Onko sinusta ok, jos lapsi käy Hesessä 1krt/vko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Hippo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
ei todellakaan olisi ok. ja ei mahdollisten paino-ongelmien takia vaan sen takia että niissä on aivan liikaa suolaa ja ennen kaikkea transrasvoja ja niitä ei lapsen elimistöön kuulu laittaa (ainakaan kerran viikossa).

Mun mielestä riippuu ihan siitä miten lapsi muuten syö, liikkuu ja missä menee painon kanssa - jollekin kerta viikossa on liikaa ja toiselle taas ei. Mulla noissa heseruuissa eniten tökkii ne ranskalaiset - kauheasti rasvaa ja suolaa. Ei se hampurilainen niinkään. Ehkä isovanhemmille voisi vaikka ehdottaa, että hesestä otettaisiin ranskalaisten tilalle kasvislisäke ja ruokajuomaksi maito?

Minua ei haittaisi, koska tiedan etta muuten syodaan terveellisesti ja kaikki tehdaan alusta loppuun itse eika kayteta esim nakkeja, liemi kuutioita, maustettuja jogurtteja yms missa tulisi paljon sailonta aineita tai piilo rasvaa/ sokeria/ suolaa.

Jos muuten lapsi syö terveellistä kotiruokaa niin ei se 1krt viikossa hesessä käynti varmaan lapselle pahaa tee. Lisäksi jos pääsee sinne isovanhempien kanssa voi olla lapselle tosi tärkeää.

Suomalaislapset (ja muuten myös aikuiset) ovat lihavampia kuin koskaan, ja tässä mammat vakuuttelevat jo kolmatta sivua, miten heillä ei ainakaan käydä Hesellä. Se taitaakin siis olla kotiruoka, joka lihottaa.

Oma mielipiteeni on, että yksi ateria viikossa voi olla ihan mitä vain, ja kokonaisuus pysyy silti terveellisenä. Paljon isompi ongelma lisäaineiden ja transrasvojen suhteen on se vaihe, kun lapsi siirtyy laitoskeittiöiden asiakkaaksi.

Yhteistyössä