Onko sinun äitinä vaikea hyväksyä sitä, että ...?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
... sinun elämäsi keskipiste ja olemassaolosi tarkoitus on muille ihmisille ihan vain tavallinen lapsi. Samanlainen kuin kaikki muutkin naapuruston räkänokat? Samanlainen kuin se iltapäivällä kassajonossa kiukutellut kakara.

Joskus tuntuu siltä, että tämän asian sisäistäminen ja sen hyväksyminen on äideille ylivoimaisen vaikeaa.

Ei se oo mulle ollu mitenkään vaikeeta... Onneks mulla on ollu onni tutustua vaan sellaisiin ihmisiin, jotka ymmärtävät, että mun elämäni keskipiste on mun lapseni, ja kohtelevat häntä sen mukaisesti.

Ei millään muotoa vaikea hyväksyä. Erittäin harvoin itse pidän jonkun toisen lasta suloisena/ihanana tai kiinnostavana.
Miksi siis kuvittelisin, että muiden mielestä munkaan lapsi olisi jotenkin erityinen :xmas:

no en oo rasittanut itseäni moisella! mua ei henk.koht. vaivaa, mitä muut ihmiset mahtaa ajatella mun lapsistani. lapseni ovat mulle rakkainta maailmassa, ja se on ihan yks lysti vaikka muut ajatteleekin toisin. tottakai muut ajattelevatkin eri tavalla, ihan luonnollista! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Luojan kiitos mun lapset eivät ole olemassaoloni tarkoitus tai elämäni keskipiste. Tärkeitä toki, mutta ei niin tärkeitä. Aika harva vieras lapsi muakaan kiinnostaa.

Tämä on väärin sun lapsia kohtaan. Tietyn jakson elämässä niiden kuuluu olla se keskipiste ja piste. Muut saa ajatella mun lapsista mitä haluaa, kun ne kuitenkin on maailman kauneimmat ja fiksuimmat ipanat.

Ei mun tarvitse mitään tommoista hölynpölyä hyväksyä. Mun lapseni peittoaa joka suhteessa kaiken maailman kakarat kuusnolla ja on ihan selkeästi ihanampi, fiksumpi ja mukavampi kuin muut. Ei siinä ole kenellekään mitään epäselvää.

Ei. Äitinä ymmärrän myös sen, että nämä "räkänokat" ovat omien vanhempiensa elämän keskipiste. Ainakin toivon niin, koska omat lapseni ovat tärkeintä omassa elämässäni. <3

Alkuperäinen kirjoittaja MolliMelooni:
Ei mun tarvitse mitään tommoista hölynpölyä hyväksyä. Mun lapseni peittoaa joka suhteessa kaiken maailman kakarat kuusnolla ja on ihan selkeästi ihanampi, fiksumpi ja mukavampi kuin muut. Ei siinä ole kenellekään mitään epäselvää.

:D :D

Alkuperäinen kirjoittaja niin se vaan on:
Alkuperäinen kirjoittaja Oisku:
Luojan kiitos mun lapset eivät ole olemassaoloni tarkoitus tai elämäni keskipiste. Tärkeitä toki, mutta ei niin tärkeitä. Aika harva vieras lapsi muakaan kiinnostaa.

Tämä on väärin sun lapsia kohtaan. Tietyn jakson elämässä niiden kuuluu olla se keskipiste ja piste. Muut saa ajatella mun lapsista mitä haluaa, kun ne kuitenkin on maailman kauneimmat ja fiksuimmat ipanat.

Ihme lässytystä taas. Mikäs se tietty jakso sitten on?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
... sinun elämäsi keskipiste ja olemassaolosi tarkoitus on muille ihmisille ihan vain tavallinen lapsi. Samanlainen kuin kaikki muutkin naapuruston räkänokat? Samanlainen kuin se iltapäivällä kassajonossa kiukutellut kakara.

Joskus tuntuu siltä, että tämän asian sisäistäminen ja sen hyväksyminen on äideille ylivoimaisen vaikeaa.

olen äiti mutta osaisin olla ilman lapsiakin ja elää täydellisen hyvää elämää.
Joten lapset eivät ole minun elämän tarkoitus, vaikka tärkeintä toki ovatkin kun olen heidät päättänyt tehdä.
En ollut koskaan edes päättänyt tehdä lapsia kun esikoinen sai alkunsa ja sisarus hänelle tehtiin.
Lapset ovat tärkeitä ja rakkainta ja ihaninta elämässäni ja tiedän palstaa seuranneena että kun naisesta tulee äiti hänestä tulee samalla peto kaikkia muita lapsia kohtaan, joten minulle ei ole vaikeaa hyväksyä tai sisäistää sitä että toisten lapset eivät merkitse mitään kenellekään muulle kuin omille vanhemmilleen. Jotkut isovanhemmat välittävät lapsenlapsistaan mutta heistäkään eivät kaikki.

joten: ei.

Minun ei ole vaikea hyväksyä sitä, eikä minun ole myöskään vaikeaa hyväksyä ja sisäistää sitä, että ne tuntemattomat kassajonossa kiukuttelevat räkänokat ovat jollekulle toiselle äidille keskipiste ja olemassaolon tarkoitus. Tätä ei monet tunnu sisäistävän.

Alkuperäinen kirjoittaja FBI:
Ei millään muotoa vaikea hyväksyä. Erittäin harvoin itse pidän jonkun toisen lasta suloisena/ihanana tai kiinnostavana.
Miksi siis kuvittelisin, että muiden mielestä munkaan lapsi olisi jotenkin erityinen :xmas:

Peesi