ilmeisesti on aina ollut tuommoinen. sä et ole vastuussa äitisi tekemisistä, jos ei osaa olla asiallinen ja ajoissa paikalla, et voi muuta. vietät perhejoulun, parempi pitää kiukuttelijat ulkopuolella, luotte lapselle mieluisat muistot.

vastaan vain otsikkoon; tärkeintä on omien lasten fiilis, johon olennaisesti kyllä liittyy myös se, että äitillä ja isillä on hyvä fiilis. isovanhempien pitää vaan kestää se ratkaisu joka on MEIDÄN perheelle kaikkein mieluisin.

[QUOTE="CIS";27303811]Ei kuulosta kivalta vanhemmuus suhteelta. tuommoisen ihmisen kanssa on vaikeeta laittaa välitä poikki kun jatkaa ruikuttamista. en oikein osaa neuvoa kun sanoa suoraan ja senjälkeen koittaa antaa olla. säilyttää viileän asialliset välit. ehkä hän huomaa ja tajuaa käyttäytyneensä huonosti tai sitten ei. jos ois kysymys vain yhdestä joulusta, mutta ilmeisesti on aina ollut tuommoinen. sä et ole vastuussa äitisi tekemisistä, jos ei osaa olla asiallinen ja ajoissa paikalla, et voi muuta. vietät perhejoulun, parempi pitää kiukuttelijat ulkopuolella, luotte lapselle mieluisat muistot.[/QUOTE]

Olisikin kyse yhdestä joulusta... : /
Kadehdin kauheasti sellaisia äiti-tytärsuhteita mitä monilla on. Hitto!

Alkuperäinen kirjoittaja Älä anna periksi;27303777:
Mitä ne seuraamukset on? Onko ne kauheampia kuin nykytilanteen jatkuminen? Useimmiten ihminen vain mieluummin kestää tuttua kamaluutta, kuin epätuttua mutta vähemmän kamalaa. Sinä olet aikuinen ihminen, erillinen äidistäsi. Hän ei enää voi vaikuttaa elämäänne, JOS ET ANNA hänen vaikuttaa. Mitä siitä jos hän valittaa sukulaisille? Se on yhä HÄNEN häpeänsä. Jos sukulaiset alkavat valittaa sinulle, heillekin voi asettaa rajat. Sinun ei tarvitse ottaa vastaan viestejä äidiltäsi, EIKÄ sukulaisilta.

"Se ettei hän päässyt, harmitti aluksi minuakin, mutta yritin sanoa positiivisesti ja piristävästi, että vietämme sitten huomenna yhteistä joulua, ei hätä ole tämännäköinen. Yritin sanoa sen niin mahdollisimman piristävästi kuin suinkin."

Toistan yhä, että äitisi on aikuinen ihminen. Ei ole sinun tehtäväsi tai vastuusi piristää häntä tai estää hänen pahaa mieltään. Niinkauan kuin yrität, petyt koska se ei onnistu. Sinulla on vastuu SINUSTA ja lapsestasi, ei äidistäsi.

No ihan puhdasta asiaa kyllä, joka sana. Kiitos kun viitsitte takoa järkeä päähäni, se auttaa. Auttaa myös ymmärtämään omat virheeni mitä jatkuvasti teen. Tämä varmasti nimittäin heijastuu myös omaan lapseeni ja olen kyllä osasyyllinen, koska annan tuon tapahtua heikkouttani.
Tuli taas vähän vahvempi olo. :) Hassua miten anonyymi palstakin voi antaa voimia niin paljon nostaa pää puskasta ja pystyyn. :D

Jotenkin hassua ajatella jos kuvittelen omaa reaktiotani juna-asemalla jos noin kävisi. (ensinnäkin olisin mennyt edellisenä päivänä kyytiin, mutta: ) Tulisi ensiksi mieleeni, että toivottavasti lapset ja oma lapsi ei kauheasti pety ja yrittäisin itse sanoa että voi vitsit nyt kävi näin, mutta ei se mummua haittaa kun me voimme huomenna heti aikaisin tavata ja pitää yhdessä hauskaa, olisin varmaan itse pahoillani tapahtuneesta kun ei mummu nyt tule paikalle juuri tänään. Ihan oikeasti mulle on jotenkin yks hailee minun oma joulu jos vertaan sitä LAPSENI jouluun, istuisin vaikka roskakatoksessa päivän jos sillä pelastaisin lapseni onnellisen joulun. Eikö jokaiselle äidille sen pitäisi olla? :D

Harmittaisi varmasti, mutta minkäs sille voi. Elämä on täynnä pieniä vastoinkäymisiä eikä niistä tarvitse vetää maailmanloppua.

Tulipa vain mieleen kun ajattelin itseäni asemalla harmistuneena. :D

Yhteistyössä