Onko sinun facebook ystävissäsi "facebook filmitähti"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pöääää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pöääää

Vieras
Kolmen lapsen äiti joka ehtii päivittelemään facebook tilaansa jatkuvalla syötöllä turhamaisilla/ henkilökohtaisilla asioillaan. Siis jakaa täysin koko elämänsä facebookissa, kirjoittaa mitä typerämpiä päivityksiä ja niihin nää jotkut nettituttu kaverit jaksaa viel jatkuvalla syötöllä kommentoida.. Ihmetyttää et joku ihminen elää kun filmitähti facebookissa, vaikka päivityksistä päätellen ei omista juuri minkäänlaista elämää. Ei mitään oikeasti kerrottavaa, arkisia juttuja vatvotaan päivästä toiseen ja miehen kanssa käydyt keskustelut kirjoitetaan sanasanasta ( SIIS VUOROPUHELUT KIRJOITETAAN TYYLIIN MATTI SANOI, MINÄ SANOIN: jne..). Oon myös miettiny et jos kirjottelisin jotai mun ja mieheni henk.kohtasia keskusteluja facebookissa vuodesta toiseen nii mieheni olisi varmasti ottanut lähtipassit jo aikapäiviäsitten äkkiä.Ihan pimeetä, mihin ihmisen yksityisyys katoaa? Kuka HELKKARIN mies kattelee muijaa joka kirjottaa facebookissa tollasia asioita niiden elämästä?
Ja miks ihmiset jaksaa kommentoida tollasiin päivityksiin jatkuvalla syötöllä? Eikö ihmiset omista omaa elämää, onko ne niin kiinnostuneita toisten elämästä?

Pöyristyttävää...

Ja tiedän, tää on tosi turha kirjotus. Oli vaan pakko jakaa oma ihmettely.

Sorry, turha.. :D

Piti viel kysyä, et onks se oikeesti TÄTÄPÄIVÄÄ et facebookissa jaetaan niinkin henkilökohtaisia asioita julkisesti, kuten esimerkiksi millaista ehkäisyä käyttää tai että ehkäisy PETTI? Oikeasti, siellä facebookissa on niiden ystävien lisäksi omia äitejä, mummoja jne. Ei tulis mieleenkään setviä noita asioita siellä, mut ehkä oon vaan kalkkis :D

Piti viel kysyä, et onks se oikeesti TÄTÄPÄIVÄÄ et facebookissa jaetaan niinkin henkilökohtaisia asioita julkisesti, kuten esimerkiksi millaista ehkäisyä käyttää tai että ehkäisy PETTI? Oikeasti, siellä facebookissa on niiden ystävien lisäksi omia äitejä, mummoja jne. Ei tulis mieleenkään setviä noita asioita siellä, mut ehkä oon vaan kalkkis :D

Oikeasti; valitse kavereiksi vai kavereita. Sellaisia jotka hyväksyt vikoineen päivineen.

• Tykkää
Reactions: rops
Siellä nimilistalla on se rasti, josta voit POISTAA sinua ärsyttävän ihmisen.
Tai pistä esto, ettei hänen päivityksensä näy seinälläsi.

Ja ainahan sieltä facesta voi ottaa ihan itsekin hatkat, ei tarvitse enää lukea toisten jorinoita, vaan voi keskittyä täysiin siihen OMAAN elämään!!!

• Tykkää
Reactions: Joxu

Mä en ole mikään kavereiden kerääjä, joten niille harvoille jotka olen fb kavereiksi kelpuuttanut, niin voisin vaikka julkaistakin ehkäisyn pettämisen. Mummoni eivät elä ja äiti ei ole facebookissa, tosin hänelle soittaisin jo ennen julkaisua:)

Itse tykkään enemmän siitä, että jaetaan henkilökohtaisia asioita (no, jotkut oman kakan koostumukset tai ehkäisyjutut nyt ehkä vähän kohotuttaisivat kulmia) kuin sellaisesta läpinäkyvästä esittämisestä tyyliin "<3 <3 <3 ihana sunnuntaiaamu maailman ihanimpien lasten ja maailman rakkaimman miehen kanssa. Onnea on oma perhe ja se, että on aikoinaan tehnyt oikean valinnan <3 <3 <3", jos sama tyyppi livenä tavatessa ei suunnilleen tee muuta kuin valittaa siitä, miten Nicopetteri on niin rasittava uhmaaja ja Mincamariia herättelee vieläkin öisin vaikka on jo kohta puolivuotias ja äijä ramppaa omissa menoissaan eikä ymmärrä mistään mitään :D. Toki kaikilla on hyviä ja huonoja hetkiä, ja ymmärrän ettei niitä pohjamutia halua aina kaikille jakaa, mutta henkilökohtaisesti tykkään eniten sellaisista elämänmakuisista päivityksistä iloineen ja harmeineen :).

Mä en vaan käsitä sitä että joku ihminen voi kertoa elämästään kaiken facebookissa. Ja vielläpä ei ole kyse siitä että olis vaan lähimmät ja ylinystävät listalla, siellä sattuu olemaan kaikki vaarista alepan kassaan. Ja että setvitään hänen ja miehensä väliset riidat, tiuskimiset ja erimielisyydet "Onpas mukavaa kun tuo ukko miljoonista lupauksistaan huolimatta ei taaskaan tule ajoissa kotiin, no saapahan kunnon sanalöylyn kun tulee kotiin" , vuorokeskustelut käydään läpi, välillä "muka hauskoina" hetkautuksia ja suurimmilta osin jotain aivan älyttömän turhamaisia keskusteluja. 2 viimeisintä raskautta oon arvannu ennenku hän on itse edes kertonut koska facebook on ollu jatkuvasti täynnä vihjailuja "kumman paha olo", " onkohan tännekin rantautunut joku vatsatauti kun aamulla meinasi oksennus lentää". "Ihanaa herätä aamulla huonoon oloon".. Naurettavan läpinäkyvää. Ja toisinaan tulee näitä päivityksiä, juurikin niitä kliseisiä " maailman ihanin mies tekee kaikkensa meidän eteen"....

Oon varmaan tulossa vanhaksi. Pitää varmaan poistaa koko ihminen sieltä listalta. ei me ketään olla täydellisiä ja kaikilla meillä on heikkoudet, mutta pöyristyttää tuo ihminen silti. Ei se ole paha enkä ees haluis ajatella siitä ilkeesti, mut en mä voi omille ajatuksilleni mitään että ihmetyttää ja tekis mieli herätellä sitä, "oletko varma ettet kadu muutaman vuoden päästä näitä facebook päivityksiäsi?". Ehkä joskus toivot ettet olisi kertonut ( ja samalla tehnyt itsestäsi aivan hölmöä) tätä myöhemmin.

jos mä halventaisin miestäni facebookissa sillätavalla kun hän omaansa, lähtis ainakin oma mies rinnalta. Kauheeta halventamista. Musta tuntuu ettei hän edes tajua sitä itse, se on niin arkipäivää kirjoittaa jokainen oma ajatus sinne omalle seinälle.

Ja sellasta jatkuvaa provosointia. Sanotaan nyt että esim. minä olisin ottanut silikonirinnat ja hän tietäisi sen. Hänen muutama muukin facebook ystävänsä olisi myös ottanut. Hänen seuraava päivityksensä olisi "Ei ymmärrä kuinka ihmisille voidaan tehdä silikonirintoja. Käsittämättömän vastuutonta". Tällä kommentilla hän saa taas 30 ystäväänsä heräämään ja aikaiseksi suuurempaakin suuremman keskustelun. Ja tämä oli nyt vain esimerkki, kyse ei ole ollut silikonirinnoista.
Oon myös huomannut kun tuo erittäin näkyvän ja oman mielipiteen omaava nainen kirjoittelee näitä mielipiteitään siellä ja joskus jos sattuukin jäämään alakynteen/ ihmiset eivät olekaan hänen kanssaan samaa mieltä, alkaa hänen miehensä kirjoittelemaan ja puolustelemaan vaimoaan siellä...

Tiiän että ihan turhaan vauhkoon täällä, mut on tällä palstalla muitakin turhia keskusteluja joten... :D

Mä en ymmärrä alkuunkaan tota, koko facebookki vouhotusta. Oman profiilini poistin, kun en siellä juurikaan käyny ja jos, kävinkin, niin kävin nopeesti vilkasemassa ja siinä se. Poistin lopulta profiilin ja ihmettelen, mitä vitun hienoo, tossa touhussa on?? Tylsää, pitkästyttävää ja senkin ajan voi käyttää vaikka liikkuen.

Sehän olisi kivaa, jos olisi joku joka kertoo tyyliin kaiken elämästään, tosi hyvää ajanvietettä lukea niitä juttuja. Parasta facebookissa on juuri se, kun joku laittaa mielipiteen ja toinen alkaa väittelemään sen kanssa, ei muuta kun popcornia syömään ja seuraamaan väittelyä :) Mutta yleensä saa tylsistyä lukemalla näitä:"ihana sää hiihdin 20 km ja söin laavulla makkaraa" päivityksiä.

onhan noita, toistatuhatta "ystävää" listalla ja postataan mielialanvaihtelusta toiseen aamusta iltaan. ja sitten on muutaman perheenäiti, jotka myös kertovat joka napsauksen, nenän niistämisen jne. lähinnä harmittaa/tuntee myötähäpeää toisen puolesta, kaikkea ei kannattaisi jakaa. toi ensiksi mainittu sai mm. potkut duunistaan "rohkean" profiilikuvan takia, joka oli kyllä tosi mauton, vaikka oli kai tarkoitettu taiteeksi...

Yhteistyössä